Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:29:33 följande:
    Godkväll! Försvann ju förut när jag skulle till posten o sen har det varit full rulle här. Fått i mig lite kvällsmat iaf som verkar få stanna (inget innan idag...) men är helt slut så det blir nog en tidig kväll. Ligger i sängen nu med laptopen. Åh jag minns så väl när han var sjuk Du hette Joppis81 då va?? Minns bilderna i bt när tjejerna hälsade på pappa på sjukhuset, fy vad jag grät när beskedet kom att han gått bort Så fint att du sparat godisstruten så!
    Ush då!

Hur är det med maia`?
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-07-28 21:31:59 följande:
    tack det samma!! Ni verkar ha haft en underbar semester. Bilden på Svea i sanden var ju underbar
    Ja  vi har haft det underbart. Men nu är vi trötta. Så skönt att vara hemma och kunna släppa ungarna fria. Men det var tur att mina föräldrar följde med till Öland så kunde vi vila oss lite. För dessa ungar är verkligen vilda när vi är på resa.

Vad gör ni på er semester? Det böev inget Öland för er?
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:41:51 följande:
    Vilka härliga bilder i bt! Så synd att vi inte kunde träffas men jag hamnade ju på sjukhus o sen skulle Maia till Göteborg med pappa så det blev inget Öland för oss
    Nä men vad har jag missat? Har du varit på sjukhus? Varför?
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:44:52 följande:
    hmm har inte räknat ihop allt men det handlar hittils inte om så mycket mer som jag lagt ut o jag väntar på några till som nog ska vara med...så det ska nog gå ihop sig Det blev ett gigantiskt paket som vägde hela 5kg!!! ett råd, skicka aldrig böcker med posten Vill inte säga allt som var i paketet ifall att QT läser...men Lova lär uppleva lilla julafton, tro mig I det stora paketet ligger 5 stycken olika paket
    Åhhhh det låter underbart!

Bra jobbat.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:48:29 följande:
    Ja Maias problem gick ju verkligen för långt nu sist...närapå livsfarligt att inte skita på 11 dagar ju...men sen vi ökade till 2 påsar/dag och en fulcolax var 3e dag om hon inte bajsat så har det ändå gått rätt ok. hittils har vi bara behövt ge en dulcolax, sen har hon bajsat varenda dag men nu i helgen var hon hos farmor o farfar i Göteborg och då ansåg farmor att Maia var lös i magen så hon struntade i att ge Maia movicolen fre-sön....&%/%¤%&/() ibland är de så jävla KORKADE! Att ge movicol är ju för att det NYA bajset inte ska bli hårt, att hon är lite löt är fanimej mycket bättre än att hon är hård. Men eftersom de struntade i det så har hon nu inte kunnat bajsa sen i söndags...så jag är måttligt arg på dom...och F som bara lyder sin mammas minsta vink...
    Nä fy fan v ad arg jag blir. Gahhhhhhhh!!!!!!!!!!
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:51:33 följande:
    ja du om nån borde veta hur det är...gick in i v.14...Hyperemesis du vet Slog till som fan så jag kräktes galla o fick så ont i magen så först trodde de att jag fått blindtarmsinflammation men nä de avfärdade dom sen. Fick ligga ett par dygn fastande med dropp o sen primperan intravenöst så mådde jag lite bättre. men har gått ner 4kg nu på två veckor...inte mycket jag får i mig. Du som varit med om det får gärna ge tips på vad jag ska försöka äta. Just nu blir det mest riskex och Cola (ja på något lustigt vis så hjälper pepsi max mot illamåendet ).
    aha aj aja ja. hmmm tips har jag inte många tyvärr.

Ja jag kunde ju inte heller äta mycket. Och absolut inte tillagade maträtter. Och inte äpple o päron för de smakar så illa när man spyr upp dem. Men marie kex. Och ja cola. Gärna avslagen. Krämer kan också funka.

Vad har du för mediciner nu?
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 21:54:50 följande:
    Ja detta är verkligen så typiskt dom...sen har de övertygat F om att nä vi behöver väl inte gå någon utredning för Maia, hon beter sig ju fullt normalt enligt dom, bara väldigt trotsig och myror i brallan.  Och det vet ju DOM???? Dom som träffat henne två gånger det senaste halvåret!?! Men dagis som träffar Maia varja dag och vi har helt fel då???
    hmmm ja du de verkar ju inte riktigt klolka

Strunt i dem, ta vad de säger med ett leende. Det är ju endå ditt barn så gå för vad du ser.

Hur gick det, var ni till psykologen?
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 22:00:37 följande:
    mariekex tycker jag att jag blir så hård av pepparkakor går bra. Ja pepsi max smakar liksom som avslagen cola redan när man öppnar den tycker jag, cola zero går också bra. Nu har jag Lergigan comp och primperan...men inget hjälper nåt värst...det enda som hjälper är att tugga på nåt precis hela tiden...tuggummi är en livräddare!
    Ja lergigan var ingen höjdare. Hjälper inte ett smack. Jag fick några super tabletter där i slutet på graviditeten. Tabletter för cancer patienter. Så det kändes inte helt ok att ta. Men var det något jag var tvungen att göra så tog jag en och kunde i alla fall stå på fötterna.

Tuggimmi avskyr jag. Men att ha en läkerol i munnen hjälpte också en del. Jag levde väll typ på dessa. Tyvärr. Var kanske därför man inte gick upp så mycket under graviditeten. 
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-28 22:04:04 följande:
    Ja o nu har vi fått remiss till bup som vi ska träffa nästa vecka, men hon jag talade med där tyckte väl att Maia skulle utredas vid habiliteringen, men var tydligen 1 års väntetid Sen tror de inte att de kan ge Maia en diagnos så här tidigt ändå men allt tyder ju på Aspergers med adhd i grunden om man får spekulera. Men kommer ju ta flera år innan det går att fastställa, men det gör inget, hellre en grundlig utredning än att de bara sätter en diagnos pang bom. Det är ju framförallt till skolstart som detta behöver vara färdigutrett...och dit är det ju ändå några år.
    aha men vad bra att ni ändå är i rullorna nu. Då får ju maia den hjälp hon behöver. Hoppas jag.

Men vilka jäkla vänte tider ni har i Sverige. Åland är bra på den fronten. Fick t ex tid till talterapeuten dagen efter.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14