Inlägg från: Raihana |Visa alla inlägg
  • Raihana

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hej i tråden!
    Det är så tomt här utan mina stora. Stackars Mini som går och ropar efter dom....

JuliaochNelly skrev 2009-07-18 18:07:21 följande:
    Hej hej tjejer. allt bra här? Någon som har koll på det där med overall stl viggo är 15 månader nu och har 92 visst borde 92 räcka i overall hela vintern
    Hejsan!
    Beror väl lite på märket. Jag brukar behöva gå ner en stl. i overall på mina tjejer och på killen går jag upp en stl.
    Dom fick prova sina regn overaller igår som är fleecefodrade i 25+ , dom var INTE glada..... Men Mini som blir 16 månader fick stl. 80! Och den kommer räcka hela vintern.
  • Raihana
    solouniko skrev 2009-07-18 17:59:32 följande:
    Är pippi eller badges klänningen finast? Åh, svååårt!
    Svårt, sen kommer en Babuschka klänning sen också....
    Jag skulle inte kunna välja, så glad jag fick bägge 2. Men tänk på att den är ganska lång i ärmarna. Min tjej som är 16 månader har stl. 80 som sitter perfekt.
  • Raihana
    Greksmurfen skrev 2009-07-18 18:16:49 följande:
    jo kul när pengarna kommer in=)...meeeen segt å lägga ut hahahaha......snyft: köpte ett par helt nya kaninleggings på trendsales med lappar på i stl 104.. men de verkar som de kommit bort med posten =(....... så ledsen över det...fin fina niner... så ovanligtå hitta med =(
    Näe, vad tråkigt!
  • Raihana
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 18:19:45 följande:
    Halli Hallå Hoppas det nåt? Underbara bilder i bildis
    Näpp, väntar på lurrrvar! Hur många blir det för dig?
  • Raihana
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-18 18:22:51 följande:
    Hm... Jag velar o velar.. Borde inte ta fler än 4 iallafall tror jag å de är ju mitt i mellan 3 och 5 åxå
    Mina ska nog få 2 var, och då har killen 5, stora tjejen 3 och Mini 4.
    Så 4 är medel
  • Raihana
    solouniko skrev 2009-07-18 18:26:03 följande:
    Jaa, men jag ska ta babuschka byxa och tröja istället.. Tror jag  Och så blir det endel pussel, byxa och body iallafall. Kanske det får bli både pippi och badges klänning då? Hmm. Ja undra vilken sorlek jag ska ta till M då, kanske 68 blir för stort? Måste fara på BVC och väga/mäta henne snart. Har ingen aning om hur stor hon är, eller snarare liten :)
    Ja, eller så tar du 68 som räcker hela vintern.

Neä, dags för pannkakor. CU
  • Raihana

Hej hopp i tråden!
    Tillbaka efter en helskön dag i Eskilstuna med barnen och mina föräldrar.
    Vi skulle åkt upp imorse och gått på Zoo under dagen, men vi saknade barnen så mycket igår att vi åkte upp kl. 20 och klämde in oss i deras husbil och sov över

Greksmurfen: Beklagar sorgen! Vilket fint klipp du hade gjort. Blev rörd till tårar.

• Raihana
    LJ2 skrev 2009-07-19 21:46:24 följande:
    ja.. blev lite hett prat där ett tag.. =) fast jag menade faktiskt att jag var nyfiken på riktigt ju.. !! så sökte ist.. =) har med hört att det är väldigt smittsamt.. exakt hur vet jag inte, sist smittade vi våra med flit (!!), men då la vi dom o kolla på tv här hemma ihop med de som hade blöta vattenkoppor.. o fikade ihop o lekte flera timmar..Det var vattenkoppor pojken hade, (hade haft) jag känner igen dom, har yngre syskon med som haft, o kompisar.. plus mina barn med då.. så e hundra.. =)) men blev lite fundersam bara, varför man nu tar med nån till ett badhus då? hur vet man att alla e torra om de har mycket? annars kommer vääldigt många bli smittade, inkl min minsta isf.. jaja.. får väl se..har försökt läsa mig till exakt hur smittsamt det e, men hittar inget..  här får vi inte heller ta in dom på bvc eller vårdcentralen.. de frågar massor i telefon ist.. o gör en koll lite senare..
    Hmm, vilken otrevlig ton det blev där ett tag. Att det blir så i alla trådar utom denna
    Har du kollat vårdguiden, där står väl hur smitsamt det är? Eller inte.
  • Raihana
    LJ2 skrev 2009-07-19 22:04:00 följande:
    jag sökte innan på det, o fick fram en hel del sidor som jag läst i.. vet inte alls vilka det var nu.. i riktig bok har jag inte orkat gå upp o leta :-P men men.. märker väl det.. kom på det innan, hon har varit sååå gnällig o trött o så idag.. inbillade mig att hon va lite varm med, o då kom jag o tänka på pojken i badhuset.. jaja.. hoppas inte, inte än iaf.. men kommer det så är hon med klar..
    Ja, jag skulle nog vilja att mina 3 får nu innan dom blir stora.
    Men det kommer väl när det kommer.
  • Raihana
    JuliaochNelly skrev 2009-07-19 22:12:49 följande:
    gaa jag vill helst vänta till Nelly går att muta med kontanter  Min prinsessa är en riktig gnäll fis och med hennes exstrema exsem så vill jag inte ens fantiskera om vattenkopper *ryser*
    Näe, det är klart.
    Men mina är extremt sällan sjuka, däremot blir dom lite matta när dom har feber, men kan inte föreställa mig hur dom är när dom får vattkoppor.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14