-
Håller med..Marie är super trevlig och tillmötesgående..bra service helt enkelt..Jag undrar så hur det kommer att gå för alla webshopar..vissa har ju fått slå igen nu när ekonomin går knackigare..Pimm skrev 2009-09-03 16:35:39 följande:Hihi ja dårar var det japp;-D Jag sörjer Funkybaby för jag hade precis upptäckt affären och gillar se vad jag handlar och hon var så himla rar Marie.
-
God morgon!
OT-vet ju att vi är några stycken som har 2-åringar i denna tråd..Gustaf..sover ej på nätterna längre..sedan 2 veckor skriks det,han ska upp,han ska sova med en förälder..denna natten tog priset,min vän är här från Sverige för att stötta mig då jag har utmattningsdiagnos och inte hunnit återhämta mig efter allt elände..hon ficks sitta upp bredvid hans säng mellan 01.30-04.30...lade hon sig ner skrek han..precis innan hon kom så började G sova sämre än ett spädbarn.. i 2 veckor har det varit kalabalik nu och vi är 3 vuxna som är slitna..han sover typ 30-45 min på dagen om jag lägger mig med honom-annars är det full rulle,trots,gnäll och skrik..Ingen av tjejerna var på detta visoch jag famlar depserat efter tips hur jag ska få honom att sova nätterna igenom igen..det har han ju gjort sedan han var 1 år med enstaka skitnätter..vi går snart under..Hjälp alla ni erfarna föräldrar
-
Inte hungrig..vill inte ha välling..Tjollabolla skrev 2009-09-04 10:06:07 följande:Usch... Jag kan tyvärr inte hjälpa dig... Det enda jag vet är att dom nätterna när Milo bara snurrar runt och inte kan sova så brukar det vara att han är hungrig. Händer inte ofta nu, men ibland. En flaska välling så somnar han om, lugnt. Har ni testat det?Vi har haft honom i vår säng,men,han sover inte bra,störs av oss..pratar,sitter upp,snurrar..ohållbart då jag har Livia som vaknar 07 och då är det morgonmelizza skrev 2009-09-04 10:07:46 följande:Ååååå gud vad jobbigt *styrkekramar*Kan han inte få sova med dig i sängen då?? Jag hade nog valt att ha honom i sängen för att få lite sömn själv och att han med får lite sömn för det blir nog en ond cirkel att han är övertrött och stressar upp sig när det är läggdags. Lägg en madrass vid er säng så att han kan ligga i samma rum som er åtminstone.Vi hade det så för ett tag sen men med vår tjej som är 9 år. Efter lite mycket press på konståkning och en del andra grejer som hände i familjen så blev hon superstressad och känslig vid läggdags och kunde inte sova i sitt rum eller somna på kvällarna och vaknade mitt i natten och kunde inte somna om och ville ha en vuxen hos sig. Vi la en madrass på golvet brevid våran säng för att hon skulle få lite sömn och orka med skolan. Det var ett par jobbiga månader som det höll på men nu är det mycket bättre sen hon slutade på konståkningen.
