Inlägg från: mosterYster |Visa alla inlägg
  • mosterYster

Pinsamt att handla på LIDL?

LaFontaine skrev 2009-07-07 13:28:50 följande:
    Självfallet kära du!
    (förlåt att jag är OT nu men)
    Iseika, jag är så nyfiken på dig, har förstått att vi har rätt gemensam bakgrund (skumt uttryckt, men du fattar)!
  • mosterYster
    Blåögon skrev 2009-07-07 14:27:17 följande:
    Checkpoint har jag aldrig handlat på, hur står sig Plus-kedjan? Minns även att COOP var väldigt stort i tyskland iallfall i Dortmund. LIDL och Famila var störst i Soest där jag bodde.
    Pluskedjan? Vad heter butikerna?

Coop har jag heller aldrig sett här (däremot i Schweiz), inte Famila heller.
  • mosterYster
    slangbella skrev 2009-07-07 15:42:25 följande:
    Nej, jag handlar inte där. Jag bojkottade dem från start eftersom de hade så urusla anställningsvillkor. Har det blivit bättre månntro?
    De som jobbar på Lidl har samma anställningsvillkor som övriga inom Handels.

Svensk lag.
  • mosterYster
    snillis skrev 2009-07-07 16:36:38 följande:
    I den butiken kanske men i alla andra runt om i europa? Det är trots allt samma ägare som tjänar kosningen, inte sant?
    OK.

Bojkotta IKEA.
    Bojkotta H&M.
    Bojkotta Siemens.
    Bojkotta Volvo.
    Bojkotta Mercedes.
    Bojkotta definitivt alla företag som har fabriker i Asien.
    Und so weiter.

Shit. Blir lite svårt att klara sig nu, kanske? Läge att flytta ut i skogen och skaffa en ko som man matar med... ekologiskt hö som man själv odlar?
  • mosterYster

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-07 17:17:44 följande:

Mercedes!!!! /slap :)
    Vad menar du med det där "slap" egentligen? *konfunderad*

/CLS 350 CGI-ägare
  • mosterYster

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-07 17:51:55 följande:

Jag är generellt en motståndare till Lidl av andra orsaker, men jag skulle verkligen inte åka 10minuter med bilen för att spara 5:- på ett paket smör oavsett. Även om jag skulle storhandla och spara 100:- skulle jag inte sätta min fot där, dock är det säkert skitbra om man är lite ekonomisk.
    Skulle inte jag heller. Faktiskt så åker vi oftast till Lidl för att det finns grejer där (och på Aldi/Pennymarkt) som inte finns på andra ställen. Jag handlar tex en "back" krossade tomater samt 10 kryddkvarnar när jag åker dit. De har en del guldkorn. Jag skulle dock mycket väl kunna "storhandla" där.
  • mosterYster
    Queen70 skrev 2009-07-08 18:19:56 följande:
    Tyskarna är fan så mycket bättre på käk en svenskar f.ö.
    Word!
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-09 13:05:28 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-07-09 13:00:42 följande: Vill inte få FL-maffian efter mig Men typen som går runt i crocs med tubsockar, t-shirten nedstoppad och byxlinningen uppe i armhålorna...folk som drar och sliter i billiga saker bara för att de är billiga, inte goda. Jag lägger hellre pengar på kvalitet och smak.
    Fråga: har du ens varit inne på Lidl? De människor du pratar om ser jag flera av på de stora svenska kedjorna (ICA, Coop). Men du handlar förstås bara på saaaaaluhaaaaalen där man kan köpa den fiiiinaste lantpâteeen från Frrrankrikeeee....
  • mosterYster
    Ejin skrev 2009-07-09 18:33:27 följande:
    idag köpte jag scans falukorv för 5 kr ringen.. de var inte speciellt pinsamt.. de var jäkligt trevligt faktiskt... Men de är klart.. scans falukorv kanske smakar sämre om den säljs på lidl än på ica...
    Det kan du ge dig på att den gör - för vissa...
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-09 14:31:15 följande:
    Klart....they are everywhere Men enligt mig finns ingen sund blanding på Lidl utan enbart dessa människor! Och vill du göra dig lustig över andra, använd sandlådan will you...
    Jag kan inte låta bli att göra mig lustig när någon uppenbarligen är ute efter att visa att man minsann är för fin för att handla samma mat för billigare peng. Själv skulle jag aldrig betala mer än jag måste för kvalitetsvaror. Jag handlar gärna på saluhallen, men mjölken smakar likadant på Lidl som på Rewe (ICA), och handtvålen luktar lika bra den med.
  • mosterYster

