• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Vilka har den bruna lurven i jr storlekar? Känner till veras, llm och babyshop. Men fler?

• Helle

God kväll!

En liten OT fråga men var kan man hitta en mätsticka så man lätt kan hålla koll på barnens fötter hemifrån. Jag har frågat i varenda butik på stan men det finns ingenstans.

• Helle
    lillronya skrev 2009-09-01 21:08:05 följande:
    Hänger med på din fråga. A började på krkis idag och då sa de att de gärna skulle ha inneskor. KAn man ha mockasiner tro? Eller det är muppigt?
    Det har jag haft innan, men nu tänkte jag mig något annat, typ bobux, tinyzone el så men vet inte var jag ska leta.
    Morty skrev 2009-09-01 21:10:07 följande:
    äsch det var ju bara den man mäter I skon.
    Behöver en sån också så springer och kikar.
  • Helle
    Pepper79 skrev 2009-09-01 21:14:16 följande:
    Köpte bobux kopior från name it. fanns många fina. tror de kostade 150:-
    Var hittar man dessa? låter ju jättebra.
  • Helle

God morgon

Idag hoppas jag att det dyker upp lite kläder, både i små paket och stora lådor

Barnen var så fina i sina Katvig-velourkläder igår. Vad jag älskar de gamla tröjorna. Nu har mitt plus gått ut så jag kan inte visa då jag nog inte får länka till min blogg, men åhhh, jag älskar jackorna.

SmillaMilla skrev 2009-09-02 07:43:07 följande:
    God morgon! Svea har sovit skit dåligt i natt och i dag är hon dunderförkyld. Attans där rök mina planer med att hon skulle sova när jag skulle på möte på habben. Så det är väll bara att ringa kära farmor o fråga om hon kan barnvakta....igen. Men först skall jag till barnbutiken här i stan o se om de har en fin väpnarluva ( ) till Svea. Och lite jeans till X på Kappahl.
    Så trist med snuva. Philip har också / är varit snuvig, men inatt sov han i a f hela natten på en vecka. Skönt.
  • Helle
    Busbellan skrev 2009-09-02 08:02:43 följande:
    God morgon Hoppas med på endel post idag
    Vad ska du få i lådan?
  • Helle
    Busbellan skrev 2009-09-02 08:07:08 följande:
    Väntar på min pusseltröja från mysgrodan som borde komma idag. Sen lite Katvig från busloppan. Du då?
    Åh, kul. Så busloppan har fått sin leverans nu? Måste också in och spana, är lite sugen på den lila-gröna tröjan till yngste sonen.

Jag ska få en velourjacka blå/orange från Lilla Mirakel och en brun lurv från T. Sen lite kartonger med andra snygga kläder
  • Helle
    Busbellan skrev 2009-09-02 08:13:53 följande:
    Jag är inte säker, men jag hoppas det Åh, fina kläder du väntar, är det blandat i kartongerna eller? Köpt begagnat eller får du kläder?
    Kolla min pres så förstår du vad det är för kartonger Blandat men nya
  • Helle

Fick göra snabb sorti förut då vi skulle till dagis för inskolning. Philip har bytt dagis då vi äntligen fått plats på det som ligger bredvid vårt och skulle skolas in förra veckan, men så fick inskolningsfröken vara hemma några dagar och det blev lite tokigt så nu försöker vi igen. Inte lätt när han har varit jätteentusiastisk till att inte vilja gå alls

Här har ingen post kommit än ... väntar otåligt ..

Funderar på någon vinterjacka till Philip som är 3, typ storlek 110. Vad ska man ha? Jag har svarta täckbyxor redan och en svart molooverall, så gärna färg.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14