Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

mortillsju skrev 2009-07-09 10:30:26 följande:
    Jag tror att man inte kan utvärdera efter en gång bara , rytmen sitter liksom i kroppen på dem ett tag. Ladda ordentligt, sen bort med middagssömnen, ut på eftermiddagen så liten inte somnar i ett obevakat ögonblick. Sen efter någon vecka somnar de tidigare. Ibörjan är de lika sena men tar naturen ut sin rätt. Det är som om vi kan ha en festnatt men funka ändå nästa dag. Men festnätter i en hel vecka funkar inte. Jag detta just nu med S *trasselunge* och det fungerar bättre och bättre. Igår somnade hon fint vid halv nio. Idag säkert ännu tidigare *underbart*
    Han somnar inte på em utan är bara sjukligt grinig och muckar gräl hela tiden. Jag får väl försöka stå ut Men är det bra att ta bort middagsvilan när han inte ens är 2 år?
    Fantastiska Skatt skrev 2009-07-09 10:30:36 följande:
    Usch Hoppas ni hittar en lösning!! Njae inte bråkig, blir helt inte tillräckligt trött i "vettig" tid eftersom han är så gryyyymt morgontrött (vilket INTE är ett lyxproblem!) Jag kan hålla på och buffa och försöka väcka honom en timme på morgonen innan jag får ta upp honom sovandes och sätta honom i knät. Middagsvilan går inte att ta bort för då somnar han ståendes vid 18 på em sover kanske 2-3 timmar och är vaken större delen av natten *pust*
    Håller med. Det är inte kul att försöka väcka någon som inte vill och som sen blir rätt sur och grinig. *tacka f*n för det liksom*

Hoppas vi kommer på några bra saker för att få dem att somna. Jag ska testa lite olika saker här hemma och kan rapportera sen
    Morty skrev 2009-07-09 10:30:48 följande:
    De finns även på deras hemsida såg jag häromdagen. Jag har alltid köpt på tjejsidan då de har varit smalare i midjan. Råkade få med mig hem ett par bruna från killsidan förr hösten (någon hade hängt dem på tjej) och de kan inte min pojke ha. De bara trillar ner.
    Är det skillnad på velouren? Det visste jag inte. Har oftast köpt på tjejsidan då tydligen rött, orange och lila är typiska tjejfärger {#lang_emotions_yell}
  • Duntoffla
    mortillsju skrev 2009-07-09 10:38:11 följande:
    En del slutar sova tidigt, så är det. Men kvällstrassel brukar vara en indikation, en sned dygnsrytm. Sagas knepiga dygnsrytm har eskalerat ordentligt så nu tar vi sura Saga på eftermiddagen bara vi slipper höra henne skrika mellan 8 och 10 på kvällen Men det är svårt. Du kan ju testa två andra varianter. Sova bara en kort lur på dagen (30-45 minuter) eller sova varannan dag på dagen.
    Ah, tack för tipsen! Ska definitivt testa någon av dem.
    Morty skrev 2009-07-09 10:40:57 följande:
    Mmm tydligen skiljer det. För jag tänkte mig inte för utan bara klippte av lappen och sen när han skulle ha dem på sig var de megastor och stannade inte ens lite på höfterna. Nä jag förstår inte heller deras uppdelning med färger m m. Har också bara köpt på tjejsidan till min son.
    Killsidan brukar vara rätt tråkig även om den är bra mkt bättre än H&M´s.
    Fantastiska Skatt skrev 2009-07-09 10:45:59 följande:
    Dunis --- Gör det!! Jag har inget emot att han är uppe pigg och glad på kvällen men tycker ju så jäkla synd om honom på morgonen för när han väl vaknat till får man ju stressa på honom så man kommer iväg... *måste bryta mönstret* Nähepp nu måste man visst jobba lite också ja CU sötfisar!
    Noel är rätt glad på kvällen men JAG orkar inte ha honom springades runt hela tiden. Plus att det gör att han är skittrött på morgonen.

Jobba på du!   Jag ska sätta fart här så jag slipper vara näck när svärisarna kommer
  • Duntoffla
    Butte- vilka härliga bilder i BT! Nu blir jag så sugen på det lila linnet. Har ju samma brallor hemma. Och fjärilsklänningen är helt underbar på Isabel!
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-07-09 11:15:53 följande:
    tack åhh men gud det lila linnet är en självklarhet till noel juuu
    Vilken storlek ska man ta? Räcker 92 eller bör man ta 98? hur är höstens storlekar?
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2009-07-09 11:18:01 följande:
    hmm jag köpte 104 men det är ju för stort... köpte det till isabel eg och lillebror nästa sommar... men 92 kommer säkert funka på noel.. 98 med men kommer bli något långt.
    Då kör jag på 92. Han har ju 92 i vårens linnen men 98 i äldre kollektioner.
  • Duntoffla
    Everlonn skrev 2009-07-09 11:23:51 följande:
    Det var tight på min smalis, hon har 92 i alla annars men i dettta linnet bytte jag till98!
    Åh nej, och jag som beställde 92. Och min är ju ingen smalis direkt

ÄR det ngn butik som har frakfritt eller låg frakt?
  • Duntoffla
    Therese1981 skrev 2009-07-09 11:25:40 följande:
    Vad tror ni kommer vara på salgen i höst??? vilka print osv???är det i oktober??
    Det är vårens print dvs dalmatiner, bilar osv. Jag tror att den är i november om den blir av
  • Duntoffla
    Therese1981 skrev 2009-07-09 11:33:20 följande:
    Om salgen blir av så finns den troligen. Det verkar som om små storlekar är lättare att få tag på MEN man vet ju aldrig. Om du hittar den på rea nu så skulle jag nog köpa den.
    Everlonn skrev 2009-07-09 11:35:39 följande:
    Ja, det ser lite tight ut. Hmm...varför går det inte att citera helt plöstsligt?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14