• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Morn morn på er! Hoppas ni har det gott alla:)

Här har vi lagt in om köpstopp för det blev 30 000 mindre tillbaka på skatten än vi hade räknat med, surt men så är det ibland, har haft en gårdsförsäljning och jag vet inte om jag gjort något fel i deklarationen. Ska be om hjälp att titta över vad jag gjort.

Vi fick hem däckspårsbyxorna, ett par katvig gummistövlar och mailingbags igår.

Nu till en fråga som jag hoppas ni kan tipsa mej om. Vilka kängor stövlar ska man ha till en 1½ åring i höst/vinter. Det finns ju så många märken, Koumo(eller vad det nu heter) Kavat, Viking, Vincent mm. Har en grabb med lite knubbig bred fot och jag vill ha kvalitet. Så tjejer vad säjer ni som har gott om barn och erfarenhet?

Vardagen är viktig och måste bevaras med omsorg:)
  • Pimm
    ängeln83 skrev 2009-08-15 09:14:10 följande:
    Denna måååååste jag bara köpa till pyret, men huj så dyr.www.litenpalandet.se/Images/Products/2264.jpg
    Den är sååå fin. Jag gillar fägerna på den, ser ren och enkel ut på ett "exklusivt" sätt. Men som du skriver, dyr och det är ju så mycket man vill ha.
  • Pimm
    1 och 1 är 3 skrev 2009-08-15 10:07:52 följande:
    God morgon tjejer!Grabbarna i gänget e på väg till Vallåkra och så även min man Hos oss regnar det så jag och T ska tillbringa dagen inomhus då bilen försvann i samma stund som mannen...Någon rolig shopping?
    Min man var också på väg till Vallåkra men backade Han körde och lade golv i dotterns lägenhet istället. Vi har samma här, bilen är borta och vi stannade hemma. Fast vi har precis gått en runda med hund och lillebror somnade i vagnen. Ibland är det skönt att inte ha någon plan utan bara få gå och dra här hemma:)
  • Pimm
    SmillaMilla skrev 2009-08-15 10:19:47 följande:
    Min stora favorit genom åren har varit columbia (finns på stadium). En superbra vinterkänga verkligen. Varm men ändå lätt. Då har vi testat det mesta på marknaden (ecco, viking, kavat....).
    Tack för tipset, dom ska jag kolla upp. bra med lätta kängor för sonen är nu 13 månader och har inte börjat gå än så för klumpiga saker funkar nog inte.
  • Pimm
    Buttelina skrev 2009-08-15 10:22:56 följande:
    haha barn säger sååå roliga saker ibland isabel hade bajsat och kallade på pappan för att han skulle torka henne. och när han torkar henne så frågar hon "pappa varför pillar du mig i jövhållet" haha
    Hahah dagens första skratt fick jag:)
  • Pimm
    jompa skrev 2009-08-15 10:49:05 följande:
    nope, blir inga fler här kommer aldrig ändra på det, tror jag
    Hihi säj inte det jompa. Se å mej, jag skulle inte ha fler barn, hade 3 och det räckte. När jag var 41 beslutade vi oss för en sladdis som tog lite tid men vi fick honom äntligen när jag var 43:) och det är det absolut bästa jag någonsin gjort på mååånga år. Dom andra är vuxna och har alla nu flyttat hemifrån och jag känner mej ung och såå levande:) Bara ett tips..hihi
  • Pimm

Nääää vet ni vad! Nu har ni lurat mej i fördärvet, jag har stått emot lurvarna länge för jag har från våren som är stora ff. Men när jag såg Thea o grodans bilder på det lila med en oliv väst så gav jag upp. Nu ska jag leta upp en lila lurv och liva lurvbrallor, That's it! Skulle inte men det får bli mer tradera så går det väl det med..haha

• Pimm

Så nu har jag hittat plaggen med det får bli med luva på jackan. Vilken storlek hade ni tagit. Jag har en i strl 80 från i våras och den får jag vika upp ca 4 cm i ärmarna. Han är 13 mån och 79 cm lång. Är byxorna långa som allt annat för isf får jag kanske hålla mej till 80 i dem och ev 86 i jackan. Råd meeej snälla:)

• Pimm
    Buttelina skrev 2009-08-15 11:26:30 följande:
    varifrån? vet inte så mycket om lurvbyxorna mer än att bubblan har ett par strl 92 till sin 91cm bubbla som sitter perfekt med lite växtmån
    Ja men då borde 80 räcka till oss då. Jag har härmed beställt lila lurvjacka och byxor och är nöjd med mej själv. Såklart kom ett mail från BoR om ta 3 bet för 2 rea så där åkte tre andra saker också med;.)
  • Pimm
    FlowerPowerMama skrev 2009-08-15 11:48:27 följande:
    Hur är de äldre velourtunikorna (eller är det klänning, sån orange som du köpte Butte) i storlek?Köpte en lila på TS nyss och fundilerar lite över storleken.E har 104 i sin turkosblå från förra året men den är lite liten nu, 110 borde väl funka i den lila då?
    Vad är TS, nyfiken:)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14