• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

MejaKiZnic skrev 2009-08-15 11:54:55 följande:
    DK shoppa ngn, behöver fler hallå
    Jag har ju turen att ha dansk släkt så jag brukar beställa till svärmor och får sedan hem det när vi åker över:) Fast oftast blir det dyrt ändå med valutan men en del rea kan man ju fynda på:)
    Vardagen är viktig och måste bevaras med omsorg:)
  • Pimm
    Greksmurfen skrev 2009-08-16 08:54:10 följande:
    det gör max fortfarnade å han e ju 9mån =S...vill att an ska sluta upp med de där dumheterna nu... =P han e inte behov av natta mat nu =P
    Godmorgon alla morgonpigga, eller inte Här har vi en till nattammare och han är snart 13 månader. När han var runt 9 månader hade jag också sådana varannantimma amningar i en ganska lång period. Läste boken utvecklas och växa med världen eller vad den heter(bibel för mej!)
    Nu i tre nätter har ahn inte brytt sej om amningen mitt i natten utan nöjt sej med tidig morgon och det känns BRA:)
  • Pimm

Ni vet den gröna(och lila) västen på HM som Thea o mysgrodan visade i bildtråden. jag föll sååå för kombinationen till lila lurvjacka och byxor så jag beställde en olivgrön väst igår. Var inne på HM men damen visste inget alls om några gröna eller lila västar. Fast det är kanske ett plagg som bara finns i katalogen?
    Fick beställa två tröjor också för att komma upp i 190 kr som var minishopping hos dem. Inatt låg jag och var så glad över att ha hittat så många fina kläder till höst och vinter:) Tänk vad lite man ska bli glad över..hihi

• Pimm
    Busbellan skrev 2009-08-16 09:44:41 följande:
    Han är ca 110 cm lång och har 116 i jackanHär kommer en bild, den blå färgen är verkligen underbar!!
    Så fin blå färg och jacka! Jag gillar MAT för dom har bra passform. Vi har köpt en grön overall på rean och den sitter jättebra och är lätt att ta på. MAT anorak tunn har vi också och det är kanon med ryggknäppning. Hur knäpps din, är det i sidan? ser så ut på bilden:)
  • Pimm
    Tjollabolla skrev 2009-08-16 09:46:00 följande:
    Milo hittade ett par gummistövlar med Cars igår, men det blev tvärnej Huuu! Vi får nog ge oss på jakt efter dojjor idag. *suck* Sambon erbjöd sig att göra det imorgon när jag jobbar... Men NEJ det vågar jag inte skicka iväg honom på! Vem vet vad han kommer hem med, det hade lika gärna kunnat vara spiderman skor eller nåt
    hahaha stackars make som inte är betrodd Håller med er om att hello kitty/cars och allt vad det heter är mindre häftigt fast barnen gillar ju det så man lär väl få ge med sej ibland. Tur Milo är bebis än
  • Pimm
    Busbellan skrev 2009-08-16 09:50:33 följande:
    Japp, i sidan Vi behöver anorakmodell till August eftersom han annars bara slänger av sig jackan.Sen är det ingen dragkedja som han kan tugga sönder heller
    Ohh vad smart, så långt hade jag nog inte tänkt själv. Bra att ha i minnet om man får en blixtlåskäkare..hihi
  • Pimm
    Zvartaliljan skrev 2009-08-16 09:52:59 följande:
    Men jag hittade verkligen INGA skor jag tyckte om i Maias storlek och det var KRIS så då fick det bli ett snabbt par på rean som duger tills vincentskorna kommer, sen gömmer jag nog dessa
    Jag köpte tre par skor på Vincents rea men Milo fot växte 1,1 cm på tre veckor så skorna blev för trång innan vi hann använda dem:( Som tur var köpte jag ett par i strolekn större så dom kan han ha. Tyckte också dom var aningens smala till min tjockfot så jag vet inte om jag vågar beställa fler gånger.
  • Pimm
    Tjollabolla skrev 2009-08-16 09:54:49 följande:
    Uhhh jag kräker på Hello Kitty och spiderman. Cars kan jag gå med på ibland beroende på hur det ser ut, men annars.. Nääe jag håller mig till danskkläder Molo kunde ju gjort ett par snygga, lätta gympadojjs!
    Du jag tänkte på Hummel, dom har ju lite högre gympadojjor. Finns dom inte på rea någonstans nu?
  • Pimm
    Zvartaliljan skrev 2009-08-16 10:02:27 följande:
    tur att hon bara skulle gå 20 meter
    Hihi lilla bustös! Måste sett väldigt sött ut med den stassen:)
  • Pimm
    Tjollabolla skrev 2009-08-16 10:04:45 följande:
    Ja jag har oxå tänkt på dom, men fick för mig att dom bara fanns i större storlekar?
    Vilken storlek har din Milo?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14