Anonym skrev 2009-07-09 21:05:58 följande:
Anaiah tack för alla dina råd!!!!! jag ska försöka minska sockret men det är svårt. däremot är det egentligen ganska enkelt att dricka mer vatten. ska hämta mig ett glas vatten redan nu bara därför! är som att man glömmer bort att dricka. sen ska jag försöka äta fil till kvällsfika framöver också då, visste inte att det kunde vara bra att äta fil för att minska risken för svamp. använde barnängens babyolja nu, den är bra antagligen? ska sluta med lactacyd. TACK!
Babyolja är gjort på petrolium om jag inte missminner mig (brukar stå vasilinum eller parafinum - samma sak), det är bättre med en växtolja, oliv eller raps. Blir det värre så är det nog snarare för att man smort bakifrån och fram - big NO NO!
Enda anledningen till att man har petroliumprodukter i hudvårdsprodukter är att det är billigare än vegetabiliska oljor, inte bättre. Petroliumbaserade oljor täpper till porerna i huden och går inte in i huden på det sätt vegetabiliska oljor gör.
Ronjas mamma skrev 2009-07-09 23:50:09 följande:
Om du provar olivolja så börja på ett väldigt litet område det gjorde det bara värrre på mig.
Oljan botar ju inte svampen, utan är mer till för att förhindra att nya angrepp sker. Dessutom lindrar det och hjälper huden att läka där man kanske kliat lite för mycket och blivit öm och irriterad.