• Anonym

Ont i livmodern efter orgasm

Idag har jag fått orgasm tre gånger och alla tre gånger har jag fått ont i livmodern. Fler som råkat ut för det och vad kan det bero på?
    Har känt liknande förut när killen stött mot livmodertappen eller så men det är inte pga det idag.

• Svar på tråden Ont i livmodern efter orgasm
  • Anonym
    uska skrev 2009-07-03 20:18:05 följande:
    Jo, men det kommer vara ett pluss ser du, för du är gravid. Så klassiskt. Grattis!
    Haha är det så klassiskt? men allt illamående och tjofräs då? Det är ju liksom inget sånt..
  • Alfonsmamman

Nä, fast vi är ju ändå lite olika. Det första som gjorde mig misstänksam vid min graviditet (som jag RIP förlorade nyligen) var ont i livmodern typ några sekunder efter en orgasm. Som håller i sig som en sammandragning, (känns som mensvärk)i ca någon minut, ibland längre. Det är rätt klassiskt, men inget man känner av hela tiden ju eftersom du inte får orgasmer hela tiden. Så det blir ju inte lika påtagligt som illamående eller ömma bröst. Så vänta bara så kanske du mår illa snart.

Grattis igen. För jag tror verkligen det.

Kram

• Anonym (medjhu)

Jag får nästan alltid ont i livmodern efter orgasm och har haft det sedan jag fött barn. jag är inte gravid just nu.

• Anonym

Okej.. ja det kommer precis efter orgasmen och håller i sig en liten stund.. efter sista som var för nån timme sen känns det fortfarande lit egrann men inte alls ont utan det kännas att det har gjort ont liksom..

Har inte alls misstänkt graviditet trots ömma bröst eller så för jag inte känt nåt annat men ska testa i helgen så får vi se vad det visar :)

Beklagar förresten, vad jobbigt.

• Anonym

Anonym (medjhu) skrev 2009-07-03 20:26:11 följande:

Jag får nästan alltid ont i livmodern efter orgasm och har haft det sedan jag fött barn. jag är inte gravid just nu.
    Okej.. Jag har inte fött barn innan.. så vi får se om det blir ett positivt test eller om det helt enkelt var träningsvärk. Tack för svar!
  • Themis

Orgasm kan ge sammandragningar i livmodern, det är inget konstigt med det alls och man behöver inte vara gravid.

• Alfonsmamman

Träningsvärk låter väl som att det skulle vara okej det med. Då har ni kört bra ;).

Låt oss veta hur det går.

Kram

• Anonym (no)

Tror int att du är gravid!Tre orgasmer i sig är ju jättemånga egentligen! Hårdträning.
    Träningsverk är vad det är! Kom igen när du säger att: "Jag fick EN orgasm - har nu skitont i livmodern" Då kanske jag tror att du är gravid ...inte TRE...

• Anonym

Haha ja jo jag menar det Men jag fick ont redan efter första.. och sen de följande två OCKSÅ. Så det var liksom inte bara mot slutet :P Men jag håller med, tror inte heller jag är gravid men det skulle ju förklara dom megaömmande brösten iofs. Uppdaterar när jag vet :)

Svar på tråden Ont i livmodern efter orgasm