Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Raihana skrev 2009-07-09 22:54:23 följande:
    I höstas var vi i Algeriet 3 veckor med alla 3 barn, och jag hade en stor resväska till dom ihop, och den var smockfull men det räckte. HAde t.o.m plats för 3 blöjpaket och 3 vällingpaket Använde knappt hälften.......men då hade vi tvättmaskin där också. Så 1/2 borde ju egentligen räck Men hur länge ska ni vara borta.
    Vi ska vara borta 1 vecka
    Jag kan verkligen inte packa, jag vill lixom ta med allt fast jag vet att det egentligen hade räckt med 1/4 av kläderna, men hur kan man välja när det finns så mkt fint i garderoben?
    Dessutom är det ju lite klurigt väder nu så man måste ju ta med kläder både för sol/bad/värme o för kyla och regn.
    LIAM
  • ängeln83
    Raihana skrev 2009-07-09 22:55:32 följande:
    Ja, då skulle jag nog ha en mindre väska bara. Skulle räkna med (om ni är i Sverige) 2 svala ombyten och 2 varmare ombyten per dag.
    Mjooo, jag vet. Hade med mej på tok för mkt kläder förra semestern, tror det mesta kom hem oanvänt
    Men jag vill ju ha med alla fiiiiina kläder ju.
    LIAM
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2009-07-09 22:58:53 följande:
    Jag funderar på dem. Vet du om de finns på rea någonstans? Vad tror du en knubbis som Noel bör ha? Han väger väl 14-15 pannor och är kanske 87-89 cm lång eller något
    Jag köpte på LPL och Funkys rea, tror Småtting har också.
    Hum...alltså dom är ju ganska så smala i midjan så har han mage så får du nog ta 98/104 skulle jag tro.
    Jag kan fixa jämförelse bild om du vill?
    LIAM
  • ängeln83

Godmorgon girls.

Suck, 12 grader och regn, vart tog sommaren vägen? Dags o plocka fram lurvarna igen?

Trodde aldrig jag skulle somna igår, har världens vildaste bebis i magen som levde rövare i flera timmar, så jag låg där och kikade på en böljande mage

LIAM
  • ängeln83
    saturnina skrev 2009-07-10 08:30:15 följande:
    Någon som sett den lavendelfärgade lurven någonstans. Ångrar så att jag inte köpte den... Ängeln, vad roligt att du ska ha bebis! Vilken vecka? Vet du vad det blir?
    Vilken storlek på lurv vill du ha?

Jaaa, jag är i v 23. Vet inte vad det blir men tror starkt på pojke även denna gång.
    LIAM
  • ängeln83
    saturnina skrev 2009-07-10 08:49:35 följande:
    92 eller 122. Man vet aldrig - åh, tänk alla små söta Molo-suits du får köpa nu - jag har nog köpt min sista suit.  Tur att lillasyster är gravid igen - jag får köpa suits till henne istället. Skulle kunna tänka mig ett fjärde barn om maken var hemma lite mer (plus städerska och trädgårdsmästare), men just nu känns det lite pressat med jobb, barn & allt. Men bebissugen är jag.
    Verkar vara ganska svårt att få tag på just den lurv färgen {#lang_emotions_undecided}

Jaaaa, det ska bli så kul att köpa mini kläder igen, har iof redan börjat lite lätt men oj så många suits jag ska köpa, o små söta Molo bodys

Bebissugen är man nog alltid Har ju bara Liam sen innan o tyckte det passade bra med ett syskon nu.
    LIAM
  • ängeln83
    Incommunicado skrev 2009-07-10 09:08:56 följande:
    Hej, bebis lever rövare säger du? Jag känner röärelser och sparkar (ganska svaga än) många gr under dagen men inte i timtal. Här är det regn o rusk än, hur lyckades ni få sol??? Vilka butiker i Jönköpingstrakten har Molo? Ska väl dit en sväng til IKEA, familjen får göra utflykt i omrtådet när vi ändå är där, det är ju iaf semester. Jag vil gärna se lite sevärdheter som Molo.
    Hej hej

Alltså denna bebisen är helt galen, känner den i stort sett hela tiden, och nu syns det utvändigt helt sjukt mkt när den sparkar, ser ganska så roligt ut. Liam var också vild i magen men inte riktigt såhär tidigt.

Kul att ni ska till Jkpg Det är bara Bombom och Krakel som säljer Molo, men jag tror att Bobom var stängt nu och Krakel ganska så utplockat {#lang_emotions_undecided}
    LIAM
  • ängeln83
    saturnina skrev 2009-07-10 09:03:44 följande:
    Ja, det verkar så. Pilutta tog inte ens in den färgen, för de trodde inte på lila... vilken miss. Det kommer bli perfekt med en bebis nu när Liam inte är så liten. Är han 3?
    Verkligen en miss, den är ju super fin den färgen.

Tror också det blir bra nu när Liam är lite äldre, fast han blir ju inte 3 förens i mars.
    LIAM
  • ängeln83
    snigelina skrev 2009-07-10 09:13:57 följande:
    Mina tjejer har varit 2 år och 5 mån och 2 år och 9 mån när de fått småsyskon och det har gått så bra så Liam kommer väl vara nånstans däremellan?
    Japp, Liam kommer va 2 år och 8 månader när pyret kommer.
    LIAM
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14