Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

ängeln83 skrev 2009-07-08 11:33:27 följande:
    Tillbaka igen. Tog oss en tur till affären för o bunkra upp lite inför semestern. Vanligtvis sköter gubben all inhandling av mat här hemma, det märktes när jag skulle köpa blöjor, herregud, vilken storlek han han nu för tiden? Totalt hjärnsläpp så jag fick dra ner brallorna på Liam och kolla, lagom pinsamt
    Söta surisen i BT!
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-07-08 11:41:14 följande:
    Han blir riktigt sur när det inte går som han vill.
    Vi har hyrt en liten stuga utanför Varberg vecka 31. Ska blir skönt med lite miljöombyte faktiskt.
    Ullis 10 skrev 2009-07-08 11:41:58 följande:
    Har båda varianterna men i jr modell... ville eg haft den m helprint m däck på sidorna men den syns ej till i butikerna, nä nu måste jag aktivera kidsen!
    Ok. jag ska spana in den nogrannare.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-07-08 11:43:03 följande:
    OT, men om ni kollar på sista bilden jag la in i BT, visst sjutton syns hans ärr på näsan?! Vi bråkar med försäkringsbolaget just nu och dom vill inte ge honom mer än 7000 kr i ersättning, först pratade dom om summor uppåt 50-60.000 för ett sånt ärr så vi blev ju måttligt besvikna när vi såg summan han skulle få.
    Det ser ut som ett ljust streck. Varför får ni ersättning? Gjorde läkaren ngn miss?
  • Duntoffla
    Tasha78 skrev 2009-07-08 11:48:23 följande:
    är detta en ny tråd
    Japp! Den gamla går ut idag.
    JuliaochNelly skrev 2009-07-08 11:48:09 följande:
    Njaa jag hade nog inte sett det om du inte påpekat det. Min syster fick ett 10 cem långt fult ärr bak på skuldran efter en olycka och fick då 7000 kr för det. Min sambo opererades & fick 2 ärr efter det på benet och fick 6000 kr för dom. Jag kan tänka mig att summan är så låg för att dom räknar med att det är ett ärr som blir mindre och mindte tydligt ju äldre han blir. Det lustiga är väl att dom nämt en sådan summan ...min sambo fick efter sin operation 5 % nersatt funktion i sitt knä och fick då som en gång summa 30 000 kr för det.
    Men vaddå? Får man ersättning för ärr? Ärr har ju var och varenda människa? Fattar nada
  • Duntoffla
    JuliaochNelly skrev 2009-07-08 11:53:57 följande:
    Nja ärr efter operationer eller olycker. Min syster var med om en trafik olycka och läkaren där gjorde en miss då han sydde hennes sår. Min sambo opererades & via sitt försäkrings bolag får han då ersättning för ärret. Fråga mig inte varför men så är det
    ängeln83 skrev 2009-07-08 11:53:01 följande:
    Man kan ju alltid få ut ersättning för ärr på försäkringen, vi skulle skicka foton 1 år efter det hände om det fortfarande syntes, och det syns verkligen jätte väl, mkt mer IRL. Men på lappen vi fick stod det bara att ärret inte var framträdande? Dom går ju mycket efter åldern på barnet samt vart det sitter. Han är ju bara 2 år, och han kommer ju aldrig kunna dölja det.
    OK, så Noels ärr vid ögat som han fick när han ramlade in i hörnet på vardagsrumsbordet skulle kunna ersättas om det fortfarande syns om ett år? Har aldrig haft en tanke på att man får ersättning för sånt
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-07-08 12:04:17 följande:
    Jadå, det kan han absolut få. Kolla lite med ert försäkringsbolag och vad ni har för slags försäkring. Det gäller ju även sjukhus vistelser och sånt, vi fick en rejäl ersättning efter våra 2 veckor på Neo, och även för det dygnet vi var på sjukhuset när han hade sytt.
    Jaha, där ser man.

Smakråd please. Vad ska man köpa?

www.luckylittleme.se/product.asp

Är det snyggast med hela print även på ärmarna eller ska man ta med olikfärgade ärmar och med den sedvanliga knappen?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-07-08 12:11:11 följande:
    Helt klart dom 3 första tröjorna, gillar dom med annat print på ärmarna bättre, tycker dom andra ser lite billiga ut, typ lindex stuk. Dukati tröjan är verkligen tok fin, fick hem den igår.
    Ja, jag gillar inte muddarna på de andra så mycket

Ska man ha däckbyxorna eller ducati helprintbyxorna till ducatitröjan tro?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-07-08 12:15:10 följande:
    Hum...däckbyxorna tror jag nog, kan nog bli lite för mycket med helprintade byxorna.
    Ja, det var min tanke också. Då blir det dem. Är sugen på badgesbrallorna med men mönstart nertill och inte upptill är svårt att matcha.

Hmm...cartoon då? Vad har man för byxor till den tröjan? Jeans kanske?
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-07-08 12:18:37 följande:
    snälla hjälp!! vad ska man köpa till isabel i lurvarna?? med eller utan luva??? de ska inte användas på dagis... ska jag köpa en med och en utan??? tycker med är finast men utan är mest praktiskt... men hon gillar med luva mest själv
    Jag tycker att de utan är bäst. Har börjat gilla dem mer och mer.
    Buttelina skrev 2009-07-08 12:19:52 följande:
    2an och 5an
    Vad har man till 5:an?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14