Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

jompa skrev 2009-07-25 22:26:57 följande:
    Så tänkte jag oxå innan M kom till världen
    Hehe, jag hade massor av förutfattade meningar när jag bara hade nr1 för hon var ett riktigt mönster barn men nu vet jag bättre {#lang_emotions_dreamer}
  • gosmamman
    lillronya skrev 2009-07-25 22:33:06 följande:
    Jag har inte heller haft jackorna innan. Har en overall i 98 till Anjelin som är ca 90 cm iaf, om det är till nån hjälp. Som sagt, så har ju alicia haft ett himla humör alltid. Men jag ser nu vinsten av att ha det.Hon var precis som Anjelin är nu. Väldigt jobbigt är det och så viktigt att man är tydlig och konsekvent för att minska ilska och gråt.Nu ser jag ju hur hennes starka vilja driver henne framåt i både skolarbete och i sporterna hon utövar. Hon ger sej inte med halvdant utan det ska vara perfekt.Ska tillägga att vi nu får jobba mycket på att man får vara lagom, man måste inte vara bäst.
    Det får vi göra med vår stortjej, hon är ganska lugn i övrigt men har börjat bli en riktig liten perfektionist och jämför sig hela tiden fast hon bara är 6 år. Vi pratar massor om att man duger precis som man är och att man måste inte vara bäst för att vara bra. Det är lite jobbigt tycker jag, jag vet inte riktigt var det kommer ifrån för varken jag el sambon är såna.

bebben tror jag trotts sitt humör och envishet så verkar hon ta livet med en klackspar och med glimten i ögat, men hon är ju lite ännu så det kan ju ändras men jags er redan nu skillnaderna mot när storasyster var liten.

Dock har jag en teori om att bebben har varit ganska sen (inom det normala) med utv  och har ofta fått beröm för hur go och mysig hon är, för sin personlighet och det har gett henne en trygghet i sig själv.

Storasyster däremot som var jättetidig med både grov, fin motorik och talet fick alltid beröm av alla hon träffade för hur duktig hon var på ditten och datten. Hon fick alltså bekräftelse för sina prestationer och det kanske hänger kvar och hon tror att man "måste" vara bra därför.
  • gosmamman
    lillronya skrev 2009-07-25 22:45:28 följande:
    Det är så himla intressant att se hur barnen utvecklas och vad de blir för personer.Din teori verkar ju stämma tycker jag... På dina barn iaf.
    Ja det är jätte fachinerande och kan tänka mig att det är ännu mer intressant att se ju fler barn man får och man ser alla likheter och olikheter.

Ja jag tycker också att det verkar stämma men om der verkligen är så vet jag ju inte. Jag försöker iaf att berömma henne väldigt mycket för den hon är och hur go hon är utan att hon har gjort ngt speciellt så hon ska känna att hon duger som hon är.
    Men det är svårt då omgivningen ser ofta hennes prestationer för hon utmärker sig fortfarande bland jämnåriga i både tal och motorik och många reagerar ju spontant och säger saker som "men vad du är stark, oj vad du är duktig på att klättra högt osv.
    Självklart ska man kunna få sån beröm också men det är sällan nån säger till henne (förutom oss som står henne nära) "åh vad du är go". Medans bebben kan få vem som helst att säga, herregud vilken go unge, eller oj vilket charmtroll.
  • gosmamman
    ängeln83 skrev 2009-07-25 22:52:21 följande:
    Här är också en som älskar att vara gravid, mår faktiskt mycket bättre när jag är gravid än annars, känns som jag har energi för 2
    Det låter urmysigt ju. Jag har haft lite småkrämpor och mått lite lagom illa så det har varit ganska mysigt att vara grvid när illamåendet slutat vid v12 fram til v 32 ungefär då tycker jag att man blir förtung och lite foglossning också.

Förlossningar kan jag ta allas, jag är som gjord för att föda barn. Snabbt och lätt går det. UR häftigt!!!

Min väninna fick snitt med första barnet och nu när hon skulle få andra så ville hon prova vag förlossning efter att ha hört hur maxat fantastiskt det är av mig, men hon vart inte så glad på mig då hennes förlossning vart låååång, hon blev klippt och det slutade med sugklocka.
  • gosmamman
    kexchoklad skrev 2009-07-25 23:05:55 följande:
    Jo, jag brukar säga att mitt hjärta vill ha flera barn, men hjärnan säger stopp
    Samma här, jag längtar sååå ibland och det känns i hela kroppen. Men vissa dagar så är det heeelt otänkbart att börja om.
  • gosmamman

Jag tycker det är lite kul när dte blir OT i tråden, det är roligt att få veta lite mer personligt om er, och sen gillar jag ju ämnet som är på agendan just nu {#lang_emotions_laughing}.

Dock är det dax för mig att säga godnatt, sov gott på er.

• gosmamman

Vart köper ni dom underbara softshellen från molo, den lila jackan är precis vad jag söker till bebben. Har kollat efter lila soft shell ett tag.

• gosmamman
    gosmamman skrev 2009-07-29 19:20:59 följande:
    Vart köper ni dom underbara softshellen från molo, den lila jackan är precis vad jag söker till bebben. Har kollat efter lila soft shell ett tag.
    Gokväll förresten
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14