• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

LJ2 skrev 2009-07-24 10:15:21 följande:
    fy vad tråkigt.. ja man ska ha en älg på, den e häftig! den jag kollade på hade tom 2 älgar på framsidan!! *fel stl för oss dock*jag ska absolut ha en sån till killen sen med, men kommer oxå kolla irl,så jag får en älg på den =) men såå fin ju =))
    Jo, man bör nog kolla irl. Men min lokala butik har inte tagit in den. Så jag kunde inte kolla irl. Fast det var en älg på ärmen och så var det några ut mot sidorna så de syns ju lite iaf
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz

God kväll i tråden!

Humla 1- Söt Moa i fiin tunika! Jag älskar det printet!

Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-24 21:11:24 följande:
    Åhh, fin! Söt-Moa  Är SÅ himla sugen på den tunikan fast babuschka, hade varit så fint.. Fast jag vet inte, känns som att tröjan inte "kommer till sin rätt" på en 4 månaders bebis som mest ligger ner än så länge? Fast hon kommer väl vara kring 6månader när den ska användas, men ändå!
    Fast vem vet när hon är 6mån kanske hon kan sitta och då funkar det ju
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Mosen08 skrev 2009-07-24 21:18:13 följande:
    Åh tack  Det printet är verkligen underbart!!
    Jo, jag har funderat på muddbyxorna också men jag har inte riktigt bestämt mig. Jag köpte den tunikan till dottern och det kommer nog bli en av våra favoriter i höst
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-24 21:19:43 följande:
    Aaa, det är klart!  Blev det piteå idag? Var in på hanséns barn men hittade inget fint. Eller jo multicolor overallen, SÅÅ mycket snyggare IRL!
    Jo, vi var till piteå. Jag köpte ett par vv röd/orange-randiga leggins till Ella, jag tror att de passar bra till pippiklänningen. Jo, jag tyckte faktiskt att multicoloroverallen var ganska fin irl! Hade Ella varit mindre hade jag nog övervägt att köpa den. Och så var vi till luleå också. Jag var ju tvungen att gå in på babyobarn också när jag ändå var i närheten. Jag köpte butterflybodyn med randiga ärmar till min kompis nyfödda bebis. Just det ja, jag hittade ett par billiga molojeans till Elias också. Så det var dagens shopping  
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Mosen08 skrev 2009-07-24 21:23:48 följande:
    Såklart du ska köpa muddbyxorna
    Jo jag vill ha dem, men jag tycker att höstens muddisar är så stora i midjan. De ramlar av min lilla tös. Måntro om jag kanske skulle prova gå ner en storlek muddarna är ju långa så det kanske skulle funka. Fast då är ju risken att de blir för korta på längden ganska snabbt. Vilka problem jag har Var har du köpt de förresten, eller har du efterbeställt dem?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-07-24 21:27:10 följande:
    jag hittade en tröja/jacka idag.. är från i våras tror jag (inte säker) en mörkblå, med sydda konturer av stjärnonr över hela jackan.. som en ziptröja,fast fodrad.. nån som vet vilkenjag pratar om? o nån som vet vad en sån kostar ord pris? känns som priset inte stämmer..
    Jo, jag har sett den. Den fanns i våras, men jag har för mig att jag har sett den i höstens kollektion också. Men jag är inte helt säker. Pris minns jag inte.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-24 21:31:49 följande:
    Ja det var ju inte illa, lite shopping iallafall! Vi köpte ingenting alls, såå tråkigt. Men jag sparar ju till buggan och har en beställning på ingående  Tyckte overallen var jättefin faktiskt! Men måste prova storlek på Milla.. Kan hon ha 68an hela vintern (hur jag nu ska kunna veta det?) så köper vi nog förra höstens rosa iallafall. Annars blir det multi i 74
    Jag skulle nog köpa en 74 tror jag. Fast det är svårt det där med storlekar. Man vill ju inte så gärna köpa en ny overall i januari, samtidigt som det inte är så kul om overallen är jättestor i oktober. Jag hoppas att Ella klarar sig med sin hela vintern. Jag köpte en 80 och hon är drygt 70 lång. Men har du kollat på bvc kurvan hur lång hon förväntas vara där i feb-mars? Det är ju inte alltid den stämmer, men på mina barn har den stämt hyfsat.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Mosen08 skrev 2009-07-24 21:32:08 följande:
    Jag har efterbeställt dom från mysgrodan.. Moa har 86 i sina muddisar hon är ca 80 lång och väger 11,6 hur stor är din dotter?
    Hon är drygt 70 lång. Jag skulle gissa ca 72 och väger runt 8,5-9kg jag har ett par muddisar i 80 som är alldeles för stora i midjan. Måntro om 74 skulle passa, eller om de blir för korta i benen?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-07-24 21:36:28 följande:
    tack!! hittade den.. hmm.. hade dom den i våras med då?? annars kan det ju inte stämma.. *fundersam*
    Jo, den fanns i våras också. Jag såg den på rean i somras.
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14