Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-08-08 13:36:38 följande:
    ja det är ju lättare.. håller med
    Jo, liksom när det finns. Oftast så finns de ju inte, men här gör de ju det. Dock vågar man väl aldrig hoppas på nån rea i dessa stl . Eller nån som sett att de reas sen i vinter? (ja, jämfört med förra säsongen då).
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    lillronya skrev 2009-08-08 13:37:18 följande:
    JAg tycker popjackan har mjuknat lite. Men den behövs ju inte när du har fina MATjackan!
    Lite så jag tänker, men fina MAT'en är beige. Pop'en är ju ändå cerise {#lang_emotions_tongue_out}.

Away och duschar lite. Måste göra mig snygg för Madonna ikväll!
  • Stormis
    Buttelina skrev 2009-08-08 13:39:47 följande:
    det är sällan de reas.. dock hade ju babyclothes en del på rea.. men de stänger ju, så det är kanske därför
    Ha, ha, de har 19 plagg kvar . Ser lite klent ut, liksom inga tveksamheter om att de ska lägga ner!

Just det ja, duschen...
  • Stormis
    hampus06 skrev 2009-08-08 14:08:35 följande:
    Halloj i tråden.. Vart kan ja hitta MOLO:s nya höstlurvar? Ja vet att Eleraff och Bus och Rackartyg har fått in.. Men finns de i fler nätbutiker?
    Matador, EST, AnnaCill tror jag.
  • Stormis
    h80 skrev 2009-08-09 19:36:47 följande:
    Är det dumt att lägga ut med molo på t nu tror ni? finns ju så mycket ute redan menar jag
    Visst är det mycket, men jag tror inte att det blir mindre framöver heller. Jag har lite ute, men har också kvar mer att lägga ut. Molo går ju ganska bra oavsett mängd plagg tycker jag.
  • Stormis

Kom precis hem från lokala affären som lät mig titta i vårens Molo-katalog! Så fina saker. Ett helt fantastiskt prästkrageprint på blå himmelsbakgrund. Fanns i sneakers med guldsnören *mamman måste ha {#lang_emotions_tongue_out} till sig själv*. Och underbar babyklännig med kaniner (mer tryckta än fotoprint), blommor mm! Slurp, vad mycket fint!

• Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-08-10 19:55:16 följande:
    God kväll flickor Vad shoppas? Meandi skulle jag tro..stor och trött som man börjar bli så har jag idag ändå konstaterat att det blir till att släpa sig till Stormis för att klämma på irl på plaggen*sugen ju*Bubblan: Ska du packa flyttlådorna till Söderhamn så säger jag Skärså- där är mysigt
    Tjo ho! Det är det värt! Värsta ot-danskträffen f ö. Hilla kommer med! .
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2009-08-10 20:13:11 följande:
    Ah- gott! Då vet du att jag kommer nu då Jag ringer när jag närmar mig så att du kan förklara vart jag ska ratta bilen
    Inboxar vägbeskrivning för säkerhets skull. Ganska lätt även för en utan lokalsinne . Jag hittar liksom hem på dagarna .
  • Stormis
    h80 skrev 2009-08-10 21:11:18 följande:
    Min tjej på 10 månader har fått en i stotlek 80 o den är rätt stor på henne. Hur stor är din tjej?
    MejaKiZnic skrev 2009-08-10 21:09:28 följande:
    UnderbarÄr lurvoverall stora?Flickan är snart 1 år men inte så stor, hittar bara 80
    Min (visserligen lilla) snart 2-åring har 80 på en äldre lurv och det finns fortfarande lite att växa i den. Köpte den förra hösten med lagom växmån och den räcker nog denna hösten med. Hon är nu ca 82 cm.
  • Stormis
    Pimm skrev 2009-08-11 09:02:54 följande:
    Sitter och funderar på om jag ska köpa en softshell overall istället för en lurvoverall. Vi bor ju i ett blåsigt Skåne så det hade kanske varit bättre. Har ni haft någon sådan? Kan någon berätta hur dom är? Min son är 79 cm lång och beräknas vara 86 cm i januari om han följer sin kurva. Bör jag ta en 86 isf? Vad tror ni?
    MIn dotter är ca 82 cm tror jag och jag har köpt 86 i softshellen till henne. Fanns att växa i i stl 80 också, men jag ville inte chansa. Dock tror jag att denna 86 kommer att räcka hela våren med. Kanske till och med inte vara urväxt (långsamväxare).
    Här har hon dock inga kläder/blöjer under :

Långa i benen och gott om plats i grenen.
    PS Hon beräknas också vara 86 i jan. Jag hade tagit 86 också om jag var du.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14