Anonym skrev 2009-07-02 08:05:11 följande:
Du kan sabba slemhinnorna i underlivet och bli överkänslig mot preparaten. Du har inte funderat på att kontakta gyn? Hade själv ditt problem under min förra grav, och känner nu att jag är påväg dit igen s.a.s. Och den här gången tänker jag inte gå och tiga och lida i onödan
men vad kan gyn göra då?
finns det något man kan göra mer än att använda canesten ? och lida.

Anonym skrev 2009-07-02 16:20:56 följande:
Metylrosanilin/Gentianaviolett... Jag skulle inte vilja få det penslat i underlivet, inte under graviditet och inte annars heller. Det har visat sig vara cancerogent i djurförsök. Nu är visserligen absorptionen låg ut i kroppen från hud/slemhinnor, men jag skulle inte känna mig bekväm med det. BHV anser att man inte ska använda det till barn (tidigare hade man det i munnen mot torsk) av försiktighetsskäl.
min dotter fick ett lila medel penslat i underlivet då hon hade UVI

Anonym skrev 2009-07-02 16:28:45 följande:
Jag har i stort sett kronisk svampinfektion, och då är kapsel fluconazol jättebra istället för olika lokalbehandlingar. Det kan räcka med en kapsel, sen är det bra. I mitt fall äter jag en kapsel i månaden under 4 månader, sedan klarar jag mig över ett halvår. Tidigare hade jag svamp konstant, förutom direkt efter mens.
kan man äta dem då man är gravid?