LJ2 skrev 2009-10-06 15:25:05 följande:
mmm... inte för o skrämmas, men jag skulle inte göra om en sån sak!! alla upplever olika dock, tänk på det!! Jag tyckte inte alls det va skönt.. fick nåt hmm.. bricanyl? eller nåt *minns inte* först, sen ligga med huvudet lite neråt på britsen, sen gele på magen o så ultraljudsdosan.. o sen jä**ar tryckte hon hela knytnäven i magen uppe vid revbenen för o försöka trycka runt huvudet..! o samtidigt knuffa på rumpan.. men min moderkaka va så stor o fin o satt precis i vägen för att få runt henne.. provade 2 ggr, o det känns!! sen va hon 3910 gr med, så de sa att de kanske inte lyckas.. har dock hört andra som bara, typ.. knuffat lite o så e bebis vänd?? dock säger de flesta att de va obehagligt..*min mamma har gjort det med syster, inte lyckat.. hon sa oxå aldrig mer!* ge det ett försök
iaf, säg ifrån om du inte gillar det.. har man snittats innan så kan de va värt o ev prova för o ev föda vanligt med.. =) har man barn sen innan blir man ju lite mer låst efter snitt.. min va bara 1 år o 8 mån när lillan kom.. så blöjor o allt, bilstol, spjälsäng.. ja, du vet ju =)) Lycka till
iaf!! hoppas den vänder på sig =)
Och jag upplevde vändningsförsöket som helt okej, en massa bökande men ingenting som var obehagligt eller smärtsamt.
Men så ville inte min busunge vända sig heller och det blev snitt ändå...Men just själva försöket var okej.