• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

lillronya skrev 2009-08-31 15:02:35 följande:
    Oh låter trevligt!JAg ska snart hämta och lämna barn inågra timmar. Min snälla mamma har lovat att komma hit och vara med småttarna så länge.
    Toppen med stöd,välbehövligt att få komma ifrån och veta att de små har det bra..
    Fyra Mirakel: J97-J00-G07-L08
  • maugu
    lillronya skrev 2009-08-31 15:14:53 följande:
    Det verkar gå bra nu. Hon har släppt att gänget är som de är och hittat sej andra vänner. Känns bra! Ja jag måste ju köra de andra barnen till sitt och de små skulle ju följa med. Men tycker att det är dumt med en febrig Emilio och så är det ju mitt i sängdax.Kör ju A till Klippan för att spela innebandy nu. Hon stormtrivs i nya laget!
    Aha-skjutsa..visst är det kul med blandade åldrar..läste att det löst sig för din tjej med skolan..min började oxå högstadiet nu och blev genast så "cooooll"
  • maugu
    lillronya skrev 2009-08-31 15:21:58 följande:
    Japp det har både för och nackdelar. Min unge är född cool och vägrar vara nåt annat än sej själv. Det var där problemet var nu när skolan började.
    Precis..min är oxå så..dvs sig själv och backar ur de töntiga "så här måste man vara"..det är dock känsligt att stå utanför gruppen i deras ålder och det kan göra ont inom dem...
  • maugu

Så har jag shoppat hos EST..babuska tröja med pusselärmar,babuska byxor med mudd och stjärntights lila-allt i stk 86 (tights 92). Min 9 månaders är på väg ut ur 80..jisses..

EST har 20%just nu på tshirts kan jag ju oxå tipsa om inte min butik..

• maugu
    Zvartaliljan skrev 2009-09-01 08:17:32 följande:
    och när hamnar alla underbara urväxta kläder på T? *längtar till en Maugu-runda*
    September Håller på att gå igenom växalådan och ska skicka megastort paket till min mamma som fått äran att packa
  • maugu
    Zvartaliljan skrev 2009-09-01 08:23:05 följande:
    Förvarna mig bara Dina är ju i perfekt storlek över mina nu ju o samma smak o allt, kan inte bli bättre Läste precis detta o fick ryyyyysningar, fy FAN för den som gick in där o var sjuk...(förmodligen är det ju så) www.aftonbladet.se/nyheter/article5722885.ab
    Jag mailar dig
  • maugu
    SmillaMilla skrev 2009-09-02 19:48:10 följande:
    Maugu: Underbar bild på syskon i bt! Så ljuvliga!
    Tack..är lite fånig och syskonmatchar
  • maugu
    solouniko skrev 2009-09-02 19:53:43 följande:
    Maugu - Men GUD så fina barn i häftigaste suitsen Den ska Milla ha imorgon
    Tack..är in och smygläser din blogg,härlig inspiration..Då ser vi framemot bidraget från norr imorgon i BT
  • maugu
    Zvartaliljan skrev 2009-09-03 15:21:53 följande:
    nä o så får inte ens jag sälja Molo som har fysisk där det inte finns...*orättvist*
    Hoppar in lite snabbt..tror att Barnlyan gick ut hårt med både fysisk affär och webshop men något hände med fysisk affär så de öppnade aldrig,visntmarginalen är ej så stor..tror att LLM och Ajabaja är de som har stor del av marknaden just nu (kan man utläsa av utvudet) då de är båda med danskt ursprung och har många danska kunder då svenska kronan är så låg (läste Barnlyans  blogg nämligen om hur de höll på att fixa sin affär men som nu är endast webshop)Sedan  tror jag det har oxå att göra med hur mkt man beställer..att showroom oxå  räknas som affär tycker jag är lite knasigt oxå men det är bara att gratulera..
  • maugu
    JuliaochNelly skrev 2009-09-03 16:20:26 följande:
    Sen har det väl med att göra att det inte funkar för dom att ha hur många butiker som helst som säljer för dom. Vissa säljer säkert så lite så det inte lönar sig för dom heller.
    Visst är det så..Sverigeär  Molos bästa marknad dessutom..Funkybaby slutade sälja efter en säsong då de fick rea ut sin kollektion då det är för många som säljer..det är nog eg inte många som har råd att betala 400:- för en tröja till dagis mer än vi dårar i denna tråd
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14