Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-09-21 12:27:39 följande:
    ehh....har man en knäpp unge om hon tar saltkaret, häller fullt i handen o slickar upp det??? o sen gör hon OM DET!! Hon säger att det är jättegott hmm...kan verkligen inte vara nyttigt detta...
    hmm gott.....{#lang_emotions_throwup}

Jag tror förresten på en pojk - men det vet du!
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-09-21 13:40:28 följande:
    Har du nån såndär fin samlingsbild på MAias småfolk-kläder?Håller på och rekar vad småfolk egentligen gjort. Ska ju på salg.
    Smultron har väl massor med sådana?
    SmillaMilla skrev 2009-09-21 13:14:52 följande:
    Ja jga vet inte heller om vi kommer använda. Men tänkte att man kan kanske förlänga lurv säsongen lite
    Jag har en fleccejacka under, här syns molo skaljackan ovanpå, mne han har en grön från hösten som matchar den bruna fleecen ton-i-ton:

• Damien och Adrian

grön lurv från förra hösten menar jag alltså. hade ingen bild bara....

• Damien och Adrian
    Milliz skrev 2009-09-21 20:57:13 följande:
    Incommunicado: Fin shopping! Bilarna saknar jag så mycket. Jag skulle vilja hitta några såna till Elias.Bubblan: Så söt hon är dottern din! Fin shopping och vilka fynd suitsen var!
    finns på T både 80 och 86 suiitar, helt nya. Lillamirakel hade rea på biltröjan, kolla där med. Jag har också saknat dem, har haft en del till D, det är kul att få tag i visas plagg man varit dum nog att sälja.
  • Damien och Adrian

God morgon! Harmest läöst här i tråden denna morgon. Äter frukost vid datorn (lyx!) man och barn åkte imorse och jag har sovmorgon -  börjar inte förän vid 13.

Ska småfixa här hemma och försöka att inte shopa något, maken vill ge mig shopingförbud. Förstår det för jag har köpt enorma mängder de senaste veckorna trots att jag sagt att jag har allt och inte är intresserad, fniss! Hitade så mkt fynd på T och massa molorea... väntar på åtskilliga paket!

• Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-09-22 09:35:09 följande:
    jaa superskönt haha du ÄR en shopping galning
    Ja och det vet ju jag och maken med så han gör helt rätt!   Jag har bett honom vänta ett par dar bara har span på ett par grejer... {#lang_emotions_dreamer} SEN ska jag sluta shoppa ett tag!

Roligt att det går bättre för pojken på dagis! Filmandet är ju roligt då ser du själv.
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-09-22 09:36:43 följande:
    hehe själv funderar jag på hur sjutton jag ska smugla in viggos jacka/termobyxor i garderoben...sambon himlade med ögonen redan då holdern flyttade in
    Ja du är en shopinggalning du också!

Jag smugglar inte in grejerna, jag är öppen inför maken vad jag köper och därför får jag förbud med jämna mellanrum. Men han förstår ändå inte vilka enorma travar det är - han ser ju att lillbebben har 5 -6 kartonger nya kläder i vårt sovrum, men han greppar inte hur mkt det är tror jag - för vilken bebis behöver så mkt??
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-09-22 09:44:32 följande:
    Hahah inte jag inte  nä jag smugglar aldrig annars men gubben undrade vad sjutton han behövde en overall till och den föklaringen gick....men nu nä han behööver inget jacka/termoställ men det var ju så fint  Som tur väl missade han Nellys nya overall igår.Hehe självklart behöver din bebis så mycket kläder
    Ja visst, man vet ju aldrig om de blir kräkbarn heller och hur mkt besök han får.

Hade männen förstått hur mkt som ryms i lådorna och hur mkt de kostar hade de nog fått hjärtattack! Min man vet att jag ofta säljer på T vilket han är nöjd med då finansierar en del sig självt iaf.

Jag har en väldigt stor växa-låda til Damien också, stlk 92-104 i Molosar o annat danskt. Han ahr baby92 nu så det börjar närma sig.

Lillbeben har stlk upp till 80 i det jag köpt, men sen har maken sagt att han vil att jag sparar overaller (molo) och kläder så det finns ju i praktiken alla stlkar nu då, stlk 86 på overall väntar i garderoben, haha! Jag ahde gärna sålt och köpt nytt men ibland får mannen bestämma.

Jag vil ha lite mer på Molorea i höst, taxi, stjärnor bl a så det blir väl några köp före jul, sen ska nya kollektionen komma runt jul så där drar jag väl igång igen. Men det blir svårt att hålla fingrarna i styr - jag får nog sluta kika här när ni ropar rea och sluta spana på T.
  • Damien och Adrian
    Jes sica skrev 2009-09-22 09:47:58 följande:
    Fyyy ska allvarligt lägga av med Tradera är såå less. För ett par veckor sedan låg vi sjuka hela familjen i en jävla vidrig magsjuka, då hade mina auktioner gått ut. Efter fem dagar postade jag (det var helg så de kom väl inte iväg förrän måndagen) iaf så ger en köpare neg med motiveringen att jag "skyllde på sjukdom" och det tog två veckor" Är folk helt omänsklige eller?
    sätt hämndomdöme, och var inte orolig för ett neg, vi vet alla att det finns tokstollar till köpare. Jag skräms inte av enstaka neg, det hör liksom till i den världen...
  • Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-09-22 09:48:54 följande:
    haha SEN ska du ha köpstopp Tack! ja det är kul att se att han är sig själv när de filmar honom i smyg jaa verkligen, jag var så ledsen när jag kom den ena dagen och skulle hämta, då hade jag varit hemma och verkligen haft sån ångest men så visade de filmen och det värmde mitt hjäta
    Ja SEN ska jag ha köpstopp, haha!

Han är väldigt snäll, han vet hur mkt jag gillar kläderna och därför får jag hållas, men han vil också ha koll så at jag inte gör som när D var liten - då köpte jag stora säckar med paket, det är helt sant. Köpte allt jag såg på T och TS och massor i butik, skulle ha ALLA moloplagg en grabb kunde ha, sökte land och rike runt efter mer och sen köpte man ju andra märken med *tokstolle* Nu köper jag sånt jag "måste ha" först, sen lite till och kanske lite till, men är bättre på att begränsa mig. Och nu när det börjat trilla ner massa paket igen så får han upp ögonen förstås.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14