Inlägg från: Rååsa Smurfen |Visa alla inlägg
  • Rååsa Smurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Rååsa Smurfen skrev 2009-07-24 14:45:42 följande:
    Den jackan minns jag funderade länge om jag skulle shoppa den på rean ,för länge tyvärr när jag väl bestämde mig så var den slut .
    småfolks jackan menar jag för de som inte kan läsa min tankar
  • Rååsa Smurfen
    JuliaochNelly skrev 2009-07-24 14:54:33 följande:
    Hej hej tjejer hämta precis ut paketet med hallonröd overall och space & pippi väpnar luva *ljuvligt *
    åh vill se bild sen
  • Rååsa Smurfen
    JuliaochNelly skrev 2009-07-24 16:05:09 följande:
    uaaah nu var ju den orange slut på llm i 92 någon annan som fått in dom?EVERLOON har du hört mer från B&R om när sakerna kommer?
    ni köper inte upp alla vinter kläder nu va
  • Rååsa Smurfen
    Stormis skrev 2009-07-24 16:38:54 följande:
    Såg också skalkläderna idag, lite iaf. De första jackorna kom ju i våras så detta material är ju nytt för Molo så för en vintersäsong finns ju ingen erfarenhet. Tror att vi ska slå till på en softshelloverall. Så svårt med storlek nu på sommaren bara... Provade en stl 80 på min 80 tjej och den satt bra. Ska prova en 86 på tisdag, gissar att den kommer vara enorm, men den är ju smidig i materialet så det ska nog gå ängå. Känns ju lite knepigt att köpa stl 80 till en 2-åring . Men i den vi provade var det ca 5 cm häng i grenen (med NS-jeans under) och benen kunde vikas upp ca 3-4 cm. Överkroppen satt rätt bra, men vi hade bara en t-shirt under så jag skall jämföra båda stl när de får in 86 i butiken också.
    upp till vilken stl gå softshell overallerna nån som vet ?
  • Rååsa Smurfen
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-24 16:58:54 följande:
    Halloj!Nu har jag velat klart ang overaller o fleecar denna vinter Alla baby fleecar i 92 åker på T, börjat lite försoktigt och slängt ut två å den ena va det stor sorg i hjärtat Den fina blå väderlurven åkte.. *saknar*Den råååsa åker, ska köpa en hallon 98! Skönt att ha velat klart iallafall
    ja det ett evigt velande här okså ska okså slänga ut på T  fundera på softshell overall till hösten nån som vet vilken stl de gå upp till ?
    Bra val med hallon röd overall den ska jag okså har
  • Rååsa Smurfen
    Quiet thoughts skrev 2009-07-24 17:03:50 följande:
    Tänkte bara kika via.Lova är inlagd på sjukhuset och skall vidare till Uppsala.Nu har en förälders värsta mardröm börjat.Mer behöver jag inte säga om vad de tror.
    nej men gud {#lang_emotions_cry}
  • Rååsa Smurfen
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-24 17:50:38 följande:
    Hm... Trodde jag hade bestämt mig men ack så fel jag hade Nu står det mellan lila och hallon
    tog du inte lila förra året ,minns vi hade en omröstning då okså jag röstar på hallon röd
  • Rååsa Smurfen
    Buttelina skrev 2009-07-24 19:03:45 följande:
    ja det kan man verkligen undra!ingen badgesklänning eller badges leggings heller... så jag antar att de till slut bara gjort badges till baby
    åh vad trist om det är så , blir inte mycket kvar snart som jag vill har från denna kollektion  kommer börja eka i  i Taras gardrob denna höst  
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 20:43:46 följande:
    Nä skiter nog i o ens jaga efter dom då...märkte att det var krångligt för henne häromdagen när hon hade Kik-Kids röda frottéoverall. Ändå dragkedja men det var ändå krångligt. Enklast just nu är absolut klänning och leggings.Låt honom ta sin tid, bättre o sluta när han själv vill, se bara så snabbt det gick med Maia, blöjfri dygnet runt sådär bara över en dag liksom Bara hon själv bestämde sig. Mamma var här i helgen o envisades med att ta på Maia blöja när de skulle gå på stan för hon litade inte på henne, men Maia ställde sig o skrek att hon behövde gå på toa o höll sig tills mormor hann med henne till butiken, blöjan var snustorr
    som Tara då jag brukar okså sätta på blöja om vi åker in till stan ,men hon säger ändå till att hon behöver gå på toa där ,hon har heller inte blöja  annars om dagen eller natten .
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14