Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Busbellan skrev 2009-07-30 21:23:37 följande:
    Jag kan nog vänta tills imorgon. Låt du honom sitta i knät

här är bia i 92an förra året... då var han ca 83-84cm satt super tycker jag! hade jag varit dig så hade jag köpt en strl 98!
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2009-07-30 21:23:37 följande:
    Jag kan nog vänta tills imorgon. Låt du honom sitta i knät
    isabel är 98cm, jag kan prova hummeloverallen på henne om du vill? i strl 92
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2009-07-30 21:28:38 följande:
    Åh, vad jag vill ha den lila hummeloverallen från förra året!!Särskilt nu när jag såg buttes perfekta matchning med småfolks väpnarluva. Den har vi ju liggande här hemma
    haha jaa det är många som vill ha den verkar det som jag älskar kombon med rånarluvan
    Busbellan skrev 2009-07-30 21:29:18 följande:
    Nejdå, du behöver inte kränga på henne den. det räcker så bra med de andra bilderna
    ok jag tror 98 blir stor i början men kommer krävas för att passa hela vintern...
  • Buttelina
    Fantastiska Skatt skrev 2009-07-30 21:32:10 följande:
    THEA och Grodan skrev 2009-07-30 21:24:54 följande: Tank jo Hoppas bara den finns... min galna son kommer byta familj om han inte får regnbågsoverall i år också *ååvlåål pina pärjer mamma jaa* 98:an lär nog inte räcka i vinter och årets gillar jag inte ...Fast nu vill jag ha den blåa också *hhmm*
    haha han måste ju ha två
  • Buttelina
    lillronya skrev 2009-07-30 21:34:16 följande:
    Ja men kom vi inte fram till att hummel 92 var som molo 98?Det tycker jag stämmer på de vi har...
    jo ungefär!!
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-30 21:35:39 följande:
    Ja...men min är nog felmärkt då? Den är 85cm lång från nacke-fot och 26cm i innerärm Ja men då jämförde vi ju med årets Molo...min är ju från 07 och ska vara stor i storleken enligt alla...
    jag tycker det stämmer sådär... jag kommer ju ha en molo strl 98 gamla modellen till bia i år...
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-30 21:38:06 följande:
    Om  Hummel 92 är 90cm lång totalt så är det ju den storleken man ska köpa till en som är 90 lång ju enligt de flesta råd jag fått. För att det ska finnas tillräckligt med växtmån för en vinter så skulle man ju köpa en overall som var lika lång som barnet.Nu var ju Hummeln 97cm o Maia är 95 o hon drunkande i den overallen...MAT som var ca. 92-93cm passade henne perfekt med en näve tyg i grenen så där finsn växtmån.
    du hade en hummel strl 104 som är 97cm i full längd? då blir det bra till isabel..
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-30 21:42:47 följande:
    Ja men i den kunde jag ta två nävar tyg i grenen på Maia, hon kunde inte röra sig i den utan den var GIGANTISK!Men jag antar att man kanske inte ska gå efter bara läöngden när det gäller riktigt smala barn...
    hmm ja förra året hade ju bia 92 som var 89cm i full längd? då var han bara 83cm ca... SVÅRT detta
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-30 21:45:49 följande:
    BusbellanEnligt måtten så är Hummeln 5cm längre än denna overallen men samma ärmlängd och denna gick ju på Maia. Lite för kort bara, hade den varit 5cm längre som Hummeln så hade den lätt passat hela vintern. Så jag tycker nog ändå du ska ta en 92a...en 98 kommer hon drunkna i...det har ju Jojoas Emma o hon är ju ca.98cm lång o kraftigare än Ella.
    vilken strl är det? är inte det 92? den är lika lång som hummel 92
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-30 21:45:49 följande:
    BusbellanEnligt måtten så är Hummeln 5cm längre än denna overallen men samma ärmlängd och denna gick ju på Maia. Lite för kort bara, hade den varit 5cm längre som Hummeln så hade den lätt passat hela vintern. Så jag tycker nog ändå du ska ta en 92a...en 98 kommer hon drunkna i...det har ju Jojoas Emma o hon är ju ca.98cm lång o kraftigare än Ella.
    sen kom jag på att både du och jojoa har den lila/lila?? det är ju en annan model...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14