Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-07-26 14:04:14 följande:
    och jag har bestämt mig isabel ska få en hummeloverall i år *glad* blir nog en svart med rosa revärer
    ÅÅÅ vet du vad det mer kommer för fäger?
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    H I L L A skrev 2009-07-26 17:56:09 följande:
    Gott med blåbär & kantareller MEN ormarna  Jag har sån fruktansvärd ormfobi så jag hoppas verkligen INTE snokbilden hamnar i bt.Huuaaa att du bara fixade att fota den ? Jag hade svimmat .... Lockande  Men jag gillar nog årets modell bättre med den höga halsen.
    Har dom ändrat halsen? Det har jag missat!
  • Tjollabolla
    kexchoklad skrev 2009-07-26 18:16:41 följande:
    Jo, det borde ju bli ganska perfekt. Man ska väl ha ca 1,5cm växmån i skor?
    Dom skorna kan man inte ha så stora. Det funkade inte alls till Milo, jag fick byta till ett par som bara var 7-8 mm för stora. Dom blev svåra att gå i och trillade av när dom var 1,2-1,5 cm för stora...
  • Tjollabolla

Godmorgon!
    Här sover Milo fortfarande, han har verkligen anammat det här med semester Gubben jobbar denna veckan för att sen vara ledig igen. Jag har bara 2 veckor kvar på semester! *morr*

• Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-07-27 09:10:36 följande:
    GodmorgonHär hemma vaknade vi precis, nu återstår den sista packningen sen ger vi oss av igen.
    Kul! Vart ska ni nu?
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-07-27 09:55:43 följande:
    Vi ska inte så långt, bara till Gränna (typ 7 mil härifrån), mån-fre.Mest för att vi vill testa husvagnen
    Åh har ni köpt husvagn? Kul!!
  • Tjollabolla
    Pimm skrev 2009-07-27 10:00:17 följande:
    Hej igen, har beslutsångest och tänkte höra om ni kan hjälpa lite:) Provade ju Molos vinteroverall på sonen igår och han drunkar i den nu, har den i strl 86 och han är 78 cm lång just nu. Låt säja att han växer 5 cm fram till vintern och då är den nog ändå för lång. Med tanke på att den är rymlig också så blir det kanske för klumpigt? Vilken storlek har ni haft till era 1½ åringar(Milo är ganska knubbig och liite länge än normalt)Har ni sett den nya moss i storlek 80 någonstans, jag har bara hittat den i 86 hittills.Blue graphite är det förra vintern färg och är den snygg? är den mer grå än blå? Det är så svårt att se på bild.
    Är det den gamla eller nya modellen? Jag hade 86 i gamla modellen till min son förra vintern, då var han 1,5-2 år (blev 2 i feb) och den var stor.
  • Tjollabolla
    Pimm skrev 2009-07-27 10:16:25 följande:
    Jag har den skarpgrön som jag köpte i våras, tror det är 2008 års modell då. Du kan se den här: miemilo.blogspot.com/ Frågan är om jag inte ska ha en 80 istället.
    Ja det är samma modell som i vår vi hade förra vintern. Min Milo var då mellan 87-89 cm lång och den passade ju, men var gott om plats i den. Dom är väldigt stora i storlek! Men ACK så fin den gröna är! Vi har oxå en sån som väntar på denna vintern, i 92 Den drunknade min son i förra vintern när han hade 92 i dom andra vinterkläderna...
  • Tjollabolla
    Pimm skrev 2009-07-27 10:25:26 följande:
    H I L L A skrev 2009-07-27 10:21:05 följande: hahaha nu blir jag ju helt villrådig:) Okej då är våra barn lika långa och då är det 86 som gäller i årets moss:) Tackar tackar. Jag har ingen butik i min närhet som har vinteroverallerna och då är det svårt.. då är det bra att ha er härinne
    Ja i årets modell ska du nog absolut ha en 86a! Förra årets oxå. Alltså 2009 och 2008 är mer normala i storleken.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14