• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-07-21 21:38:08 följande:
    jaa jag är GRYMT sugen ska du veta det var skitfint ihop
    Men slå till

Dina barn ska väl börja på dagis och då behövs ombyte
  • jompa

God morgon tjejer.

Forrtfarande vinterklädsprat ser jag
    Jag själv använder inte overall längre till mina små, P är fyra snart och M är två och ett halvt i vinter.
    Det är ju inte så jättekallt här  och jag satsar mer på sånt som kan stå emot väta än kyla. Får bygga på under med fleece.

• jompa
    mortillsju skrev 2009-07-22 08:41:11 följande:
    Bra tanke men jag tycker det är så meckigt att ha flera lager när de är på dagis. Men det funkar hos er?
    Här funkar det bra, och sen slipper jag ta in en stor bylsig unge som knappt kan gå i bilen till och från dagis. Bara jacka på och resten hänger på dagis.
    lillronya skrev 2009-07-22 08:42:26 följande:
    Godmorgon!Vi använder också lager på lager här. Nästan mer än vinteroverallerna.Förra vintern användes molo lurvoverall och pop skaloverall flitigt.Det var nästan bara när det var snö som vinteroverallerna togs fram. Och det är ju inte ofta här. Hoppas att det kommer fina rosa till lilla S!
    Ja precis och här kanske det är några fler dagar med snö men de är få, MAT har ju en överdragsoverall som jag funderar på till M. Hmmmm svåra val att göra
  • jompa
    lillronya skrev 2009-07-22 08:53:52 följande:
    Ja många val är det....
    Ja det är ju det, inte bara ytterkläder som ska väljas allt annat ska ju noga tänkas igenom oxå
  • jompa
    Smultronhjärta skrev 2009-07-22 10:18:19 följande:
    God morgonSmyger in med att MaTs överdragsoverall som sonen har är superbra*rekommenderas* Idag ska jag banne min köpa en cupsklänning, har fortfarande inte kommit mig för det
    Ahh är det den som är för vår och höst? Funderar på en sån till M nu i höst.
    Hur är de i stl?
  • jompa
    Smultronhjärta skrev 2009-07-22 10:25:41 följande:
    Jopp- vår&höst. Sonen har avverkat en och har en på tur Jag tycker de är aningens små i storlek,den vi har på vänt i vår berömda växalåda är i stl 98 och den är lika stor i stl som en annan överdragsoverall från Minymo i stl 92.Ja,jag samlar på ytterkläder också-skönt att man är i gott sällskap iaf
    Ok men det är den som är lite så prasslig i materialet eller hur?
    Står regndräkt i shopparna.

Frågan är vilken färg som är snyggast....
  • jompa
    Smultronhjärta skrev 2009-07-22 10:42:40 följande:
    Ja- den är prasslig.Men den har varit toppenbra med underställ kallare dagar!Om du kan tänka dig en fuchsiafärgad så säljs den till superpris hos wiells
    Japp det är den jag kollar lite på
    Spelar väl egentligen ingen roll om den är rosa, dottern ska ju bara ha den på dagis liksom.
  • jompa
    solouniko skrev 2009-07-22 10:46:40 följande:
    Samma hände här! Mitt i allt salg prat också..  Behöver lite OT råd. Ska beställa bugga, hade ju bestämmt mig för mörkgrå bas och rosa fleece toppset. Men, nu börjar jag vela som tusan. Paul Frank skurvy är ju skitsnyggt det med, men den grööna åkpåsen till. Hjääälp! Fan, det finns för mycket att välja på!
    Jag tycker Paul Frank är supercool. Lite avis är jag,  min minsta åker knappt vagn längre.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2009-07-22 10:52:07 följande:
    OT men är det några Bugga ägare här inne?Håller på att göra iordning vagnen inför försäljning, har tvättat toppsetet men kan man göra bas setet i tvättmaskinen?
    Ja det kan du, bara plocka ut alla hårda delar så funkar det.
  • jompa
    solouniko skrev 2009-07-22 11:08:33 följande:
    Ja precis, det är litegrann så jag tänker. Sommaren är ju nästan över när vagnen kommer ändå.. Så kan jag köpa till rosa sen till nästa vår/sommar istället.
    Håller med
    Köp Paul Frank!!!!
    ängeln83 skrev 2009-07-22 11:09:22 följande:
    Men jag får inte bort allt? Det sitter ju lite plastgrejer på själva sittdelen ju.
    Knäpp ihop dem så gott det går och sen bara tvätta på.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14