Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Morty skrev 2009-08-11 16:51:40 följande:
    en till som håller med! helt underbar! Samtidigt blir jag sur på molo för att de inte gör de klänningarna i lite större storlekar..... fast det kanske hade blivit nattlinnevarning i de större såsom 122 eller 128.
    Jag tycker oxå att Bubblan var superfin i den klänningen, men på Karla, inte ens 2 år såg den ut som ett nattlinne så den åkte tillbaka. Och byttes mot en lila lurvrånis istället .
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    nikki2006 skrev 2009-08-11 17:04:18 följande:
    Vad sur jag blirKommer ni ihåg att jag vann en lamm suite på t för några dagar sen. Det stod mycket fint skick endast använd några ggr.JAAAAA SÄKERT. den var mycket ur tvättad och en stor fläck på magen Jag har ju lammen som varit en favvo här och säkert använd åtminståne 5 ggr. Jämförde och min ser helt ny ut medan hennes ser solblekt och super använd ut. Säkert använd 25 ggr för att bli i det skicket. har mailat henne nu så får vi se vad hon säger men man blir ju såååå ledsenFör jag tyckte att jag gjort värsta fyndet men den ser hemsk ut
    Ånej vad trist. Visserligen fick du ju bra pris, men det är ju för dyrt för det skickat. Så trist!
  • Stormis
    Lourdes skrev 2009-08-11 17:16:07 följande:
    Hej tråden!Är det läge att lägga ut Molo overaller på tradera nu eller skall man vänta?Köpte en helt ny regnbågsoverall till sonen förra året men han har växt mer än jag trodde så får nog sälja den och köpa en strl större tyvärr! Har betalt fullpris för den så vill ju gärna ha igen så mycket så möjligt så jag kan köpa en likadan, bara en strl större Vad säger ni?
    Mycket ligger ju ute. Men nypris lär du väl tyvärr inte få. Inte när det finns nya att köpa ute nu... Tror dock att det verkar vara ganska bra tid för att lägga ut nu. Annars kan du ju lägga med högre utrop och 2 v. Och sen göa ett nytt försök igen om det skiter sig? Så har jag gjort med lite dyrare plagg jag inte vågar chansa på. Ska du lägga ut mera, du brukar ha mycket kul  {#lang_emotions_tongue_out}.
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-11 17:16:08 följande:
    Den va lite för lång då va?   *tråkigt*Luvan på väg till dig
    Lite lång kanske, men ville inte köpa mindre heller. Fast det var liksom modellen/färgen som gjorde att jag gjorde den associationen. Hur som helt är det superfin, men tyvärr på väg tillbaka. Brallorna behöll vi dock, men vet inte riktigt vad man ska ha till.

Perfa, tror att du redan har fått pengarna i retur .
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-08-11 17:36:26 följande:
    Hallå flickor.Kikar in en runda efter jobbet, fy va det är drygt att jobba, har blivit alldeles för bekväm med att ha semester Tur att man snart få gå hem igen.Några news?
    Håller med dig! Första arbetsdagen idag (läser hemma inför konferens, liiite svårt att motivera sig...). Har dessutom skickat in ansökan till FK om havandeskapspenning och om den beviljas så jobbar jag bara i 2 mån till. Oh la la. Missförstå mig rätt. Jag gillar att jobba, men när man VET att man snart ska vara "ledig" igen i över ett år så är det inte så lockande{#lang_emotions_sealed}.
    nikki2006 skrev 2009-08-11 17:32:59 följande:
    fick svar från säljaren nu och hon var jättetrevlig. jag skall få skicka tillbaka den
    Skönt!
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-08-11 17:58:08 följande:
    StormisJust precis, det är nog den tanken att man snart ska vara ledig som gör det pest att jobba igen. Jag jobbar 2 ½ mån till sen ska jag vara hemma i 2 häääärliga år
    Lyxigt . Vet inte hur länge jag "får" vara hemma för maken. Vet att han nog cokså vill vara med och dela. Sen kanske jobbet kräver tillbaka mig med. Vi får se. Som det känns nu och sen Karla föddes så är jag gärna hemma och tar hand om barnen så länge det går och de vill. För oj, vad tiden går fort! Vi hade fått dagsiplats för K nu, men kan lösa det med farmor tills jag går hem igen, så hon kommer att vara hemma med oss också.
  • Stormis
    ängeln83 skrev 2009-08-11 18:05:30 följande:
    Här hemma får nog jag ta hela ledigheten, gubben tjänar så pass mycket mer än vad jag gör så det funkar knappt att han är hemma, men iof så är han ledig 2 av 5 veckor så han är ju hemma ganska mycket ändå.Ojaaa, tiden går såå snabbt, jag vill också vara hemma så länge som möjligt. Liam kommer bara vara på dagis okt-sep sen får han komma hem igen, ska bli så mysigt.
    Med sånt jobb är det ju bra, då får man ju mycket vardag iaf. Ni skippar 15 h med? Tar hem honom helt? Så skönt att det är så många i enna tråden som är hemma med barnen, Här tycker de flesat att man är knäpp som inte har dem på dagis så mycket som möjligt {#lang_emotions_yell}. Tyvärr är det jag som drar hem pengarna i den här familjen, men jag ser det som att jag får en högre mammapeng istället {#lang_emotions_dreamer}. Fast visst märks det. Men med Karla så pluggade han så denna gången blir det bättre på alla sätt iaf.
    JuliaochNelly skrev 2009-08-11 18:06:07 följande:
    Hej hej tjejer
    Hej hej! Inget i lådan idag, komemr säkert imorgon, seg-Postis!
  • Stormis

Smilla. Klänningen finns på B&R också. Där köpte jag (och lämnade tillbaka visserligen). Ingen koll på stl dock.

• Stormis

Å så håller vi alla tummarna för att Prolistern funkar för mig idag !

• Stormis
    Rååsa Smurfen skrev 2009-08-11 21:24:57 följande:
    ja jag gillade den okså innan ,men nu är den värdelös ,jag la in 4 st manuellt i går ,för den fastar alltid i valderingen ,nån gång kom jag till typ 6  sista försöket stod den på 0 i ca 2 timmar ,stängde ner och upp den några gånger ,la sedan in manuellt ,och såklart börja det ramla in auktioner några timmar senare ,fast det var 0 validerade
    Min tuggar nu med. Fast hälften verkar vara ute. Och redan 3 köp-nu och ett bud. Me like! Och resten kommer väl så småningom under natten. Wihoo!
  • Stormis
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-12 14:24:46 följande:
    Hade vi gått på dagis hade jag gjort det absolut Å ser den ut att funka hela vintern overallen? Va roligt
    Kikar in lite snabbt. Luvan kom idag, tack. Å attans otur vi hade!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14