Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

JuliaochNelly skrev 2009-08-03 09:22:31 följande:
    Tyvärr så måste du nog tänka bara på dig själv och barnen nu och vad som är bäst för ER och inte honom. Så du inte gör något nu som du kanske ångrar sen.
    Jag börjar nog inse det, måste prata med honom när han kommer hem, just nu har hn dragit till försäkrings kassan för att kolla upp om jag får bostads bidrag, allt för att skynda på processen.
  • gosmamman
    JuliaochNelly skrev 2009-08-03 09:24:46 följande:
    usch jag lider verkligen med dig och det gör säkerligen otroligt ont. Och det är säkert ännu jobbigare att behöva kämpa för vad som är ditt nu men det är ju så viktigt ändå.
    Ja det är precis så, det gör så djävla ont och jag vill bara att allt ska lugna ner sig. Allra minst vill jag vara girig och bråka om pengar när jag förlorat den jag älskar mest, men det är ju min och barnens framtid.
  • gosmamman
    JuliaochNelly skrev 2009-08-03 09:28:37 följande:
    Jag tror verkligen du gör rätt i att skaffa advokat och stå på dig annars så kommer du kanske känna dig väldigt lurad i slut änden. Ska han bo kvar i huset då? för en lgh fixar man ju inte fram på 2 sekunder
    Tack för alla peppande ord, jag förstår att jag verkligen måste ta tag i detta hur jobbigt det än är.
  • gosmamman

Tack alla för er hjälp men nu lämnar jag tråden för en stund iaf och sätter mig med barnen.

• gosmamman

Gokväll!

Ville bara berätta att vi talat ut ordentligt idag och hur pissigt och djävligt allt känns så har trycket lättat en aning.

Det med huset kommer nog att lösa sig och jag får det som jag har rätt till. Vi ska värdera om huset och se om han kan få lösa ut mig så då får jag iaf ett litet start kapital och vi ska fixa med bodelning och sånt.

Men sorgen är stor och jag kommer att ha det tufft länge.

• gosmamman
    THEA och Grodan skrev 2009-08-03 20:41:52 följande:
    Nämen oj, har inte läst vad du skrivit innan men sänder en stor kram till dig
    Det står lite i min pres, men jag har dock ändrat den lite nu, det som står stämmer men det är han som helst vill att vi ska dela på oss, jag hade hellre sett at vi löste detta ändå.
  • gosmamman
    LA Woman skrev 2009-08-03 20:48:34 följande:
    Men usch då Stor kram till dig!!!
    TackJa jag kommer behöva allt stöd jag kan få för det gör sååå ont just nu.
    THEA och Grodan skrev 2009-08-03 20:50:35 följande:
    Skönt i alla fall att ni kan prata om det. Vi finns här om du behöver stöd, skickar en kram till då jag vet vad du går igenom. Det är inte kul när den andra parten vill vara isär när man själv inte vill det. STYRKEKRAMAR
    Sorg, förtvivlan, uppgivenhet, chock, rädsla är bara lite av allt jag känner just nu, det är hemskt.

Helle skrev 2009-08-03 20:46:07 följande:
    Vad skönt att ni har kunnat prata lite grann i a f. Du får ta en dag i taget nu ett tag. Kramar om.
    Ja, det får jag. Men kvällarna är värst, när barnen sover och man är van att kura upp sig i soffan tillsammans, och ännu värre lär det väl bli när jag flyttat och om barnen inte är hos mig nån dag.
  • gosmamman

Godmorgon shopping vänner, tänkte bara berätta för er att jag lever och sitter just nu sista morgonen i huset. Det sista av slyttlasset går iväg idag.

Jag mår lite bättre nu men vissa stunder kommer allt över mig igen och jag får ett litet hopbryt men jag reser mig ganska snart igen.

Jag ser iaf ganska ljust på framtiden, jag har en stark känsla av att vi fixar detta med tiden och det får ta den tid det tar för jag har inte bråttom. Han är mannen i mitt liv.

Vi står just nu närmre varann är vi gjort på länge och allt går åt rätt håll. Nu ska jag bera försöka finna vardagen igen för mig och barnen på egen hand och sen få den ekonomiska biten att gå ihop, så nu får mina kära barn klä sig i "vanliga" kläder från topp till tå. Endast ngt extra finplagg till födelsedag och jul kommer det att bli härifrån. Men just nu käns shopping avlägset, fast vore jag rik hade det ju varit ett bra tidsfördriv.

Njut av livet och ta hand om varandra. Kram/Sofia, bebben och Storasyster

• gosmamman

Hej i tråden, jag är inne hos min mamma och lånar datorn nu. Jag skriver lite i min blogg ibland under "skit också" där jag berättar lite hur jag har dte och jobbar med mig själv men jag skriver inte så ofta eftersom jag inte har nått bredband.

Jag mår mkt bättre nu iaf och jag trivs trotts allt ganska bra i lgh och barnen tar dte jätte bra. Jag och Adde har börjat träffas igen och han började sakna mig ganska snart efter att jag flyttat.

Så bra som jag mår nu har jag eg inte gjprt på länge för så som vårt förhållande var de sista året var otroligt tungt.

Jag vet inte vart det leder eller hur detta kommer sluta men vi går åt rätt håll iaf och det känns så skönt att vi kan prata, säga snälla saker igen, lyssna och vara varma emot varandra.