Choklad och Nötter skrev 2009-07-09 23:30:58 följande:

Har läst på många ställen att Lidl`s nagellacksremover ska vara mycket bra. Tror märket heter Cien.
    Sant!
  • mosterYster
    Arentorpbebis skrev 2009-07-09 23:59:30 följande:
    Vi e nog alla lite fega och vågar inte prova på nya saker ibland! Jag har aldrig vart inne i en lidl affär för att alla vänner mfl som jag känner som vart inne och handlat säger att det är skit och ingen kvalite och att man inte vet vad man får mm.... men när man ser deras reklam åså så e de ofta bra pris på tex scan kött och svensk ost mm, Så jag skulle vilja sluta vara en fegis som lyssnar för mycket på andras åsikter och ta å gå dit för att kolla vad jag själv tycker!....
    Gå in och titta. Vad kan hända?

Som sagt, jag bor i Tyskland och här är Lidl en affär som alla andra. Vissa Lidl är bra, andra mindre bra, liksom vissa Rewe är bättre än andra och vissa ICA är jättefina medan andra är rena skiten (när vi bodde i Sthlm var det verkligen skillnad på ICA och ICA...)
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-10 12:57:22 följande:
    Det är ju fint för dig att du bor i Tyskland och har den erfarenheten. I den lilla hålan där jag växte upp stämmer faktiskt min lilla analys. ICA har bäst priser i stan (jo faktiskt!) och jag skäms inte för att lägger lite extra pengar på det jag äter. Vill ha närproducerat, ekologiskt och kravmärkt.
    Fint för dig att du hittat en bra butik som för de varor du vill ha. Det jag vänder mig mot är inte att du väljer ICA, utan att du skriver att du inte vill förknippas med det klientel som handlar på Lidl och därför inte går dit. Lite... trångsynt, kanske?
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-10 21:48:58 följande:
    Jag sa inte att jag inte går dit pga dem.
    Det var detta inlägg jag syftade på...
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-09 12:40:06 följande:
    Min erfarenhet säger mig att en viss typ av människor handlar där. Människor jag inte vill bli sammankopplad med. Så ja, det är pinsamt.
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-11 01:40:33 följande:
    Nu var det inte riktigt så jag menade Jag läser också ICA's reklamblad för att se om jag kan spara några kronor. Men som jag skrev...folk som står och drar i billig skit bara för att de ska ha, inte för att de behöver. De är pinsamma.
    Så du har aldrig varit med om att du går i en affär och hittar en grej som du egentligen inte tänkt köpa _jättebilligt_? Det har jag gjort flera gånger. Riktiga fynd har det varit.
  • mosterYster
    Natosh skrev 2009-07-11 12:22:52 följande:
    Jag ska nog börja kalla mig marsvin för människor är pinsamma och jag vill inte bli förknippad med dom. Men är Ldls kassor lika kassa överallt eller är det bara här? Det finns ingen uppsamlingsplats, stressmoment. För övrigt är kassarna också kassa.
    Bärkassarna suger, det håller jag med om. Tyvärr är alla påsar här i Tyskland likadana *snark*
  • mosterYster
    enlitenbitkaka skrev 2009-07-10 21:48:58 följande:
    Jag sa inte att jag inte går dit pga dem. Jag går inte dit just för att jag får bättre varor någon annanstans. Däremot tycker jag det är pinsamt att handla där pga dem....är pinsamt med människor som till varje pris ska ha det billigaste trots att de har råd och eg inte behöver varan.
    OK, så det är "pinsamt" att vistas i samma lokal som människor du uppfattar som "pinsamma"?
Svar på tråden Pinsamt att handla på LIDL?