Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Goddagens i tråden, hur var det härdå?

Hos oss är det sådär, bebben arm är dålig igen. Den har gått ur led förut och vi todde den gjort det igen igår när vi var i busborgen men läkaren tyckte det känndes som den var rätt och vi fick röntga för att se om det var nån spricka men icke. Men lik förbenat har hon inte anv armen sen igår kl 17, detta är nog tredje gången.

Massa fint ni shoppar, jag gillar de lila stjärnorna.

Nån som vet vart man kan köpa molo luv klänningen i rockabilly stil med stjärnor i luvan?

Har för mig jag läst att vårens vita stjärnor på svart botten var av dålig kvalite, stämmer det?

• gosmamman
    Duntoffla skrev 2009-07-10 15:39:46 följande:
    Hej tjejen. Trist med lillans arm. Hon verkar ha lätt för att få den ur led Visst är de lila fina? jag kommer shoppa ett linne men tror att det tyvärr kommer bli dassigt så som jag hört att det svarta med vita blev.
    Jag hade samma tanke om den lila, jag är sugen på klänning men det är ju trist om den blir dassig.

Då minndes jag alltså rätt om de svartvita {#lang_emotions_frown}
  • gosmamman

Gokväll, hur är läget i tråden? Har lite shopping abstinens, men jag har bestämmt mig för att shoppa till mig själv om det ska shoppas till någon. Men jag vill ju såååå gärna ha molos luv klänning i rockabilly print (tips mottages tacksamt).

RååSa BuBBlan skrev 2009-07-11 22:19:15 följande:
    Å är den bred?   Hoppas den inte är FÖR bred här!! Japp!! Perfa till dagis!!
    Ska bubblan börja på dagis? när? känns det bra?
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-11 22:17:22 följande:
    Stackars stackars Maia   Hoppas verkligen de ger med sig!!  *krama*
    Många kramar till maia och hennes stackars lilla mage.
  • gosmamman

Liljan- Hoppas vekligen att maia sätter sig och klämmer ut det där imorgon bitti. Du får lära henne att dricka kaffe på morgonen, alla kaffedrickare blir ju jämt skitnödiga av sitt morgon kaffe.
    Nä hoppas iaf att hon fixar det själv och om hon inte gör det så håller jag alla tummar och tår för att det ska gå så smidigt som möjligt. kRAM

En molo fråga jag frågat förr, men huuur kass är verkligen molos vita stjärnor på svart botten från vår kollektionen. Är en millimeter från att trycka p köp knappen nu.

• gosmamman

Gokväll i tråden, nu har jag varit off ett bra tag med massa semester och sånt. Men nu är jag här och undrar om jag missat nå härliga nyheter?

Jag har bild bombat BT med lite semester från oss.

Liljan- Hur gick det med maias lilla mage? löste det sig själv eller fick ni åka in?

Hur mår alla ni andra?

• gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 21:50:02 följande:
    Hej Hon blev inlagd några dagar innan det löste sig efter 7 lavemang...men nu mår hon bra o bajsar nästan varje dag sen vi slutat med mjölk o soja o hon får 2 påsar Movicol/dagHur är allt med er??
    Vad skönt att det fungerar bra nu iaf så slipper maia allt det där, kan tänka mig hur jobbigt det msåte vara både för er och henne när hon blir sådär förstoppad.

Med oss är det bra, skönt att semestern är avklarad. jag längtar faktiskt lite efter vardagen, tjejjerna är lite rastlösa och bråkar mkt med varandra just nu men så fort vi delar på dem så blir dom som lamm. men tillsammans blir jag tokig på dom, bebben är en riktig liten rackar unge som klår upp storasyrran så det sjunger om det.
  • gosmamman
    Busbellan skrev 2009-07-25 22:18:11 följande:
    haha, känner igen det där. Vagn använder vi dock knappt längre, men det där med att komma på alla knep.Idag när vi var och handlade kom jag åter igen ihåg varför Ella inte får följa med i affärer, det GÅR INTE ha med henne där.Det första hon gör när vi kommer in är att nappa åt sig ett par chokladkakor som ligger lägligt till. Jag tar dom för henne och lyfter henne därifrånAJ; AJ skriker hon högt precis som jag gör illa henne, lite smått pinsamt Vid frukten kommer nästa hinder, Ella vill smaka få alla äpplen, lyfter åter igen iväg henne.Sen kommer värsta utbrottet vid mjölken eftersom jag då fått henne att sitta i vagnen, men då börjar hon öppna alla bananernaLyfter ur henne ur vagnen och hon ligger på golvet i affären och gallskriker "DUMMA MAMMA" och sen bara vrålar och är vansinnig.Sen ska hon helt plötsligt kissa. Ja, bara att ställa Nora till att vakta vagnen och springa ut med Ella så hon får kissa.Ja såhär fortsätter det och jag lovar det var sista gången på länge som hon fick följa med och handla
    haha jag känner igen det där, bebben är exakt likadan. Stortjejjen har alltid varit sååå duktig i affärer och när hon var liten och jag såg andra hollösa barn i affären så tänkte jag bla "men det är väl bara att....." och "så kommer aldrig mina barn att bli" blaha blaha, jag har nu mer en av dom värsta affär ungarna {#lang_emotions_yell}
  • gosmamman
    gosmamman skrev 2009-07-25 22:22:34 följande:
    haha jag känner igen det där, bebben är exakt likadan. Stortjejjen har alltid varit sååå duktig i affärer och när hon var liten och jag såg andra hollösa barn i affären så tänkte jag bla "men det är väl bara att....." och "så kommer aldrig mina barn att bli" blaha blaha, jag har nu mer en av dom värsta affär ungarna
    hopplösa barn i affären

ska det stå
  • gosmamman

Kikade på llm och blev skitsugen på en varsin molo jacka till barnen i vinter men gubben kommer slå bakut om jag köper jackor till barnen för mer pengar än våra. Men dom e ju sååååå fiiina. En hallonröd till storan och lila till bebben, helst med matchande mössor.

• gosmamman
    lillronya skrev 2009-07-25 22:26:14 följande:
    Vissa föds nog såna och förblir det.Har en 12åring som var sån som liten. TAck och lov har hon slutat skrika, men humöret är allt kvar.
    Mmmm, jag befarar att bebben alltid kommer ha sitt humör. Farmor säger att hon är precis som adde när han var liten och han är fortfarande en riktig tjurskalle mellan varven (säger mamman med gloria {#lang_emotions_innocent})
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14