Vi dricker lite vin, käkar middag och sover över ibland och pratar om ditten och datten men ffa så kan vi prata om jobbiga saker utan att det slutar i ren smutskastning som förr.

jag tar en dag i taget  och jobbar stenhårt med mig själv för jag vill aldrig hamna fär jag var förut, jag vill inte bli den kvinnan igen.

Kram på er //Gosmamman sofia

• gosmamman

Hej hej på er, guuud vad jag saknar er på kvällarna ibland nu när jag inte har bredband men nu får man ganska mkt annat gjort på kvällarna.

Vad fin katvigen i BT var i grönt och lila, har det kommit nå fler ränder eller äpplen? Jag har noll koll just nu.
    ag blev också stört kär i småfolks äppel mössor, har dom bra passform på huvudet?

Ängeln: är det dax redan i nov???? Gud så snabbt det gått, har du nån bild på magen?

Butte. Vad fint barn rummet blir!

SAAAKNAR er {#lang_emotions_kiss}

• gosmamman
    ängeln83 skrev 2009-09-20 13:43:59 följande:
    Hej hej vännen.Hur står det till?Mmm, i nov är det dags, tiden går sjuuuuukt fort, snart får jag snusa bebbe igen Ska se om jag kan hitta nån magbild
    Jag mår faktiskt ganska bra nu bättre än på länge faktiskt. Hela senaste året var eg bara kaos i förhållandet och nu när vi delat på oss och kunnat jobba lite med oss själva på varsitt håll så känns allt så mkt bättre.
    Nuförtiden kan vi prata snällt med varandra och ha roligt tillsammans. Senaste året kunde vi endast kommunicera genom pikar, ironi och sarkasm.

Vi har alltså börjat träffas igen och jag är uppe i huset nu och har sovit här hela helgen och allt känns så fint och bra. Men det är inte på tapeten att flytta ihop igen då vi båda har masor kvar att bearbeta för att inte gå i samma fälla igen.

Barnen tar det jätte bra, både flytten och att vi börjat träffas igen. Men vi har ju helatiden varit noga med att prata med dem och dom träffar oss båda minst var 3:e dag och vi har ju varit vänner hela tiden.

Nu mår jag så pass bra att jag börjar bli shoppingsugen igen, riktigt shoppingsugen men jag har ju en ny ekonomi nu och betalar räkningar o skit själv för min lilla halvtidslön så jag väntar lite till innan jag vågar börja shoppa lite dyrare kläder igen. Men bebben fyller ju 3 år i okt så då måste hon ju få en fin klänning, det är ju tradition.
  • gosmamman
    ängeln83 skrev 2009-09-20 13:51:39 följande:
    gosmammanPassade på o ta en ny mag bild eftersom jag är icke OT klädd idag Pyret i v.33, blunda för valk, den har jag fått på köpet
    Åh vilken gullig mage, inte har du nån valk heller! Jätte fin bara och ursnyggt linne också :oD

Jag tror det blir en lillasyster, men bara så du vet så är det avgjort när jag gissat för jag har ALLTID fel. En endaste mage har jag gissat rätt på och det var enbart för att jag verkligen hoppasdes på att min kusin skulle få en pojke för dom hade så fult flicknamn, en pojke blev det också. Men i övrigt har jag jämt fel, även på mina egna.

Har ni några namn på lut??

Om ni får en tös så tycker jag Lilly skulle vara sött med Liam
  • gosmamman
    ängeln83 skrev 2009-09-20 14:05:12 följande:
    Ha ha, jag skyller valken på för tajta leggings Dom flesta har faktiskt gissat på en flicka även om jag tror starkt på en pojke till, ska bli grymt spännande att se. Nja, alltså det är verkligen svårt med namn, det enda pojknamn vi kan enas om är Melvin, om det blir en flicka så tycker sambon Wilma och jag är inne på Meja...mm, Lilly är ju fint, det har jag inte tänkt på, o det passar ju bra med Liam.O vad skönt att det funkar så bra mellan er nu, ibland kan man nog behöva vara ifrån varandra ett tag. Men jag hoppas verkligen det löser sej till det bästa, och att ni kanske hittar tillbaka till varandra igen
    hihi, leggins kan man alltis ge skulden. Ja visst är det spännande. Av Wilma och Meja så är Meja basolut en favorit, det är så fint, men vilma är också gulligt. Jag har världens goaste lilla tjej på jobbet just nu som heter Wilma.
    Mevin är också jätte fint.

Jag hoppas också det löser sig, det får ta den tid det tar. Utan detta breaket så hade vi nog blivit 2 riktigt dåliga människor, vi var redan på god väg. När man mår dåligt blir man ingen bra förälder heller. Fy vilken dålig syn på förhållanden våra barn skulle fått om vi fortsatt att traggla sådär.
    Vi hade kanske kunnat lösa det ändå utan att flytta isär, men jag är tveksam. Nu mår vi alla 4 bra iaf och så ska det förbli oavsett om det bli vi eller ej, men just nu så känns det verkligen som att vi kommer klara detta med tiden
  • gosmamman

bebben har somnat framför tvn, måste nog gå å väcka henne om inte Adde ska få ett h-vete i kväll när det är nattning.

Kram på er och hälsa till alla gamla godingar från mig

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14