Inlägg från: Mitt livs lycka |Visa alla inlägg
  • Mitt livs lycka

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-07-13 22:49:02 följande:
    jag föredrar hummel till så små..
    Nämen, säg inte så där nu när jag nästan bestämt mig för en Molo!

Är inte Molo lika smidig som Hummel eller?

Vill ju ha en SMIDIG, SNYGG, LAGOM VARM, FUNKTIONELL overall... Ska det vara så svårt?!
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2009-07-13 22:51:43 följande:
    dubbel dragkedja fram vilket innebär lättare påklädning sen är den mycket smidigare för barnet att röra sig i. mjukare..
    Jaha, då var man tillbaka på ruta ett igen!

Ska kanske sova på saken! Just nu snurrar det i huvudet *Hummel, Molo, Reima, MAT.... etc. *
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2009-07-13 22:55:13 följande:
    hehe nä inte lika smidig tycker jag... hummel fyller alla dina kriterier om du nu tycker den är snygg dvs molon är varmare än hummel. mina barn har ibland varit lite småsvettiga i molon men aldrig i hummeloverallen... han har inte varit kall, utan den är mer lagom om det inte är 20-
    Hummeln är snygg - den lila/oranga du hade var ju supersnygg på! William verkar dessutom vara ganska varmblodig - han har så lätt för att bli varm så då kanske den är bättre än Molon...

hur ska detta sluta?!
  • Mitt livs lycka
    Duntoffla skrev 2009-07-13 22:55:18 följande:
    PO P med dubbla dragkejdor. Kanske inte lika snygg men himla bra
    Hade en sån till W förra året (då låg han dock i stort sett bara i vagnen) men tycker att den verkar lite osmidig nu när han ska springa omkring i den.

Eller har jag fel, tycker du?
  • Mitt livs lycka
    Stormis skrev 2009-07-13 22:55:44 följande:
    Bara undrade. Har ju en Hummel här hemma som ligger och myser i skåpet . Men regnbågen är ju sååå snygg. Å maken dissade den lila Hummeln, suck... Fast jag har ju kvar den om jag vill .
    Lila Hummel!! Lyllo dig!! Så himla fin!
  • Mitt livs lycka

Apropå Hummel då...

Skulle jag köpa en 86:a även i den till William om det blir en sån??

• Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2009-07-13 23:06:11 följande:
    jag det kommer nog räcka... jag hade en 92a till lillebror, han var 19 månader i nov
    Hmm, W kommer att vara 18 månader i september...
  • Mitt livs lycka
    Buttelina skrev 2009-07-13 23:09:09 följande:
    eller hmm han var 16månader nu? då hade jag nog tagit en 92a i hummel... fast 86 funkar nog med. min 92a var rätt stor men den funkade toppen ändå tack vare att den är så mjuk o smidig
    Ok...

Ska ta och natta mig nu! Ska iväg till Kolmården im - tillbaka på onsdag kväll. Får helt enkelt fundera på det här med vilken overall jag ska köpa!

Tack alla för era åsikter!! Återkommer säkert med fler frågor i detta ämne!!
  • Mitt livs lycka

Var och kollade in Molos nya ytterkläder idag! Är det någon som har någon erfarenhet av deras skalkläder? Bra/dåliga? Snygga var dem iaf!!!

• Mitt livs lycka
    JuliaochNelly skrev 2009-07-24 14:58:28 följande:
    Själv klart...Vad tror ni man ska ha för stl till viggo i overall 86 eller 92 han väger ju 10 kg och har 86 och lite 92 i molosar.
    Vet inte hur ålng din Viggo är men jag provade en Molo-overall på min William idag - han är 80 cm lång och väger 13 kg och storlek 86 var lagon till honom nu så jag undrar om jag inte skulle köpa en storlek 92 till honom till vintern...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14