• Anonym

Ont i livmodern efter orgasm

Idag har jag fått orgasm tre gånger och alla tre gånger har jag fått ont i livmodern. Fler som råkat ut för det och vad kan det bero på?
    Har känt liknande förut när killen stött mot livmodertappen eller så men det är inte pga det idag.

• Svar på tråden Ont i livmodern efter orgasm
  • ENAOLINE

har du regelbundne mens? och väntar du mens snart?

• Anonym

Ja, det är det jag tror att det är mesn på G men har aldrig haft så här innan. Det närmaste jag haft är att jag fått mensvärk timmarna innan den dyker upp.
    Jag har väldigt oregelbunden mens så jag har ingen aning alls om den "ska" vara på G nu eller inte.
    Jag har tänkt och vänta några dagar och se om mensen kommer, gör den det inte blir det ett test till och är det negativt också så går jag helt enkelt till gyn och kollar upp vad det beror på.

• Anonym (gravid)

ts, så brukade jag ofta känna i början av graviditeten. Som mensvärk ungefär. Och det enda jag egentligen kände som symptom var just ovanligt ömma bröst. Tycker du ska testa. Vissa får inga symptom alls första veckorna. Lycka till! :)

• ENAOLINE

TS du har nog inget att oroa dig för. Ibland kan jag känna att mensen är på G flera dagar innan. (Har dock väldigt regelbunden mens) Men det kan ju ske mycket förändring med ens kropp, det låter j helt normalt av det du skrivit, känner igen mig på pricken (är inte och har inte varit gravid) eller så är du gravid som någon skrev! : )

Lycka till hur det än blir!

• Anonym

Tack
    Ja det kan bli vilket som just nu känns det som på era erfarenheter, jag väntar och ser ;)

• Anonym (gravid)

Vill lägga till att jag fick negativt på BIM och plus 8 dagar senare. :)

• Anonym

Anonym (gravid) skrev 2009-07-05 12:41:11 följande:

Vill lägga till att jag fick negativt på BIM och plus 8 dagar senare. :)
    Okej, ja jag hoppas faktiskt att det inte dyker upp nån mens utan att jag plussar om några dagar istället.. Verkar ju som att många känt det som jag i början och dessutom inte plussat på en gång
    Håll tummarna
  • Anonym (gravid)

Precis, och jag hade ofta mensvärk, även utan orgasm. Kändes hela tiden som att mensen var på g, men det var den ju inte. Känner det ibland fortfarande, men det gör man, för mycket händer där inne. :) Lycka till iaf. och håll oss updaterade!

• Anonym

Tack! Det gör jag

• Anonym

Blev lite nyfiken när jag satt och funderade lite.
    Den här "mensvärken" jag känner den kommer lite till och från, ibland känner jag det inte alls och ibland jättemycket men inte så det gör ont som det gör efter orgasm.
    Är det så det varit för er också som känt samma sak oavsett om det varit i början av grav eller före mens?

• Anonym (gravid)

Det var ingen skillnad på mensvärken innan mens och under grav. Kändes bara som om mensen var på g hela tiden. Den kom och gick, ibland längre perioder, ibland kortare, ibland lite lättare och ibland starkare. Men annars ingen skillnad alls.

• Anonym

Fick mens idag så det var bara en skum PMS jag hade denna gången, alltid lär man sig nåt nytt haha

Tack för era svar iaf!

• Anonym (gravid)

Asch då, men då får jag önska dig lycka till nästa gång! :)

• marmelade

Ja, det är så jag känt det före jag testat postivt med barnen. Första barnet var värst. Det bara accellererade den första tiden tills det en dag gick över och blev vanlig molvärk/växtvärk. Har INTE haft så innan mens någonsin trots att jag har kraftig mens.

Anonym skrev 2009-07-05 19:20:20 följande:
    Blev lite nyfiken när jag satt och funderade lite.Den här "mensvärken" jag känner den kommer lite till och från, ibland känner jag det inte alls och ibland jättemycket men inte så det gör ont som det gör efter orgasm.Är det så det varit för er också som känt samma sak oavsett om det varit i början av grav eller före mens?
  • trollbottom

Eftersom du misstänkte du var gravid antar jag att du inte har spiral. Jag har fått ont efter orgasm sen jag satte in spiralen. Så imorgon ryker den, är trött på att ha ont när man bara vill njuta.

Trist för er som fått ont efter graviditeten. Jag har fått det skönare, får fler orgasmer och jag får fontänorgasmer som jag hade svårt att få förr. Så jag är bara lycklig över vad min graviditet gjorde med mig

Svar på tråden Ont i livmodern efter orgasm