Tjollabolla skrev 2009-09-04 08:34:32 följande:
Måste oxå säga mitt ord om det här med att folk klagar på att man köper dyra kläder. Mina vänner och familj har vant sig, dom förstår att jag säljer vidare och får bra betalt för det, inte ens sambon klagar längre. I början var det väldigt många som höjde på ögonbrynen och tyckte att det var löjligt, dumt och onödigt. Men dom fick ju så snällt vänja sig Angående kläderna på dagis så tänkte jag först att jag skulle köpa billigare kläder att ha där, men det la jag ner innan han ens hade börjat. För det första, att gå och köpa upp en hel garderob att bara ha på dagis kändes urlöjligt och jag hittade dessutom INGET jag kunde tänka mig sätta på honom! För det andra så när skulle man då använda dansk-kläderna? Bara på helgerna? Nääe, jag la ner det där. Dessutom tycker jag inte han blir skitigare på dagis än nån annanstans. Jag undviker såklart det allra finaste, Molo byxor brukar jag med undvika mest för att dom är så tunna och slits fort i sandlådan.
Haha, här har de också slutat kommentera nu när de fattar att man kan sälja dem vidare sen, osv.
Sambon övertygade sin chef häromveckan om att danska kläderna var så mycket finare, hade bättre andrahandsvärde och kvalitet, osv så chefen skulle hem och säga till sin fru att börja handla sådant nu.