Min vän har sovit på en madrass i hans rum och det funkade bra i några nätter då han nu kommit på ett nytt trick-dvs han vill upp och ska leka alt skrika om hon försökte lägga sig ner..Han går till sin säng,somnar själv men vaknar upp-allt mellan 1h till 5 hh efter att han somnat..Jisses-hur håller niihop som människor?!Det började som drömmar-han hade panik men nu är det mer som om att han vill testa sin vilja även nattetid..lillronya skrev 2009-09-04 10:07:51 följande:Emilio sover aldrig en hel natt. Det har inget av våra barn gjort. Han somnar i sin vagn oftast, annars tillsammans med någon av oss andra i vår säng. Sen bär vi honom till sin egen säng. Där sover han en del av natten. När han vaknar klättrar han över till vår säng och sover resten av natten där. Knölar runt en hel del och dricker även välling på natten...Är det närhet han kräver? Eller drömmer han?Finns det motsvarande bvc där som kan råda?Det funkar ju som sagt inte hos oss..det hade varit det enklaste..JuliaochNelly skrev 2009-09-04 10:08:11 följande:usch stackars er. Nelly har haft perioder då hon vägrat sova själv och kommit till oss hela nätterna igenom och legat och ropat/gråtet. Men vi har löst det så enkelt att hon får sova bredvid mig i sägen eller att jag sover hos henne.Omega-vad heter det?Vår son är oxå hyper dagtid..Smultronhjärta skrev 2009-09-04 10:14:24 följande:Vi har också haft väldiga problem med Max sovvanor tidigare och att han dessutom är superaktiv dagtid tär på en så jag förstår att ni har det extremt tufft...Någorlunda ordning på torpet fick vi inte förrän vi i ren desperation testade Omegatillskott som har förbättrat Max sömn avsevärt
Tack alla för era erfarenheter..skäms för att säga det,men SKÖNT att man inte är ensam..det är så slitigt och jag undrar varför man inte kunde spara sömnen från tonåren tills småbarnsåren -
Han har haft sin mamma men det funkar ändå inte...han ärför livlig,dag som natt..men,som sagt på onsdag börjar dagis så får jag bara veta att jag kan vila under dagtid så fixar jag nätterna..bra att få tips av er alla-vi kämpar vidare..melizza skrev 2009-09-04 10:29:49 följande:Usch jag lider verkligen med dig. Kan ni inte ha honom på madrass eller spjälsäng brevid eran säng så att han inte sover i samma säng och vaknar utav er. Ni kanske skulle prova att din kompis tar Livia istället 0ch att du ligger brevid Gustav. Han vill kanske ha sin mamma hos sig. *styrkekramar*
-
Operation utmattning pågår härhemma
Trots ingen sömn inatt,grinig som få idag så har ungen skrikit i en timme nu..min son har sin mammas järnvilja fast med mer Testosteron än mig
..ja,ja..LillR tänker på dig och biter ihop
Inser jag varit förskonad med de andra ungarna...
Fina bilder i BT men Tjolla,måste erkänna att jag skrattade åt din älgtröja;inte en enda älg..hur är det möjligt?Kanske du kan få byta eller är alla älgarna överkörda på din tröja
-
Det kommer att vända-det vet jag..Mina stora tjejer får man väcka typ vid 11.00Helle skrev 2009-09-04 13:36:25 följande:O00, den är fin Läste att ni hade det kämpigt tidigare. Vad är det med barn som inte vill sova egentligen? Och när de blir äldre ska de bara sova ... Hoppas ni orkar igenom, för det måste ju vända nån gång.
De är 10 och 12 nu och ena tjejen hade för vana att vakna 05 för att leka..man överlever men det är just att jag är i kasst skick själv just nu som gör att jag har svårt att stå ut..maken ringde dock nyss och jag får barnfritt i helgen..puss till honom
-
Tjolla;tror att det är alla älgskyltarna på din tröja som skrämt bort dem
Det fanns ju en eller två
Moahhh
-
Så fin..ängeln83 skrev 2009-09-04 13:43:04 följande:Men guuuuuuuuuud, hur underbar var inte den här då?www.barnlyan.se/shop/5740/art40/h8995/2408995...
Vilket fynd du gjort i BT.. -
Är det månne en tjejja hos Ängeln?ängeln83 skrev 2009-09-04 13:46:45 följande:Hur gulligt kan det bli lixom?www.barnlyan.se/shop/5740/art40/h9044/2409044...www.barnlyan.se/shop/5740/img55/h2155/1892155...www.barnlyan.se/shop/5740/art40/h9918/2409918...
LillR;fina E i skornaSötnötter!
