• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

SmillaMilla skrev 2009-09-23 14:48:51 följande:
    hmmm svår fråga. Vad är ofta?På 6 år kanske jag har haft magsjuka 2 gånger.
    Med ofta menar jag i förhållande till resten av familjen. Åker du på det varje gång någon har det (som jag) eller bara någon enstaka gång (dvs när de inte är vinterkräksjuka)

GAnska många är "immuna" mot Caliciviruset och då smittar man inte heller.
  • JsN

Oavsett så hade jag gått på föräldramöte (liksom) så länge jag inte kände mig det minsta dålig. Man kan inte isolera sig förebyggande, däremot så ska man hålla på två dagar efter sista symptom eftersom man då vet att man smittar.

• JsN
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 11:57:32 följande:
    OT men SNÄLLA hjälp mig hitta något smärtstillande jag kan ta NU! Koffazon hjälper inte ett skit o nu har jag så j*vla ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen Allergisk mot paracetamol och gravid, vad f*n kan jag ta??? Hittar inget annat än koffazon!! Och jag måste vänta tills imorgon med att få träffa läkare o de ville inte skriva ut något över telefon!!!
    Ring, sjukvårdsupplysningen eller din BM.
  • JsN

Liljan, tål du ipren? Det verkar som att deras gel är OK vid enstaka tillfälle.

• JsN

Liljan, det är inte riktigt samma sak att man inte får ta något som gravid som att det inte rekommenderas till gravida. Det får bara rekommenderaxs till gravida om det är gjort tester vilket man i princip aldrig gör.

• JsN
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 12:10:19 följande:
    Finns det som gel?? Skitbra i så fall!! Borde väl gå bra om man smörjer in svanskotan med det då?? Undrans om det finns på apoteket här...verkade typ ha nada nrä jag var där igår...
    Finns som gel ja. Finns väl starkare också som typ voltaren.
  • JsN

Och jag fortsatte ända till 27, numera firar jag bara födelsedag!

• JsN

JAg tror det gäller att komma ihåg när man pratar förskola att alla barn och vuxna är unika.

JAg tex får krupp i sandlådan, jag fixar lekplatsen i korta stunder, men jag verkligen avskyr det. Däremot är jag fantastiskt duktig på att inte dra mig för att ta med pytte i alla möjliga och omöjliga sammanhang, oftast funkar det, ibland får man anpassa och ibland får man planera om helt och hållet, men jag utgår ifrån att allt funkar tills motsatsen är bevisad.

Därför är det helt fantastiskt att pytte får tillbringa dagarna i en barnanpassad miljö, med barnanpassade aktiviteter. Jag tror att hen får det bästa av båda världarna och skulle aldrig drömma om att ta hem honom om det blir mig förunnat att få ett barn till.

Men då utgår jag ju ifrån mitt barn som är otroligt socialt och har outömlig energi.(Eller vad säger du Stormis?)

• JsN
    Stormis skrev 2009-09-24 21:28:05 följande:
    Vad säger du om Katvig förresten den 6 oktober . Blir det för tätt för dig eller tror du att även du snart är salgfrälst? Annars löser vi det med tjänster och gentjänster så klart . Om jag åker, vilket jag tror eftersom Smultron är på (iaf var hon det innan vi fick kännedom om förturen den 4 som inte jag kan åka på, men kanske ni?)
    Jag tror det får bli tjänster och gentjänster. Även om det varit kul...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14