• Morty

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Busbellan skrev 2009-07-17 11:47:39 följande:
    Usch, jag gillar inte den gröna färgen på overallen, hade velat ha starkare grön *duckar*
    Ja, trots att jag älskar grönt så vill jag ha mer...hmm vad ska man säga knallgrönt? Typ som gräset är på våren när det börjar växa. Jag vill att barnen ska synas när de är ute och leker på gården.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-07-17 11:51:53 följande:
    Precis min tanke Nora hade de ärtgröna termobyxorna förra vintern, det var en underbar grön.Denna gröna som finns i år känns mer "vanlig" om man kan säga så
    Mmm....tyvärr. Hade hoppats på något skoj till Mattis. Härligt med ärtgröna termobyxor.
    Förresten, du som har äldre barn. När började du med jacka & termobyxa. Moa börjar förskoleklass nu till hösten och jag funderar på att bara ha ett par termobyxor hängades på skolan. Eller man ska fortfarande köra på overall?
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-07-17 12:02:39 följande:
    Vi började med jacka och termobyxor när Nora var 5 år tror jag det var. Det året hade hon både overall och jacka+termobyxor.När hon började förskolekllass hade hon bara jacka och termobyxor.August blir ju 6 år i år, men kommer gå ett år till på dagis. Jag har köpt jacka och termobyxor som han ska ha i vinter, men jag tror även overallen han hade förra vintern passar i år också
    Då blir det bara termobyxor här. Overallen är för liten för henne. Tack!
    Plutten & Pluttan
  • Morty

Var ute en snabb sväng här på lunchen och affären här hade fått in vinterjackor m m. Den lila typ softshellen var underbar!!! Sen fanns där en svart vindfleece också. Tror ni man kan ha en softshell och en lurv under på vintern. Samt att vi har en tjock vinterjacka. Så kan man alternera. Det är ju inte ofta som vi har det sådär väldans kallt här nere.

De hade fått in de multifärgade jackorna samt mossgröna. Tyckte de kändes så plastiga. Måste vara något ny sorts tyg.

• Morty

Hej hopp!

FlowerPowerMama skrev 2009-07-17 23:04:06 följande:
    Nu fick jag mail från BoR och hela min förhandsbeställning fanns.
    Härligt!!! Vad hade du beställt? {#lang_emotions_dreamer}
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-07-17 23:07:52 följande:
    gokväll tjejer, tittar in en snabbis innan sängen väntar. Tänkte höra om nån har några bra tips mot myggbett. Myggen verkar gilla Ella, hon har minst 50 myggbett på sin lilla kropp och alla blir jättestora. Har nog gjort av med nästan en halv tub xylocain nu ikväll
    Usch stackare, har heller inga råd att ge.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-17 23:14:11 följande:
    Helt underbar lista!!! {#lang_emotions_heart}
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-17 23:20:24 följande:
    Jaa, hoppas bara att allt ser lika fint ut irl sen! Sörjer dock pusselleggingsen ännu, det var de jag mest ville ha!
    Samma här, de stog längst upp på önskelistan ju!!! {#lang_emotions_cry} Knasbollar som inte gör dem!!!

Jag har handlat lila starslinnet, ducati tröja m däckspårsärmar samt Ducati babybyxor än så länge.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-17 23:26:05 följande:
    Linnet är såååå fint, men här är sommaren rätt kass så fler linnen behövs inte nu. Jag tänkte vänta tills rean och fynda inför nästa sommar.
    Vi hade inga linnen alls så jag slog till. Här har det varit kalasväder ända till ikväll. Då kom välbehövligt regn.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-18 19:31:33 följande:
    Stackarn...V ramlade pang ned i backen igår, slog upp läpparna, näsan och mellan ögonen...*hua* Åhh, fanns 116, det har ju E! Måste kika...
    Usch gör ont i hela kroppen när jag läser..... Stackars tjej!!

Tjenixen! {#lang_emotions_cool}
    Plutten & Pluttan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14