• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Milliz skrev 2009-08-16 22:01:05 följande:
    98
    Synd att jag inte köpte en längre bit tyg för då kunde jag fixat ett par åt dej, köpte bara 55 cm
    Vardagen är viktig och måste bevaras med omsorg:)
  • Pimm
    THEA och Grodan skrev 2009-08-16 22:09:48 följande:
    Jag har alla andra färger sedan tidigare har tänkt mig att sy en liten regnbågsjacka i Katvigmodellen (den gamla med fiiiina kragen )
    Det låter jättefint:) Jag sydde en rånarluva i två olika turkos idag som skulle passa Katvid midiaple regnoverallen men den blev för stram så den skickar jag till en väninna som har samma men en mindre tös:)
  • Pimm
    Greksmurfen skrev 2009-08-16 22:23:43 följande:
    va tro ni e puzzel för flickigt ??....
    Jag har köpt rånarluvan babusha/puzzel till min grabb, tänkte ha den till lila lurv och en grön MAT overall. Till min regnbågsoverall väljer jag nog något i mossgrönt istället.
  • Pimm
    THEA och Grodan skrev 2009-08-16 22:24:32 följande:
    Men den är väl i velour
    Nej det är stretchfrotte och jättefint! Jag har själv lite i deras stretch:)
  • Pimm
    Dahlia skrev 2009-08-17 10:03:44 följande:
    Hej tjejer Måste bara fråga er hur ni gör med kläder och dagis..Sonen har bara fina kläder som molo, nova star, småfolk mm... Men nu ska han börja på dagis om två veckor och jag börjar fundera på om man vågar ha de kläderna på dagis eller om man ska köpa en dagisgarderob med typ lindex och hm kläder.Hur gör ni? Låter ni era barn ha kläderna på dagis också?
    Hej på er alla! Nu sover sonen och mamsen har tid med lappisen;-D
    Bra fråga:) jag har samma funderingar men sedan tänker jag som så att kläderna är ju till för att användas och jag skäms inte över att "bara" ha märkeskläder(än om många påpekar, du vet säkert hur det är)Att dom sedan slits eller rent av går sönder får jag nog ta med i beräkningen. Förhoppningsvis klarar det största antalet kläder sej och man kan få in lite på Tradera när dom säljs. Köper jag Hm och liknande så får jag inget alls när det åker ut på T. ett vågspel med andra ord:)

Jeans kommer jag nog iofs köpa billigare märken till dagis när dom är ute och röjer. Hur funderar du?
  • Pimm

Tjena i kvällen. Är Molos regnställ knallgult vettigt att köpa för 325 Nytt är det. är dom bra?

• Pimm
    Zvartaliljan skrev 2009-08-17 19:02:22 följande:
    åhh ja KÖÖÖÖP det är så fint, vill ha
    Blev lite sur:( för det var slut när jag väl skulle beställa. Vet inte om ni känner till Linas skyltfönster, där finns lite smått och gott till halva p.
  • Pimm

Varför kan man inte hålla sej härifrån någon längre stund;-D

Jag väntade en brevlåda med lurv och softshelloverall idag men brevlådan var tom när vi kom hem från Skånes djurpark:( men imorgon hoppas jag:)
    Fick använda småfolk snickarbyxor på sonen för första gången idag:) finns i BT dom var urfina på!

• Pimm
    Smultronhjärta skrev 2009-08-17 20:55:40 följande:
    Njae..det tror jag inte att ni får..Hon får ju stanna hemma hos pappan om mamman ska kunna slappna av och shoppa sig redlös Hon får gärna komma nu(skräckblandad förtjusning) så att jag slipper vara såhär tung och trött..ska faktiskt sätta mig i badet nu eftersom jag har grymma sammandragningar
    nej ut och putsa fönster med dej Du måste längta massor efter bebben nu:) oj vad jag saknar den känslan!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14