• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

lillronya skrev 2009-07-31 21:35:18 följande:
    Jag tog det nu. För otålig för att vänta.
    såg det.. jag har ju ot, så vet inte hur det funkar än.. märke funkar nästan alltid tycker jag..
    dock en sååå snygg overall.. gråter för hon inte kommer kunna ha den i vinter med.. *men ska spana om jag hittar likadan tror jag, plus en annan med.. 2 måste man nog ha iaf.. *
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Fiffa5 skrev 2009-07-31 22:41:00 följande:
    Åh vilken storlek ska jag ta i regnbågslinnet till min flicka? Hon är 93 nu o kanske runt 99 nästa sommar. Om jag tar stl 98 tror ni hon kan ha det både nu o nästa sommar då? Tar jag 104 blir det väl jättestort nu??
    min kille är 97 nu.. eller för nån mån sen.. han har 98 i nåt linne, men det sitter tajt nu.. dock bra på längden..
    han har ett annat i 104, o det är lite bättre.. han är ändå inte nån tjockis..! så de är väldigt smala i modellen..
    vet inte alls om han kommer kunna ha 104 nästa sommar, kommer nog köpa 110 då ist..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-07-31 21:41:11 följande:
    Å det är så trist när det blir för smått.
    har varit i en annan tråd ju.. o fixat o kollat t lite..
    ja, verkligen.. speciellt när jag gillar den overallen sååå mycket.. inget märke alls, men föll pladask för den när jag såg den ju..!! hoppas verkligen det finns sån o få tag på .. det sura är att jag vet att jag köpte större stl förra vintern o la ut på t.. ibland blir man såå trött på sig själv.. resonerade ju som så att man tröttnar o vill byta.. dock vill jag INTE byta nu ju.. *suck* jaja.. =))
    får trösta mig med annat.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Fiffa5 skrev 2009-07-31 22:54:58 följande:
    Tack, jag tar 104 då!
    antar att du pratade om molo förresten?? det gjorde jag iaf
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-07-31 22:57:33 följande:
    Men var hittade du den då? Finns det inte kvar fler? Tjo hooo ett köp nu! *glad*
    Gekås av alla ställen.. för typ 1 år sen ju.. så tror tyvärr inte de finns likadana i år =((
    den e heelt perfekt.. dubbla dragkedjor, fleecefodrad o gummi vid benen, så den inte glider av stövlar.. o så svart med cerise stjärnor på..
    köpt billigt på ullared, men mycket finare o bättre än de jag kollade på i stan förra året faktiskt.. o hon va varm!! kan jag lova.. vi va i norrland tom. o hon hade bara strumpbyxor o vanliga mjukbyxor, kortärmad body o kofta, o sen overall.. i 20-28 minus!! o hon va nästan tom för varm.. så verkligen nöjd med den.. här hemma hade hon bara de vanliga kläderna under.. däremot va det svårare med tossor/skor i vintras.. hon har ju små fötter, så fanns inga kängor åt henne då.. raggsockor, strumpbyxor o sen ett par kängor i 24 !!! alt tossor.. men hon blev kall i dom om hon va uppe, så lånade skor där ist, o då va hon iaf varm.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Quiet thoughts skrev 2009-07-31 23:00:21 följande:
    Okej. tack... "ser" nån henne, hälsa att jag finns här i Uppsala några dagar till.
    har du inte hennes nummer då??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-07-31 23:06:44 följande:
    Det finns en massa bra på gekås!
    japp.. halkisarna där e kanon =))
    o underställ i fleece e kanon!! *o bra pris* sånt som inte behöver va snyggt, utan bara ska fylla en funktion under =))
    men en sån overall skulle jag bra gärna vilja ha igen.. helt perfekt va den.. o såå snygg.. =(( mamma skulle ner snart tror jag.. nästa vecka.. får be henne kolla om de kommit in några kanske..
    jaja.. än är det ju bara aug (snaaart iaf)

förresten, min mormor fyllde 1 aug.. bara helt sådär.. skulle fyllt 78 i morgon ju..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-07-31 23:13:44 följande:
    Ja strumpor av allad e slag är bra att köpa där. Och en massa annat. Måste åka dit snart! Då får du tänka extra på mormor imorgon!
    jag behöver eg inget mer till barnen nu tror jag.. eller. joo..
    jacka åt max, jacka åt julia.. overall åt julia.. men det behövs inte än.. hmm.. kolla softshelljackan som julia har med, om hon klarar sig med den i höst..
    annars har jag allt..
    halva rea i stan e bra =))
    o rea på nätet e bra.. =))
    men dit e alltid kul o åka.. brukar ladda med massa tvättservetter när jag e där..!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-07-31 23:14:43 följande:
    DAgs att hitta sängen här. Ha det bra tjejer!
    godnatt =))
    *jag måste ju med sova snart, koppla ner tradera bara*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    isako skrev 2009-07-31 23:47:44 följande:
    Halloj girls. Ngn som är kvar så här miss i nassen
    jag
    kollade in de danska länkarna.. =))
    tåget e nytt till pojk va?? *fint!!*
     e annars besviken på deras kläder hittills faktiskt.. inte mycket i min smak i höst.. lit mer till pojk,, typ inget kul åt flick =(( iaf enligt min smak!! får väl känna efter lite =))
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14