-
FnissTjollabolla skrev 2009-09-04 13:51:42 följande:Ja så är det nog Nåja, den är ju superfin ändå... Hittade en liten halv älgstackare längst ner till höger på baksidan Halvdöd då bara
-
God kväll!
Äntligen lite action i mitt liv-två köp nu på mindre än 5 minuter
Glad är jag..mer shopping pengar till stk 86
-
Och lite OT..vad vi är bortskämda med dagis i Sverige..min son har hamnat i ett militärt träningsläger men han verkar trivas och vi lär få en väluppfostrad son
-
God kväll!
Kikar in en sväng innan det är dags att försöka lägga ner sonen..
Grattis söta Svea på 2-årsdagen och välkommen i klubben,hälsar Gustaf
Någon hört ifrån Liljan?Hoppas allt gått bra...
Oxå en fyndtips för er med små,små flickbebisar eller kommande;
http://www.tradera.com/Idat-Ida-T-Jumpsuit-strl74-68-retro--auktion_97801851
OBS!ej min auktion men finaste overallen från IDAT.
-
Skönt att höra ifrån dig och nej,företaget är EJ VÄRT din och bebbens hälsa..Zvartaliljan skrev 2009-09-11 18:55:54 följande:Ja nu kommer jag se på v.30 som ett mål...MINST till dess iaf...annars kan det ju gå riktigt illa...så jag får ha det i bakhuvudet o sluta stressa runt som en nackad höna...får ta mig en funderare på om företaget verkligen är värt detta...kanske borde lägga det på hyllan ett tag...
Förstår dock att det är en svår sits, då som du vet, att det hände mig..vill du ventilera så inboxa..
Styrkekram och jag hoppas verkligen att lillbebisen stannar kvar LÄÄÄNNNGGEEE i din mage. -
Tack-en Babuska+en Birdie på väg hitMosen08 skrev 2009-09-12 11:46:24 följande:Tips! Superfina knapptröjor till bra pris (EJ min butik!)eleraff.se/Shop/Product.aspx?ProductID=90d75e...
Blev ju nästan 2 för en
-
Fina inköp..var där ngt mer nedsatt?Kikade nämligen ej runt då jag eg har KÖPSTOPPsolouniko skrev 2009-09-12 12:18:07 följande:Nu blev det en birdie knappis till ena gudbarnet, det andra får en baby birdie med randiga ärmar sen..
-
God morgon!
Fina bilder iBT och jag trodde sommaren var över i SverigeHär har vi fortfarande 25 grader varmt på em men åtminstone nätterna är kyliga så att man kan sova..
Har en megabillig två-åring till salu dock är han på fortsatt inskolning idag..
-
Härligt...Ja,nästa sommar kommer vi vara hemma i Sverige under juli/augusti..blähh för tropisk djungel..lillronya skrev 2009-09-14 08:39:47 följande:Å vad spännande! Hoppas att ni kommer överens. Godmorgon!Det är en fin sensommar här nu. 20 grader eller iaf nästan, på eftermiddagen. Men kallt på natten och morgonen.
-
En liten aning..dag,kväll och natt..har inga erfarenheter av detta då tjejerna mina var "hanterliga"men denne lille son..Emil är en bris i jämförelse..loggar i bloggen för om något år hoppas jag vi kan skratta åt det men det gör vi inte nu...RååSa BuBBlan skrev 2009-09-14 08:40:48 följande:God morgon..Här har vi runt 20-22 på eftermiddan och en massa härlig sol Oj! ska du sälja liten ??? Trotshumör måntro?
-
Ja-hoppas jag med!!lillronya skrev 2009-09-14 08:42:29 följande:Smart! Hoppas vi hinner träffas då istället.Ja,hon är överlyckligRååsa Smurfen skrev 2009-09-14 08:42:37 följande:magu söta Livia i i BT kul att hon lärde sig sitta i helgen
Nu försöker hon nästa steg-komma upp på fötter