Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Idag provade S specerosen....och tro det eller ej men den var så fin på. Jag som inte ens gillar printet

• mortillsju
    LJ2 skrev 2009-07-11 19:45:18 följande:
    så gör jag med säljer av i princip ALLA barnkläder nu då jag e färdig med minn barnafödanade.. (även om man ibland skulle vilja ha en liten för det finns såå många fina små suitar ) men men, 3 får räcka.. när jag e som mest aktiv så köper jag nya innekläder för de gamla..  inte många kronor man behöver lägga mellan.. o så e jag snål o brukar köpa nästa vinterkläder på rean som är i jan.. då är det nästan gratis ju =))
    Det kan liksom gå runt i perioder. Nu i vår sålde jag förra sommarens rätt så stora garderober och köpte betydligt färre plagg men av superkvalite till denna sommaren. Det gick nog plus minus noll tror jag
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-07-11 19:48:37 följande:
    ohh.. den har jag planer på att ev köpa till lillan.. men e lite tveksam ju.. men är den finare på så .. :D
    Den är jättefin på, och passade min lilla hur bra som helst så det blir en sån till henne. Hon fick idag den svarta klänningen med vita stjärnor, hon var fin som en dröm i den. Det trodde jag ju aldrig!!
  • mortillsju
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-11 19:50:33 följande:
    Jag tycker spacerosen är jättefin i verkligheten! Var inne på Annorlunda Små i förra veckan och jag måste säga att de mesta var finare i verkligheten.
    Ja man måste liksom se det live, och helst på ungen.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-11 19:51:13 följande:
    Inga växalådor här heller.
    Då är vi två!! Ska vi skapa en egen tråd på FL ??

Nej vi kör så det ryker på det vi har, men när jag köper kläder gör jag det i åtanke att de ska ha dem hela säsongen när jag väljer storlek. Jag köper inte kläder som sitter precis och exakt.
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-07-11 19:52:41 följande:
    den klänningen o leggingsen har jag med tittat på.. men nån har sagt att de svarta snabbt blir blekt.. så därför jag inte köpt nåt av de än.. men space kommer nog få flytta in i vår garderob iaf
    Jag vet att man sade så förra vintern. Jag hoppas trycket är bättre denna säsong. Men plagg jag köper brukar hålla sig bra...tvättar jätteförsiktigt.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-11 19:54:58 följande:
    Så gör jag med. Men det är väl du och jag som sitter på några års erfarenhet också.
    Jo det kanske är så. Jag handlar inför säsongerna och sen använder vi dessa kläder. Sen blir det lite emellan men inte de där stora mängderna. Sen handlar jag sällan på rea, det jag inte köpt till nu när rean är behövs egentligen inte. Och det är sällan mitt öga gillar samma plagg ett år senare, då är jag någon annanstans så att säga.
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-07-11 20:00:54 följande:
    Jag handlar gärna på rea. Halva sommarsäsongen är ju kvar när de rear sommarkläderna. Har man då en del kvar sen föregående år så klarar man sej till rean.
    Det är fiffigt. Så smart har jag ännu inte blivit
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-11 20:03:04 följande:
    Spacerosen e JÄTTE Fin!! Köpte en på lilla helsingborg igår. Men man måste se den irl innan man handlar, de skiljer JÄTTE mycke i printen och en del bodys är rent ut sagt skit fula. inga rosor alls, så försvinner ju de fina..
    Ja det måste vara tydliga rosor på....
  • mortillsju
    Greksmurfen skrev 2009-07-11 21:00:42 följande:
    hej hej.. nu e ja tillbaka från ytteliggare en shopping tripp ifrån kosta outlet=P... blev två overaller pop.=9 en för 295(ord 1195) å en för 595 (ord 895) perfekt inför vintern=)
    Vilka köpte du?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14