• Morty

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Flock skrev 2009-07-18 21:12:31 följande:
    Så snygga!!! Har ni dem hela hösten med lurv under?? Eller hur fungerar jackan???
    Jag funderar på en lila softshell. Men inte bestämt mig. I så fall så blir det en lurv eller någon sorts flecce under tror jag. Det är ju som sagt inte så kallt på vintern här nere. Köpte en POP i fjor till dottern och hon badar oftast i svett. Nu har hon ju då använt overall på dagis och bara haft jackan till och från dagis eller när vi ska iväg. Är iofs rädd att Molos vinterjacka också ska vara megavarm till henne men vi får se. Tanken är att hon ska ha den även på skolan med ett par termobyxor.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Ullis 10 skrev 2009-07-18 21:15:57 följande:
    Nej, jag tror inte det - åh, önskar att man kunde se alla ytterkläder ihop o sen välja - just nu är det lite rörigt. Stora kille börjar dessutom växa ur 140 o hamnar då på 152? Blir för stort. Den jag såg hade en stjärna på ena axeln.
    Men då är det kanske de som är på sidan 2 hos Olgas? Ja, hade varit så mycket lättare om allt fanns på ett och samma ställe. Man blir lite lost bland alla shopparna.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Flock skrev 2009-07-18 21:22:38 följande:
    Nej, det är inte många dagar vi har kallt.. Jag har oxå ett varmt barn.. Softshell är det detsamma som anorken?? *känner mig liiiite pinsam nu*
    Det ska du inte göra. De har ju så många olika så man blir smått snurrig ju. Men precis som SmillaMilla skriver så har softshellen ett tunt lager med fleece i sin verkade det som. Får nog in och kika igen i affären. Men hon hade inte anoraken.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    SmillaMilla skrev 2009-07-18 21:28:57 följande:
    Nä nu säger jag hej på 1½ vecka. Far äntligen på semester i morgon. KRAM
    *vink vink* Ha en härlig semester!!! {#lang_emotions_sunny}
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Ullis 10 skrev 2009-07-18 21:29:26 följande:
    näe, det är ju en softschell (har jag nu igrönt) - de fanns också men denna var mer i ett regnjackematerial...
    aha! De verkar ha en massa olika varianter i år. Eller de brukar vara så här kanske....?
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-07-18 21:32:29 följande:
    Hej tjejer!! Här snackas det vinterkläder mitt i sommaren ser jag Ja, ska man få vad man vill ha så gäller det att vara ute i tid. Nån som vet när hummel kommer med sina overaller? Av de fäger jag sett på molos overaller har jag tyvärr inte fastnat för nån
    Hej!
    Ingen aning. Är de bra? Den som tilltalat mig mest är den lila som fanns hos Matadorkids. Men Moa ska inte ha någon overall ju.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Flock skrev 2009-07-18 21:32:30 följande:
    Så gulliga ni är som hjälper mig! Känner mig fullständigt borta.. Men nu kanske jag oxå kan hänga med i pratet lite. TACK!
    Ja, jag är inte helt 100 på allt iheller. Har ju bara sett softshellen i lokala butiken. Egentligen vill man ju känna och klämma lite innan man bestämmer sig.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-07-18 21:42:02 följande:
    Har faktiskt ingen aning om de är bra, aldrig testat men de brukar ju vara snygga i alla fall
    Aha, då får jag kolla på dem oxå. Har iofs en overall till Mattis men jag får se om den åker eller får stanna. Det är en mikk-line eller vad de nu heter.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    lillronya skrev 2009-07-18 21:43:27 följande:
    Hummels overaller är toppen!!
    Antar att du har sådana till dina kids....
    Plutten & Pluttan
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14