• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Soer

Tror ni strl 92 på molos vinterjacka blir alldelens för stor åt en 1 1/2 åring???? som idag är ca 80 cm lång

• MammatillO

Jag tog storlek 92 åt min son som är 82½ cm ca och den kommer nog vara stor men jag vill gärna att han ska kunna ha den ett bra tag till..

har en 80 i en "lassietec" overall och den fick han förra vintern och han har fortfarande lite växtmån i den.

Soer skrev 2009-08-23 19:46:37 följande:
    Tror ni strl 92 på molos vinterjacka blir alldelens för stor åt en 1 1/2 åring???? som idag är ca 80 cm lång
  • Everlonn
    Zvartaliljan skrev 2009-08-23 19:28:21 följande:
    jaja, då tjänade hon 60 spänn då Hur funkar en bytardag??
    Ska man bara handla så är det som en loppis ungefär Ska man sälja så lämnar man in kläder, leksaker eller vad man nu har (barnrelaterat mest) så säljer de som håller i bytaredagen det åt dig och du hämtar pengarna efteråt Smidigt men man måste vara beredd på att det tar en hel dag...först ska man lämna in några timmar innan, sen brukar man åka dit och handla, sen hem igen för att vänta nån timme och dit för att hämta pengarna..

Första gången jag lämnade in så tjänade jag 800.- på lindex, hm och sånt men så hade jag MASSA kassar med mig dit!! Det som inte säljs får man tillbaka.
  • 1 och 1 är 3
    Jag har 80 till T som e ca 75 lång....
    080826 - Puma Teolin
  • Pimm
    Jag tror det blir stort. Jag har visserligen ingen jacka men en overall i strl 86 åt en kille som nu är 79 cm och just nu är den på tok för stor. Kanske någon av dom andra vet mer om jackan.
    Vardagen är viktig och måste bevaras med omsorg:)
  • Soer
    MammatillO skrev 2009-08-23 19:48:54 följande:
    Jag tog storlek 92 åt min son som är 82½ cm ca och den kommer nog vara stor men jag vill gärna att han ska kunna ha den ett bra tag till..har en 80 i en "lassietec" overall och den fick han förra vintern och han har fortfarande lite växtmån i den.
    Jag har provat den och den är STOR men han kan röra sig utan problem och det är ju ännu inte vinter och han ska ha den ända in i mars/april..
  • 1 och 1 är 3

Gokväll tjejer!

Ser att smultron lyser med sin frånvaro. Hon har säkert fått något att sova på ett par timmar så ligger hon just i detta nu och trycker ut fiabiffen

Själv har haft dubbla klädvisningar idag så hjärnan e lite off. De blir film mys i soffan ikväll. Sambon e nu ledig i 2 veckor!! De ni!

080826 - Puma Teolin
  • MammatillO

Jag har ju köpt overallen i HOLDEN. vet ju inte vilken sorts jacka du ska köpa..

kan ju skilja massor på dom "riktiga" vinter jackorna/overallerna än holden som är mer en "fin" overall

Soer skrev 2009-08-23 19:51:38 följande:
    Jag har provat den och den är STOR men han kan röra sig utan problem och det är ju ännu inte vinter och han ska ha den ända in i mars/april..
  • Zvartaliljan
    Everlonn skrev 2009-08-23 19:49:44 följande:
    Ska man bara handla så är det som en loppis ungefär Ska man sälja så lämnar man in kläder, leksaker eller vad man nu har (barnrelaterat mest) så säljer de som håller i bytaredagen det åt dig och du hämtar pengarna efteråt Smidigt men man måste vara beredd på att det tar en hel dag...först ska man lämna in några timmar innan, sen brukar man åka dit och handla, sen hem igen för att vänta nån timme och dit för att hämta pengarna.. Första gången jag lämnade in så tjänade jag 800.- på lindex, hm och sånt men så hade jag MASSA kassar med mig dit!! Det som inte säljs får man tillbaka.
    hmm jag har ju lite gamla kläder (typ H&M, lindex m.m) som jag skulle vilja bli av med *funderar* o en vagn...kan man lämna in den?
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • h80

Ni som har handlat från my-baby, hur lång tid har det tagit från det att ni har betalt tills ni har fått sakerna?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14