• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Emmsan
    lillronya skrev 2009-08-23 20:33:49 följande:
    KAn du komma hit? Det är din favvo ju...
    sitter redan i bilen....
  • lillronya
    jompa skrev 2009-08-23 20:33:14 följande:
    Går det att kanske prata med deras föräldrar om detta, om de är de gamla kompisarna?
    Tyvärr är föräldrarna till detta lilla gäng lika .... vad ska man säga..... mottagliga för kritik som sina barn....
    Zvartaliljan skrev 2009-08-23 20:33:21 följande:
    Jag vet hur hon har det...bytte skola o nä det blev inte bättre...det är tyvärr bara o genomlida det o försöka göra situationen så bra som möjligt. Bra iaf att hon pratar med dig om detta, det värsta är ändå att hålla allt inombords. Ett tips är faktiskt ändå internet...låter kanske lustigt men jag överlevde tack vare internetvänner, då kan man verkligen vara sig själv o lätt hitta vänner med samma intressen o så...ja jag överlever på samma vis idag kan man väl säga Stor KRAM till lilla stackaren...finns inte mycket som kan trösta...men det finns ett slut på helvetet...även om det verkar långt borta
    Planen är att rida ut det. Tror det här med innebandyn är grund till mycket. A var stark i sitt lag och ledarna kunde inte hantera detta på rätt sätt. Men det är en helt annan historia.
    KOmpisarna i laget kan inte sköta detta snyggt och förmodligen inte de vuxna heller eftersom vissa vuxna ligger till grund för klubbflytten.
    Hon har många vänner omkring sej både i skolan och utanför men det tär ju att bli "hackad" på...
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • nikki2006
    lillronya skrev 2009-08-23 20:33:49 följande:
    KAn du komma hit? Det är din favvo ju...
    Krama lite från mig och instämmer i vad de andra skrivit om att prata med de andra föräldrarna och lärarna kanske. Hatar verkligen sånt här då jag själv blev mobbad i många år {#lang_emotions_cry}
    Tur att hon har en så underbar mamma som hon kan vända sig till{#lang_emotions_heart}
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-08-23 20:33:21 följande:
    Jag vet hur hon har det...bytte skola o nä det blev inte bättre...det är tyvärr bara o genomlida det o försöka göra situationen så bra som möjligt. Bra iaf att hon pratar med dig om detta, det värsta är ändå att hålla allt inombords. Ett tips är faktiskt ändå internet...låter kanske lustigt men jag överlevde tack vare internetvänner, då kan man verkligen vara sig själv o lätt hitta vänner med samma intressen o så...ja jag överlever på samma vis idag kan man väl säga Stor KRAM till lilla stackaren...finns inte mycket som kan trösta...men det finns ett slut på helvetet...även om det verkar långt borta
    Tack så mycket för dina ord. Glömde det ju.
    THEA och Grodan skrev 2009-08-23 20:34:28 följande:
    Åhhh, kramar om   Jag vet precis hur det är, så jobbigt
    Tack..
    Busbellan skrev 2009-08-23 20:34:47 följande:
    Åh, jag blir arg när jag hör sånt!!!Barnens ena kusin är i samma sits nästan precis nämligen och det är så svårt.Får du prata med lärarna om det för henne?
    JAg vet inte om jag får, men tror det.
    Jag kommer att göra det iaf. Det är föräldramöte nästa vecka. Ska be om mejladresser då. Mycket bra sätt tycker jag.
    JuliaochNelly skrev 2009-08-23 20:34:53 följande:
    Usch vad tråkigt...Men samtidigt helt underbart att hon vågar & vill öppna sig för er och berätta så då måste hon ha en toppen mamma  Har hon igen alls som hon känner att hon kan vara med? Kanske kan hon hänga med grabbarna lite?
    Jag försöker vara en bra mamma iaf.
    Jo hon har andra men dessa är hennes kompisgäng, liksom. Hon hänger ofta med killarna när hon tröttna på tjejerna och har alltid gjort.
  • Emmsan
    lillronya skrev 2009-08-23 20:37:18 följande:
    Planen är att rida ut det. Tror det här med innebandyn är grund till mycket. A var stark i sitt lag och ledarna kunde inte hantera detta på rätt sätt. Men det är en helt annan historia. KOmpisarna i laget kan inte sköta detta snyggt och förmodligen inte de vuxna heller eftersom vissa vuxna ligger till grund för klubbflytten. Hon har många vänner omkring sej både i skolan och utanför men det tär ju att bli "hackad" på...
    men hmm kaaan det inte va så att det kommer nya kompisar nu om hon byter skola? samt går inte storasyster där oxå?? jag blir såå jävla förbannad att jag sitter här o kokar önskar man kunde åka o ge snorungarna en hurring... jag är toookig i din dotter o detta gör såååå ont i mej :(
  • lillronya
    Emmsan skrev 2009-08-23 20:36:51 följande:
    sitter redan i bilen....
    Vad bra
    nikki2006 skrev 2009-08-23 20:38:47 följande:
    Krama lite från mig och instämmer i vad de andra skrivit om att prata med de andra föräldrarna och lärarna kanske. Hatar verkligen sånt här då jag själv blev mobbad i många år Tur att hon har en så underbar mamma som hon kan vända sig till
    Tack!
    Föräldrarna tänker jag som sagt inte prata med i nuläget, men lärarna.
  • lillronya
    Emmsan skrev 2009-08-23 20:40:34 följande:
    men hmm kaaan det inte va så att det kommer nya kompisar nu om hon byter skola? samt går inte storasyster där oxå?? jag blir såå jävla förbannad att jag sitter här o kokar önskar man kunde åka o ge snorungarna en hurring... jag är toookig i din dotter o detta gör såååå ont i mej :(
    Jodå. Samtidigt som hon är ledsen för allt detta berättar hon om sina nya kompisar. Så jag hoppas att detta lägger sej snart.
    Jo syrran går ju i nian på samma skola.

