Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-08-07 22:34:26 följande:
    åhhhh idag fick jag hem två fiiiiiiiina småfolk hoodtröjor
    Jag med! Fast bara en. Hade också beställt IdaT-regnställ med pepegojor! Så 479 kr för de plaggen känns helt ok! Beställde först det svarta haj-setet, men det va slut. Såg sen att de hade lila papegojor med, men ingen bild, därför hade jag missat det. De ville jag ju hellre ha så det blev perfekt. För stort dock fortfarande, men tills dess kör vi på svarta hajarna som vi redan hade. Har inte vågat prova Hoddien, men ärmarna såg ruskigt långa ut...
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    JsN skrev 2009-08-07 22:45:40 följande:
    Pytte kan vara intresserad av hooden... *ler*Lurvoveraller i stl 92,var hittar man de?
    OH, en smygläsare ger sig till känna . Om vi säger som så, är den stor till K så lär den vara stor till M. Och med den fina blåa färgen får den nog stanna. Vi har ju inte så mycket blått, men denna var fin! Lurvoveraller i 92 finns nog på de flesta ställen som tar in dem, men i webshopparna brukar de ta slut ganska snabbt. Mello kanske? Har inte varit där i veckan.
  • Stormis
    JsN skrev 2009-08-07 22:51:43 följande:
    JAja... BAra lite... Jo, det har du kanske rätt i... Pytte är inte mycket större än K. Men den hann ta slut innan jag bestämde mig.Får kolla Mello om fleeceoverall.
    Man måste vara snabb när det tipsas här . Fast det blir billigare att intevara det .
    Buttelina skrev 2009-08-07 22:52:11 följande:
    åhh toppen pris ju!!! visst var den underbart fin *gillar*
    Superfin!

Nattis alla!
  • Stormis
    JuliaochNelly skrev 2009-08-08 10:25:44 följande:
    Tack gumman sålde till min första finska igår
    Hello!
    Mycket finskor (inte fin-skor ) på T nu. Sålde mina båda MiniRodinisar dit (ot, men ack så bra och fina).
  • Stormis
    Milliz skrev 2009-08-08 10:28:05 följande:
    Jag måste bara fråga. Overallerna som fanns på deras hemsida är det en vinteroverall. Den här var det jag tänkte på www.smafolk.dk/tcms/Gallery.php?mode=browse&c...
    Jag tror det. Dessa är nya för i år, de har inte haft såna overaller innan så det är helt oprövade. Men verkar så praktiska, dels bruna (och fina) och sen med dubbla dragkedjor!
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-08-08 12:08:42 följande:
    Nån som vet om man kan få tag på IdaT:s fleece overall nånstans? Typ storlek 56.
    Jag har ockaå försökt hitta dem. Säg g'rna till om d hittar. Fast både B&R och Busloppan har sagt att de kan beställa hem om man vill . Fast de har inte tagit hem den. Älskar Molos lurvoveraller, men till sån liten är den tyvärr lite dum i benen. Duddla dragkedjor att bara dra ner i vagnen är ju perfekt!
    ängeln83 skrev 2009-08-08 12:22:05 följande:
    Nu har jag rea shoppat lite Katvig till pyret i magenTurkos/grön suit, lila/vit suit, grå leggings och lila/vit mössa, alltihopa för 250 kr *nöjd*
    Bra pris! Var??
  • Stormis
    Stormis skrev 2009-08-08 12:56:57 följande:
    Jag har ockaå försökt hitta dem. Säg g'rna till om d hittar. Fast både B&R och Busloppan har sagt att de kan beställa hem om man vill . Fast de har inte tagit hem den. Älskar Molos lurvoveraller, men till sån liten är den tyvärr lite dum i benen. Duddla dragkedjor att bara dra ner i vagnen är ju perfekt! Bra pris! Var??
    Spg sen när jag läste lite till. Men bara sommarsuits kvar...
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-08-08 13:09:41 följande:
    StormisHar kikat runt i varenda shop nu men hittar ingen Precis så tänkte jag också, dubbla dragkedjor är så mycket smidigare, speciellt till en bebis. Vet du från vilken storlek dom görs? Jag vill gärna ha 56 men kollade just på IdaT:s hemsida och dom verkar bara göras från 62, och det lär ju bli tok stort.Katvig shoppingen gjorde jag hos Freshmilk.
    Ingen aning om stl. Det enda jag vet är att jag nog tänkt en 62 oavsett. Har köpt en Lindex i 50 bara för att ha förta månaden, för att slippa knälet i bilstol etc. Efter det går nog en 62'a bra. Det enda jag vet är att B6R sagt att den turkosa inte har gått i produktion, så det verkar bara finnas blå el lila att välja på bland de nya. Lurar dock på om den gamla modellen ändå inte är roligare. De nya verkar ju bara ha mönster i fodret, dvs enfärgad fleece utanpå? Dessutom hade jag snöat in mig på en turkos...
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-08-08 13:20:28 följande:
    Svårt det där...frågan är ju hur stor bebis jag får denna gång, Liam hade en overall i 44 som han drunkade i första månaden. Vintern kanske är över innan min bebis kan ha 62? Får nog köpa en mini overall och sen kanske en i 56 eller nåt.Jaa, gamla modellen ser ju mycket finare ut, har nog snöat in på en lila, eller ev. den orange.
    Lila kan jag tänka mig med. Kottarna är för bara för söta!
  • Stormis

Snart min!
    http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=96343873

Å nu lurar jag på om jag ska sälja en-gång-använda cerisa Pop-skaljackan istället. Vet inte om jag tycker att den är lite för styv? Men nån kanske vet om de mjuknar till sig vid användning. Annars lockas jag av att jag kan få ganska mycket för den på T...

Buttelina skrev 2009-08-08 13:31:55 följande:
    www.eleraff.se/Shop/Product.aspx?ProductID=21...här är ju lite prematur kläder
    Åh, vad bra! Men om de ändå tar in den stl, varför väljer de inte omlotten då... Så mycket lättare till mini ju!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14