• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hej! Vad händer här då? Jag har just kommit hem från jobbet så jag kikar bara in en snabbis Jag går fortfarande och grubblar på om Ella ska få den molos hallonröda eller lila overall, eller kanske någon helt annan. Jag är jättesugen på småfolks också (den med rosa detaljer) men jag hittar inte den i hennes storlek..

Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Jen80 skrev 2009-09-27 21:51:32 följande:
    Jag har också en del ute nu och hoppas på lite nya shoppingpengar. Än så länge går det segt, men det är några dagar kvar så jag hoppas jag får lite sålt. Haha, jag vet . Måste nog få tag i en annan overall. Tråkiga pengar, jag som tänkte att jag hade overaller till två av tre barn ... Jaja, hon lär väl inte växa 10 cm och tjocka på sig till vintern, så jag har nog inget val .
    Jag har det motsatta problemet. Ella har hunnit växa ur sin vinteroverall, eller nu är den lagom men den kommer inte räcka hela vintern. Hon har spurtat och växt massor på senaste tiden. Jag som trodde att jag var färdig med vinterkläderna men inte..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-09-27 21:55:22 följande:
    Hej! Både lila och hallonröd är ju fina, men småfolken är såååå fin! Den röstar jag på! Om du hittar den såklart
    Ja, jag letar och letar och letar. Men det verkar ju kört. Jag har blivit jättesugen på en lila overall, men jag vet inte jag har ju köpt den hallonröda lurvrånisen och den kan hon ju inte ha till en lila overall. Det kanske får bli den hallonröda iaf. Usch vilket svårt val  

Någon som har sett småfolks vinteroverall med rosa detaljer någonstans i storlek 1-2år?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Morty skrev 2009-09-27 21:57:39 följande:
    Om du inte hittar småfolken så tycker jag lila. Din tjej hade passat så fint i den lila!!!
    Ja, den lila verkar vara superfin! Jag har dock inte sett den irl ännu. Jag hoppas att någon shop som säljer den har lite rabatt snart. Jag missade ju llm rabatt i torsdags..
    Visst borde 86 räcka hela vintern? Ella är 77cm nu.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Jen80 skrev 2009-09-27 22:11:28 följande:
    Vilken stl behöver du? Såg både lila och Småfolks hos Lucky Little Me, men kanske fel stl...Ja, jag kände mig rätt klar med vinterkläderna också. Bara Liam som behövde en overall, men nu måste jag ha en till. Letar efter erbjudanden just nu. Vet om MinPluddeVutt, men nån som vet något mer?
    Jo den lila finns, men inte småfolks. Jag behöver storlek 1-2 år tror jag.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-09-27 22:25:35 följande:
    Har tyvärr inte sett den någonstans, men den är ju SÅÅ fin! Milla vill ha den jättemycket
    Jo, den är jättefin men jag tror inte att jag kommer att hitta den. Så det får bli antingen en lila eller en hallonröd Molo istället tror jag. Det lutar lite mot en hallonröd då jag har den hallonröda lurvrånisen. Fast jag är väldans sugen på en lila också. Men jag måste välja en av dem, två stycken blir alldeles för dyrt
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-09-27 22:30:58 följande:
    Åh vad trist! Ja, men båda två är jättefina. Förstår att det är svårt att välja. Om du tar den lila kan du ju alltid ha lurvrånisen ut och in med pussel framme, borde väl passa? Också blir det mysigt och lurvigt om öronen
    Ja, det kan man ju iofs göra! Fast nu måste jag bara få den förra såld först..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Zvartaliljan skrev 2009-09-27 22:29:34 följande:
    GAAAAHHH!!!Kunde inte låta bli!!! Har ju letat efter den fina i evigheter o så dyker den upp nu när jag redan har 3 (kanske 4 med hummeln) overaller men med ett sånt köp-nu pris INKL. frakt så var det ju OMÖJLIGT att inte trycka!!www.tradera.com/MOLO-VINTEROVERALL-I-FINT-SKI...
    Grattis! Vilket fynd!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz

Halloj! Vad händer här ikväll då?

Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Greksmurfen skrev 2009-09-28 20:40:12 följande:
    mmmm... hopplöst... trodde verkligen att han skulle ha stl 80 ett tag iaf...  alla fina molosar =(... han har bara 1-2 molplagg i stl 86 suitarna funkar bra än så länge i 80 å byxor lika så.. tröjor å e precis nu i armarna å bodysar e med ok.... men om 1 mån så e det adjöss med 80 här tro ja helt å hållet.......SALG = mkt stor shopping för visst har man stora skäl då lr hur =).... han måste ju ha mer danskt =)... men visst e fleece overallerna stora i stl.. maxen kan fortfarande ha sin från förra året å det e stl 80 den kommer han kunna ha iaf nu hela hösten å fram till typ jan iaf.... den e fortfarande en hel del växmån i den...
    Jo Ella har också haft ett sånt skutt. Jag måste köpa en ny vinteroverall åt henne. Jag köpte ju en i stl 80 för 2 mån sen, men den kommer inte att passa hela vintern. En del tröjor i 80 börjar redan bli lite korta i ärmarna. Jag hade trott att hon skulle ha 80 jättelänge då hon hoppade över 74, men där fick jag fel..
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14