Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-23 21:35:36 följande:
    God kväll! Nope jag har inte shoppat något alls idag En kompis till mig fick en liten dotter häromdagen. Måntro vad man ska köpa åt henne? Någon som har något förslag? Body och byxa hade jag tänkt, frågan är bara vad..
    Har samma "problem", ett par bekanta fick en liten tjej igår.. Perfekt när man är shoppingsugen {#lang_emotions_tongue_out} Ska kika mig omkring lite och se om jag hittar nått fint..
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko

Hmm rååsa dalmatin eller bytterfly suit till en nyfödd liten kompis till Milla? Hon har inget molo än så det mååste hon väl få? Mamman tycker nog att det är lite väl grylligt och mycket färger, men butterfly är väl rätt diskret? {#lang_emotions_dreamer}

• solouniko
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-23 21:59:27 följande:
    butterfly helt klart!! 
    Tack! Overallen ser lite stor ut, men jag hade nog behållt den ändå och köpt en i 98 också {#lang_emotions_laughing} Den är ju jättefin!
  • solouniko
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-23 22:05:03 följande:
    Ja den är det va  Men de e ju bara Juli nu.. Den ska räcka 7 månader till, undrans om en 98 verkligen räcker..
    Tycker det är TOKsvårt att veta hur mycket de växer.. De ska ju ändå ha overall tills kanske februari/mars och det är ju länge tills dess. Så det kanske inte gör nått att den är stor nu, hon ska ju ändå inte ha den på ett tag (förhoppninsvis!)
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-23 22:06:48 följande:
    Jag har funderat lite på butterflybodyn med randiga ärmar till kompisens nyfödda dotter, men jag vet inte. Jag kan inte riktigt bestämma mig.
    Boris bus har 50% på den och byxan till (eller ja, på allt under rea iofs {#lang_emotions_cool}), funderade också på det faktiskt. Milla har det i 68, det är ganska fint faktiskt. Var lite skeptisk i början men jag gillar det mer och mer {#lang_emotions_smile}
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-23 22:17:49 följande:
    Jag känner mig också lite skeptisk. Jag tycker den är fin men jag är lite rädd att kompisen tycker att det är plåttrigt. Synd att den inte finns med all-over print. Eller det finns den väl men då är det ju kort ärm isf.. Det är så svårt att köpa åt andra.
    Ja iofs, men det finns ju suit. Jag äälskar suits! Milla har en butterfly i 74, stooor! Men till vintern kan hon kanske ha den. Hon som fått barn nu äger inga suits, kanske måste lilla Astrid få sin första molo suit då så hon förstår hur underbara de är? :)
  • solouniko
    LJ2 skrev 2009-07-23 22:27:24 följande:
    haha..min mamma e ju så söt..pratade med henne nyss i telefon..hon hade varit ute o åkt idag med gubben sin, kollat runt lite.. o sa att " dom gick in i en fiskbutik, o det klarar jag inte av, det luktar ju så äckligt därinne, då spyr jag.. så jag stog utanför o kollade lite, o såg en butik med barnkläder, så jag va tvungen att kolla in den.. därinne hade dom sånadär MOLOkläder eller vad det heter som du gillar, o jag såg en så söt tröja, såg ut som pärlplattor på den.. o skor med, såna lite högre gympaskor, men minsta va 24 ju.. o overaller o jackor hade dom fått in, höstens nyheter stog det.. jättefina var dom! o klara fina färger.. fast 800 som en jacka till julia, lite mycket,  kanske? .. fast dom var verkligen fina, o bra kvalite verkar det vara med.. inte som vanliga jackor.. dom gillade jag, o tittade lite på dom till barnen.. o så hade dom det där andra märket med, det som ser ut som ett bebishuvud med 3 hårstrån på, dom hade 30% på en del, så kollade lite där.. "  *gissa vilket det var * jag var ju tvungen att kommentera att jag faktiskt hade en pärlplattebody här hemma som jag nyss köpt i 86 o hon tyckte jag skulle prova den i morgon på julia, ihop med en kjol jag har.. för o se helheten (till ev kalas på lör)o frågade om hon inte förstog mig liite bättre nu iaf, när hon själv sett dom irl.. o hon gillade förresten nyheterna sa hon min mamma tyckte kläderna va så färgglada o man blev så glad av "färgerna o de konstiga mönstrena" haha.. lilla söta mamma :-*hon e nog inte svår o få med till salgen nu tror jag bra sällskap o smakråd!!!
    Haha, söt liten mamma du har {#lang_emotions_kiss} Millas mormor och morfar älskar hennes kläder, men tycker att hon har aningens många och suckar alltid när hon har något nytt "tokigt mönster" {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14