• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

ängeln83 skrev 2009-07-27 09:55:43 följande:
    Vi ska inte så långt, bara till Gränna (typ 7 mil härifrån), mån-fre.Mest för att vi vill testa husvagnen
    Där var vi på semester i veckan som gick, eller vi bodde i Jkp men åkte till Gränna och handlade massor av polkagrisar i olika former och smaker..så nu går man och knaprar på sånt och sedan gnäller över att man går upp i vikt..hihi. Husvagn är så mysigt!! Ha det härligt:)
  • Pimm
    Tjollabolla skrev 2009-07-27 10:13:19 följande:
    Är det den gamla eller nya modellen? Jag hade 86 i gamla modellen till min son förra vintern, då var han 1,5-2 år (blev 2 i feb) och den var stor.
    Jag har den skarpgrön som jag köpte i våras, tror det är 2008 års modell då. Du kan se den här: miemilo.blogspot.com/
    Frågan är om jag inte ska ha en 80 istället.
  • Pimm
    Tjollabolla skrev 2009-07-27 10:19:27 följande:
    Ja det är samma modell som i vår vi hade förra vintern. Min Milo var då mellan 87-89 cm lång och den passade ju, men var gott om plats i den. Dom är väldigt stora i storlek! Men ACK så fin den gröna är! Vi har oxå en sån som väntar på denna vintern, i 92 Den drunknade min son i förra vintern när han hade 92 i dom andra vinterkläderna...
    Supertack för din hjälp! Nu är det jakt på en 80 som gäller här:) Har hittat en från förra året blue graphite men skulle helst vilja ha en moss i 80.
  • Pimm

H I L L A skrev 2009-07-27 10:21:05 följande:

God morgon !I årets modell ska du nog ändå ha stl 86, de är lite mindre än den gamla modellen.JAg har 86 till min tös som är 78 cm lång och det finns växtmån i den, men kommer vara perfekt i vinter
    hahaha nu blir jag ju helt villrådig:) Okej då är våra barn lika långa och då är det 86 som gäller i årets moss:) Tackar tackar. Jag har ingen butik i min närhet som har vinteroverallerna och då är det svårt.. då är det bra att ha er härinne
  • Pimm
    Buttelina skrev 2009-07-27 17:59:02 följande:
    pimm: anmäl ditt inlägg! det räknas som reklam!
    Jaha, då gjorde jag nog en klassiker som ny medlem. Jag har anmält det och förstår att man kan inboxa som ni skriver. Tack för att du skrev till mej så jag inte gör mej ovän med någon! :)
  • Pimm
    Mosen08 skrev 2009-07-28 09:02:03 följande:
    Idag hoppas jag på denna i lådan!! www.ajabajakids.com/popup.asp 
    Den är så snygg! Jag köpte ju en orange på rean så jag får snällt avstå från de nya, men visst kliar det i fingrarna
  • Pimm
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 15:04:12 följande:
    jag måste verkligen sticka nu för att hinna med posten vid 4...men den som jag missat kan jag ju bara inboxa quiet thoughts sen o säga att hon också var med likaså om det kommer eftersläntare...paketet blev tungt och gigantiskt, är lite skraj för portokostnaden
    Nu är jag helt ny här och "känner" in dem men jag vill ändå vara med för kan man glädja en liten flicka så är det värt allt:) Skulle du vilja ge mej lite info:)
  • Pimm
    LJ2 skrev 2009-07-28 16:40:59 följande:
    nä, men det känns ju lite sådär.. får för mig att de inte håller lika bra.. fast det gör det nog, bara sonen låter bli o dra sönder dessa!! *som han har gjort med de hon har nu på rummet* Förresten e tapeten ganska så ordentligt rosa, med stora fjärliar på som är i rosa, lila o lite vitt o grönt i vingarna.. så söt!! kostade 99 kr/ rullen!!! så ska bara fundera ut vad jag ska ha för enfärgat med.. va inne på ljust rosa, som finns i vingarna, eller vitt.. men vet inte.. känns som rummet blir för rosa om jag köper det.. hon har ett ganska litet rum ju.. så vet inte.. tips???
    Jag hade nog valt vita väggar för resten och sedan lite tavlor med rosa ramar eller t o m kanske alla färgerna som finns i fjärilarna, hade nog blivit vackert. Är du händig så kan du ju måla liknande fjärilar och blommor i vattenfärg och sätta i ramarna. Så har jag gjort med djungeldjur som min son har som tema på sitt rum:)
  • Pimm
    LJ2 skrev 2009-07-28 17:39:16 följande:
    va så jag tänkte med.. tror det räcker med den rosa fondväggen.. hennes rum är lixom bara.. ca 3,70 * 2,10.. ena långsidan jag ska ha fond på, den man ser när man öppnar dörren tänkte jag.. o ena kortsidan ska jag ha tavleramar, så jag får undan hennes bokhylla med saker i, typ dopram o fotoalbum o sånt.. mer lekyta med.. sen lite tavlor bara.. fast inget alls på fonden.. hmm.. ramar i färgerna som e i vingarna e bra.. jodå.. klarar nog av o fixa likadana fjärilar tror jag.. ( har målat lite poslådor o nyckelskåp o tavlor i några år med disneymotiv på ju )wow.. djungelrum.. häftigt jag har ju ett pojkrum med som ska göras i ordning snart.. drar mig för det bara.. har väv på väggarna där, så sånt jobb!! funderar på att bara måla det nu, o va lat... o ist måla fondvägg åt han.. slippa stöket med o ta ner all väv o få väggen ok igen.. o ta det nästa gång, när han blir äldre, o man inte har små barn som kräver mamma o pappa på samma sätt =))
    Vår grabb har ungefär samma storlek på sitt rum men det går att få till det med lite finurlighet Det låter perfekt så som du har tänkt dej och jag tror det kommer bli ett härligt rum, romatiskt:)
  • Pimm
    karmasus skrev 2009-07-29 10:05:05 följande:
    Morning =)

Jag har =)Nova star är väldigt utplockat. Det som finns på hemsidan finns ibutiken.
    Godförmiddag:)
    Nu lurade ni mej till att gå in i webbshoppen och såklart kunde jag inte hålla fingrarna borta från en beställning, köpte ett set i blå frotte från MAT. Jag var iaf duktig och sållade bort fler saker jag tyckte var fint men som jag inte behövde egentligen:)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14