Inlägg från: FlowerPowerMama |Visa alla inlägg
  • FlowerPowerMama

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-09-27 22:08:45 följande:
    ÅHHHH gumman STORT LYCKA TILL IMORGON
    Tack snälla söta Liljan! {#lang_emotions_heart}
    Hela hjärtat skriker efter barnen, vill bara släppa allt och åka hem!
    Men nu hade stora somnat och lilla skulle gå och lägga sig i min säng tillsammans med sambon så hon borde sova snart...

Hur går det med din svanskota och soffläget?
    Morty skrev 2009-09-27 22:11:01 följande:
    Men oj, är det redan dax för din op? Förstår att barnen är ledsna och du med. Jobbigt!Massa kramar till dig och dina söta tjejer. Kommer gå jättebra!
    Mmm, imorgon bitti är det dags, såååå nervös och ledsen över barnen nu så tröstshopping var ett måste!
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • FlowerPowerMama
    Zvartaliljan skrev 2009-09-27 22:24:54 följande:
    Jo tack det är aningens bättre sen jag upptäckte hur användningsbar en amningskudde kan va mot en knäckt svanskota kan t.o.m sitta lite med hjälp av den
    Härligt med lite sittläge emellanåt!
    Blir kvar till fredag troligen, sällan någon fick åka hem tidigare enligt läkaren...
    Buttelina skrev 2009-09-27 22:26:03 följande:
    åhh stort lycka till!!trist att barnen blev så ledsna dock
    Tack! {#lang_emotions_flower}

Jaa, skitjobbigt med ledsna barn...Hur ska man förklara liksom...
    Plummy skrev 2009-09-27 22:22:56 följande:
    Stort lycka till till dig! Bamsekram
    Tack! {#lang_emotions_sunny}
  • FlowerPowerMama

Någon som ska på Småfolksalgen och kan hjälpa mig? Jag har ingen stor inköpslista med dryga krav, är bara ett par saker jag skulle vilja få hjälp med.

• FlowerPowerMama
    Buttelina skrev 2009-09-30 10:34:33 följande:
    hur är det med dig?? mår du bra?
    Jodå, jämna plågor.
    Op gick bra, nu är det mest smärta i såret och träninsvärk i axlarna, men morfinet hjälper hyfsat.
  • FlowerPowerMama
    Buttelina skrev 2009-09-30 10:39:33 följande:
    nice med morfin skönt att det gick bra
    Jaa, knark dygnet runt is da shit!
  • FlowerPowerMama
    Zvartaliljan skrev 2009-09-30 20:27:56 följande:
    TIPS! www.tradera.com/Vinteroverall-fran-Molo-aukti...Funderar nästan på att bunkra till nästa år om den ska gå så jäkla billigt...men har inte råd med sån bunkring just nu
    Tittade på den men skicket var inte så kul (eller så är jag petig)...
  • FlowerPowerMama
    Zvartaliljan skrev 2009-09-30 20:36:45 följande:
    fint skick utan hål med bara lite ruggade knän o rumpa låter som det blir efter 3 användingar på Maia Så för mig lät det helt ok...fick ju 700 för min regnbåge som var i betydligt värre skick än så...både fläckar o hål o mycket ruggad o hemsk...så denna verkar ju gå otroligt billigt men de flesta har väl redan handlat overall nu.
    Sant! Men jag köper helst inte färdigsmutsade plagg. Men den overallen är såååå fin, hade den till V när hon var 2 år.

