• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Så tillmötesgående dom är på BoR!! Vilken kanonkille:) jag fick hjälp med min softshelloverall så nu skickas den tillbaka och bytes med en storlek större:)

Vardagen är viktig och måste bevaras med omsorg:)
  • Pimm
    Incommunicado skrev 2009-08-13 11:10:21 följande:
    Behöver hjälp med hjälmmössa till bebbe i magen. Om man räknar i cm eller vad de räknar i, är det då stlk 44 eller vad? När brukar de ha 46 och vad tror ni en normal tvååring har i huvudstorlek? *tacksam för hjälp*
    Om du mäter omfånget på huvudet så har du storleken. En nyfödd brukar på ligga på runt 36 cm. Strl 46 har dom vid 7-8-9 månader. 2-åring gissar jag på 50/52.
  • Pimm
    Kristyr skrev 2009-08-13 11:15:59 följande:
    enligt kurvan för pojk har de 47 vid ett år..
    Min ettåring är 48,5 cm och när han var 8 mån var han 46,5. Dom växer olika men i mössorna finns det ju bra töjmån.
  • Pimm
    JuliaochNelly skrev 2009-08-13 13:22:46 följande:
    villket fynd...synd den var i tjej färg  eller tur kanske lilleman hade väl inte behövt en tredje overall
    Tänkte samma här:) men färgen i sej var vacker till en flicka! Tänk till babushka väpnarluva..ohh så gulligt:) Men nä nä sonen får nöja sej med regnbågen:)
  • Pimm
    Smultronhjärta skrev 2009-08-13 13:30:52 följande:
    Oh my...tar man denna på köp-nu så måste man verkligen vilja ha kaniner www.tradera.com/molo-kaniner-stl-92-helt-ny-m...
    Men oj..ja det MÅSTE man nog. Lite väl att ta i tyckte jag nog.
  • Pimm

Idag fick jag hem en brun lurvjacka med turkosa muddar och orange detaljer(äpple) från Småfolk. Den är nog precis i storlek tyvärr men jag tyckte så mycket om den:)

• Pimm
    Pimm skrev 2009-08-13 13:38:28 följande:
    Idag fick jag hem en brun lurvjacka med turkosa muddar och orange detaljer(äpple) från Småfolk. Den är nog precis i storlek tyvärr men jag tyckte så mycket om den:)
    la in den i BT
  • Pimm
    Smultronhjärta skrev 2009-08-13 13:50:02 följande:
    I oktober
    Jag ska ockå köra dit, föredrar nog småfolk framför molo:) Hoppa inte på mej nu tjejer;-D
  • Pimm
    Plummy skrev 2009-08-13 14:11:04 följande:
    Molnen i gult o blått från ej sikke lej (suit m dragkedja) från denna vår..nån som vet hur de är i stl? Finns de på rea nånstans?
    Skurk kids har 70% på dem och dom är normala i strl. Vi har en sommersuit.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14