• Tejja

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Jag hänger på (säger jag för tredje gången)

Nu ska jag oxå sova!

• Tejja

God morogn.

Idag skiner iallfall solen från en blå himmel här i Stockholm. En något bättre start gårdagens. Men hua vad trött jag är. (Fast det är väl ingenting ´jämfört med Smultronhjärta)

gosmamman skrev 2009-08-23 06:04:28 följande:
    Godmorgon shopping vänner, tänkte bara berätta för er att jag lever och sitter just nu sista morgonen i huset. Det sista av slyttlasset går iväg idag.Jag mår lite bättre nu men vissa stunder kommer allt över mig igen och jag får ett litet hopbryt men jag reser mig ganska snart igen.Jag ser iaf ganska ljust på framtiden, jag har en stark känsla av att vi fixar detta med tiden och det får ta den tid det tar för jag har inte bråttom. Han är mannen i mitt liv.Vi står just nu närmre varann är vi gjort på länge och allt går åt rätt håll. Nu ska jag bera försöka finna vardagen igen för mig och barnen på egen hand och sen få den ekonomiska biten att gå ihop, så nu får mina kära barn klä sig i "vanliga" kläder från topp till tå. Endast ngt extra finplagg till födelsedag och jul kommer det att bli härifrån. Men just nu käns shopping avlägset, fast vore jag rik hade det ju varit ett bra tidsfördriv.Njut av livet och ta hand om varandra. Kram/Sofia, bebben och Storasyster
    Håller tummarna för att allt kommmer att ordna sig till det bästa!
  • Tejja
    jompa skrev 2009-08-23 09:00:37 följande:
    God morgon.Ser att Smultron nu snart åker in. Så spännande, snart är hon här
    God morgon! Javisst är det spännande!!!
  • Tejja
    jompa skrev 2009-08-23 09:04:42 följande:
    Ja tänk att de snart är fyra.Förresten idag kan vi nog packa ner lite mer vin i kylväskan, ser ut att bli nästan 40grader idag
    Ja!!! Oj vad här ska pimplas!!! Jag har två såna här luftmadrasser med hål för drickaflaskor i- vi kan väl ut och guppa på dem?
  • Tejja
    Incommunicado skrev 2009-08-23 09:11:16 följande:
     Åh en Fiabif! *spännande* Stackars Smultron som inte sov inatt. Man börjar ju längta efter sin egen nu... satt upe inatt ganska länge trots allt - jag fick så mkt frågor om mina auktioner på T och masa köp-nu så jag är helt slut, men oj vad roligt när det går bra! (ingen reklam, bara allmänt tjafs). Jag ahr ont i nacken, ryggen, gfingrarna efter den här helgen. Tanken var ju at make o son skulle resa bort så jag fick vila, men eftersom jag behövde fixa med T så blev det allt jag gjorde, sånt tar tid. Men men, nu är det mesta gjort och jag kan umgås med familjen ikväll. Köper ni något? Själv drömmer jag bara om NSkollektioner - vårens, jag hittar på färger och plagg i sömnen som skulle vara jätefina, kanske skulle tipsa NS? Själv är jag just nu mest sugen på en liurv,fast jag vet inte varför, D har och lillkillen har ju de första månaderna.
    Hehehe...är det inte det ena som stör nattsömnen, -ja då är det det andra!
  • Tejja

Nu vill barnen uppenbarligen ha en lite mer närvarande mamma. Så jag loggar ut ett par timmar och återkommer senare!

• Tejja
    Incommunicado skrev 2009-08-23 09:41:10 följande:
    underbart när det börjar så bra! Jag ska nog unna mig en lurv till lilkillen i magen, tycker ni in inte? en jacka behöver han ju, jag gillar inte overallerna så mkt... Förslag på doppresent? Jag blev hastigt igår inbjuden till svågerns dop, ett grekiskt-ortodox dop som sker redan om en vecka, de var ute i god tid... kl 9 en söndag ska vi vara framme, det är 15-16 mil dit... vet ej om jag och sonen ska åka faktiskt, får se vad maken säger - det är ju hans bror och brorson. Hans bror fick inte välja min man som fadder eftersom han inte är greksik-ortodox, tjejen hans bestämmer. Men han känner ingen som är det så... Inga kläder, det ska vara en bestående pryl för grabben.  Tips? Förutom klassiska silverprylar i guldbutiker.
    Manchettknappar eller en slipsnålö tycker ja är suveräna doppresenter som kan användas hela livet!
  • Tejja

Nä, nu drar jag !
    Ska sola lite på playan! {#lang_emotions_cool}

• Tejja
    Incommunicado skrev 2009-08-23 10:11:29 följande:
    vinflaska, där sa du något... min man fick det när han var liten, den öppnade han på vårt bröllop har jag för mig. Tror han gillar idén.
    Du får ge ett presentkort på en vinflaska- för ännu vet man nog inte vilken druva/vin etc som är så bra att den kan lagras så länge.
  • Tejja

Fast ja gmenar inte ett riktigt presentkort- utan ett egenhändigt där ni skriver att ni inom ett år kommer att ha valt ut en flaska vin som ska kunna lagras fram till vuxen ålder! Fram till dess får han tillgodogöra sig med en flaska välling. Ni kan ju lägg kortet i en fin nappflaska!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14