• Monica82

Flytta till Borås...

Hejjsan

Jag och sambon sitter och funderar på var vi vill flytta och har börjat prata lite om Borås. Är det någon här som bor där och vill berätta lite om Borås. Vi bor i Göteborg nu men vill komma bort från stan lite känner vi det som. Vilka områden är bra eller mindre bra i Borås?

Tacksam för de svar jag kan få{#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Flytta till Borås...
  • Minika

Hej!

Jag bor i Borås och har gjort det i 6 år nu. Trivs jättebra, stan är alldeles lagom och det finns allt man behöver.
    Jag skulle inte rekomendera dig att bo på Hässleholmen, Norrby och helst inte Sjöbo men det kan vara okej om man hamnar i rätt område av Sjöbo.
    Det är nog lättare om du frågar saker så kan jag svara, lite svårt att ta upp allt man behöver veta.:P

/A

• Missy M

Borås är en superfin liten stad om man tycker om lite mindre städer... Det enda stället som inte är så superfint är Hässleholmen (där det även är mycket studenter) annars de andra områdena fina.. Vilka som är finare har jag tyvärr ingen aning om var själv student i borås så...

• Minika
    Minika skrev 2009-07-03 20:57:10 följande:
    Hej! Jag bor i Borås och har gjort det i 6 år nu. Trivs jättebra, stan är alldeles lagom och det finns allt man behöver. Jag skulle inte rekomendera dig att bo på Hässleholmen, Norrby och helst inte Sjöbo men det kan vara okej om man hamnar i rätt område av Sjöbo. Det är nog lättare om du frågar saker så kan jag svara, lite svårt att ta upp allt man behöver veta.:P /A
    Tillägg:
    Sök dig till Norrmalm, Bergdalen, Salängen, Lugnet, Villastan, Centrum eller Östermalm. De tycker jag är de bästa områdena, Trandared är inte heller fel...
  • Monica82

Å tack för snabbt svar. Vi har tänkt att ha hyresrätt i början i vart fall och har börjat kika på lite områden. Har kikat på ett bolag som har treor ute på lars kaggs gatan...vet du i vilket område det ligger? Vilka områden skulle du rekomendera att försöka ta sig till?

• Minika

Lars kaggsgatan ligger på Kristineberg, inget område jag skulle välja men om man måste ha en lägenhet så är det okej. De områdena jag rekomenderade är ganska svåra att komma åt, man måste ha flyt.. Men kontakta olika fastighetsbolag i stan och säg vilka områden du är intresserad av.
    Och åk hit och kolla runt lite, oftast märker man ju hur områdena verkar...

• Monica82
    Minika skrev 2009-07-03 21:09:50 följande:
    Lars kaggsgatan ligger på Kristineberg, inget område jag skulle välja men om man måste ha en lägenhet så är det okej. De områdena jag rekomenderade är ganska svåra att komma åt, man måste ha flyt.. Men kontakta olika fastighetsbolag i stan och säg vilka områden du är intresserad av.Och åk hit och kolla runt lite, oftast märker man ju hur områdena verkar...
    A oki tacks å mycket! Ska kika på vilka bostadsbolag som finns i Borås så får vi väl börja ringa runt lite på måndag{#lang_emotions_smile}
  • Madame Mom

Att ni inte satsar på landet när ni ändå ska flytta..  :)
    Finns jättefina småbyar runtom och nu när motorvägen finns så kommer man till Göteborg på 40 minuter. Bor själv mellan Borås och Ulricehamn och här är hur fint som helst. Många fina lägenheter till uthyrning finns också...

• miomion

Hejsan!
    Jag känner inte till Borås så väl, men ville tipsa om Alingsås, om ni vill bort från Gbg. Liten söt stad, med en del affärer, och mycket barnvänligt. Fina badplatser, trevligt folk, pendeltåg till Gbg som går 1 gång i halvtimman tror jag det är, och tar 40 min. Med bilen tar det oxå ca 35-40 min. Sen finns det även fina orter lite söder om Alingsås tex Ingared, därifrån tar det 30 min till gbg. Lite tips bara

• Monica82
    Madame Mom skrev 2009-07-03 21:13:34 följande:
    Att ni inte satsar på landet när ni ändå ska flytta..  :)Finns jättefina småbyar runtom och nu när motorvägen finns så kommer man till Göteborg på 40 minuter. Bor själv mellan Borås och Ulricehamn och här är hur fint som helst. Många fina lägenheter till uthyrning finns också...
    Problemet är att jag inte har körkort... annars hade jag gärna bott lantligare =)
  • Monica82
    miomion skrev 2009-07-03 21:13:56 följande:
    Hejsan!Jag känner inte till Borås så väl, men ville tipsa om Alingsås, om ni vill bort från Gbg. Liten söt stad, med en del affärer, och mycket barnvänligt. Fina badplatser, trevligt folk, pendeltåg till Gbg som går 1 gång i halvtimman tror jag det är, och tar 40 min. Med bilen tar det oxå ca 35-40 min. Sen finns det även fina orter lite söder om Alingsås tex Ingared, därifrån tar det 30 min till gbg. Lite tips bara
    TAck för tips, ska ta och kika på det med.
Svar på tråden Flytta till Borås...