Idag verkade äntligen min Molo regnbåge från Lilla Mirakel ha dykt upp, sambon sa att ett stort paket hade kommit iaf. Var ju tur, tog bara 2 månader och en himla massa påtryckningar!
  • FlowerPowerMama
    SmillaMilla skrev 2009-10-01 11:12:26 följande:
    Någon som vet hur plastisock är i storlekarna nu denna höst?
    Mindre än förut. E har en tröja i 110/116 och den är nästan för kort över magen, har 110 eller 116 i tex Molo.
  • FlowerPowerMama
    plura skrev 2009-10-02 08:58:46 följande:
    Hoppas att det är ok att komma med en liten fråga, fast att jag aldrig skrivit här tidigare (men "tjuvläst" nån gång för lite tips)Vad tvättar ni med för tvättmedel och vad använder ni på fläckar? Tycker att jag tvättar sönder alldeles för mycket av barnens kläder. Använder själv tvättex *lat* och vanish.Hoppas på supertips
    Tvättar med typ Ariel parfymfritt, minns inte riktigt...Och till fläckar använder jag maskindiskmedel(svåra fläckar så som lera, färg och sådant som stannat kvar efter en tvätt), citrontvål(till allt annat typ), Galltvål(gräsfläckar) och till fettfläckar använder jag vanligt Yes diskmedel.
  • FlowerPowerMama
    Emmsan skrev 2009-10-04 09:29:24 följande:
    någon som sett småfolks lila väpnarluva med pingviner på ngnstans???? :))
    I min garderob.
  • FlowerPowerMama
    JuliaochNelly skrev 2009-10-05 08:49:07 följande:
    Godmorgon tjejer !!! Fy vad livet suger just nu, sambon och jag bara gnabbar hela tiden *suckar* Inte fasiken är det kul då man längtar till måndagen då han går till jobbetTur jag har en godingar  Hur är läget här? BUTTE kan jag se fram emot post idag?
    Gomorrn!

Fyy, vad jobbigt när det är så att man gnabbas hela tiden...Måste vara jättetufft!

Har du hunnit posta min ljuvliga post än? Så jag vet om jag ska kämpa mig ut till brevlådan själv eller vänta tills i eftermiddag då sambon kommer hem.
  • FlowerPowerMama
    JuliaochNelly skrev 2009-10-05 09:09:11 följande:
    hur mår du då?
    Jag mår bra faktiskt, lite ont i vissa delar av magen, men det är väl ingenting jag inte klarar av.
    Lite alvedon så mår jag finfint. Lite svårt att få i mig all vätska jag borde, så jag är lite tjock i huvudet märker jag...
  • FlowerPowerMama
    Everlonn skrev 2009-10-05 09:40:32 följande:
    *krya på dig* OP är aldrig kul Men resultatet ska ju bli bra eller hurJag har inte skickat ännu, ser inte några insättningar alls på mitt konto (flera som skulle satt in) blir nästan lite nervös Tänk om nåt är fel med banken! Hoppas de syns efter kl.13 idag! Awh, vad gullig han är Rätt har han ju med, du ska inte oroa dig! Det blir säkert bra!
    Jag skickade med paketet med sambon imorse, han hann inte igår tyvärr...Jag ser ingen insättning på mitt konto ännu heller, men det brukar synas efter lunch och så.

Jaa, resultatet ska bli kanon så småningom, 4.2 kg visade vågen idag en vecka efter op och det gör mig såååå glad och taggad!
  • FlowerPowerMama
    LJ2 skrev 2009-10-06 15:25:05 följande:
    mmm... inte för o skrämmas, men jag skulle inte göra om en sån sak!! alla upplever olika dock, tänk på det!! Jag tyckte inte alls det va skönt.. fick nåt hmm.. bricanyl? eller nåt *minns inte* först, sen ligga med huvudet lite neråt på britsen, sen gele på magen o så ultraljudsdosan.. o sen jä**ar tryckte hon hela knytnäven i magen uppe vid revbenen för o försöka trycka runt huvudet..! o samtidigt knuffa på rumpan.. men min moderkaka va så stor o fin o satt precis i vägen för att få runt henne.. provade 2 ggr, o det känns!! sen va hon 3910 gr med, så de sa att de kanske inte lyckas.. har dock hört andra som bara, typ.. knuffat lite o så e bebis vänd?? dock säger de flesta att de va obehagligt..*min mamma har gjort det med syster, inte lyckat.. hon sa oxå aldrig mer!* ge det ett försök iaf, säg ifrån om du inte gillar det.. har man snittats innan så kan de va värt o ev prova för o ev föda vanligt med.. =) har man barn sen innan blir man ju lite mer låst efter snitt..  min va bara 1 år o 8 mån när lillan kom.. så blöjor o allt, bilstol, spjälsäng.. ja, du vet ju  =)) Lycka till iaf!! hoppas den vänder på sig =)
    Och jag upplevde vändningsförsöket som helt okej, en massa bökande men ingenting som var obehagligt eller smärtsamt.
    Men så ville inte min busunge vända sig heller och det blev snitt ändå...Men just själva försöket var okej.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14