Jag skulle också kunna ge dem lite!
    Kan se de framför mej. 12 år gamla och tuffa som om de vore 19...
  • Mamma Kråkan
    lillronya skrev 2009-08-23 20:40:11 följande:
    Tack så mycket för dina ord. Glömde det ju. Tack.. JAg vet inte om jag får, men tror det.Jag kommer att göra det iaf. Det är föräldramöte nästa vecka. Ska be om mejladresser då. Mycket bra sätt tycker jag. Jag försöker vara en bra mamma iaf. Jo hon har andra men dessa är hennes kompisgäng, liksom. Hon hänger ofta med killarna när hon tröttna på tjejerna och har alltid gjort.
    Då låter det som om hon har en massa fina vänner ändå att vända sig till och det är ju skönt...var själv en sådan som heller hängde med grabbarna då tjejer är helt galet svartsjuka och skitsnacks benägna i den åldern. Tyvärr är det väl inte så mycket mer att göra än att fylla på hennes självförtroende hemma och rida ut stormen...att prata med föräldrar i den ålder brukar väl sällan ge en postiv effekt.{#lang_emotions_undecided}
    Nu bloggar jag här igen :)
  • MejaKiZnic

Back from DK,

Blev inget alls,
    allt på T går också skit, blir snart galen.

Letat efter regnhängsle, leggings mm men lön löst :-0 dock har jag hört lite skvaller om vårkollektionen thihi så det löste väl sig

• Emmsan
    {#lang_emotions_money_mouth} haaatar fjortisar ;)
    lillronya skrev 2009-08-23 20:43:27 följande:
    Jodå. Samtidigt som hon är ledsen för allt detta berättar hon om sina nya kompisar. Så jag hoppas att detta lägger sej snart. Jo syrran går ju i nian på samma skola. Jag skulle också kunna ge dem lite! Kan se de framför mej. 12 år gamla och tuffa som om de vore 19...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14