Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Morty skrev 2009-09-29 12:15:06 följande:
    Självklart!!! Gäller vad ni vill.......  
    Det låter bra. Danska kläder också!
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-09-29 16:22:28 följande:
    Har ni inget Movicol?? be om det! Mjölkfri + sojafri kost? Testa kamomillte, det gör susen för Maia! *KRAM*
    Hur mycket Movicol ger du Maia? Svea har ju tyvärr samma bekymmer, vi hade verkligen hoppats att hon skulle slippa detta. Vill inte gå igenom det med ett till barn. Levolac spyr hon upp så det går inte. Movicol junior plain har vi hemma o enligt rådgivningen kunde vi ge det. Men frågan är nu hur mycket man vågar ge? Hon väger väll som Maia.
  • SmillaMilla
    SmillaMilla skrev 2009-09-29 17:33:23 följande:
    Hur mycket Movicol ger du Maia? Svea har ju tyvärr samma bekymmer, vi hade verkligen hoppats att hon skulle slippa detta. Vill inte gå igenom det med ett till barn. Levolac spyr hon upp så det går inte. Movicol junior plain har vi hemma o enligt rådgivningen kunde vi ge det. Men frågan är nu hur mycket man vågar ge? Hon väger väll som Maia.
    rådgivningen=bvc
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-09-29 17:48:47 följande:
    Maias dos ligger nu på 2 påsar/dag och en dulcolax var 3e om hon inte bajsat (idag är den där 3e dagen så hon ska få den strax...). Du kan lugnt ge Svea 2 påsar om 1 inte hjälpt. Hellre för mycket på det viset än att hon ska behöva suppar som Maia eller klyx/lavemang. Men se tipsen ovan som ajg skrev till smultronhjärta, testa det till svea också! Majsbröd med en kopp kamomillte varje kväll ska ni se gör susen Det har hjälpt MYCKET här! Blandar ju då i movicolen i teet också, då dricker Maia gärna det. Blandar jag movicolen med bara vatten så är det jättesvårt att få i henne det...
    Tack för tipsen. Skall testa majsbröd och te. Movicol tänkte jag strö över gröten/yogurten, men då blrjar jag med en påse. Skall träffa bvc på fredag så blir väll remiterade vidare seda eftersom anton haft det så hemskt.

Verkar vara många i tråden som har problem.
  • SmillaMilla

Jäklars!

Råkade först glömma en hel kasse nerspyddakläder i bilen några dagar. Sedan slängde jag in det på 60 graders tvätt med förtvätt, samt med flytande vanish. Ut kom en förstörd me&i filt med mögelfläckar, en noppring (ny) ns tröja och ett par helt okej byxor från Kappahl och en okej gamla pop t-shirt.

Attans. 

• SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-09-29 18:36:10 följande:
    Hej! VAd hittar ni på? Shoppar ni?
    Hej!

Nä jag tvättar

Hur är det med er? Hur går det för Alicia?
  • SmillaMilla
    lillronya skrev 2009-09-29 19:00:10 följande:
    Trötta är vi.... Det går bra. Hon har fått medicin nu och ska må bra snart. Ska tillbaka på kontroll om några veckor.
    Vad bra!

Var det struma?
  • SmillaMilla
    melizza skrev 2009-09-29 19:05:58 följande:
    men du möglefläckar går bort om du lägger ner kläderna i lite vatten med en vit diskmaskinstablett upplöst.....så gjorde jag med båtgardinerna som hade mögelfläckar och allt var pust borta efter en eller två dar i diskmedelvatten...sen slängde jag in dem i tvättmaskinen igen så att dem blev riktigt rena och fina
    Jo men jag hade ingen vit hemma, bara blåa. Skall genast köpa i morgon. Hoppas att den blir fin igen. Gillade ju verkligen fina flugsvamps filten.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14