• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:16:14 följande:
    hmm har du kvar regnbågen? Kanske min är felmärkt? För som du såg på bilden jag la ut innan så ser den ju mindre ut där på Maia än vad den gör på Isa som då var längre??98an ser ju dock ut att sitta riktigt bra på Isa...åhhhhh vad jag vill ha en ORANGE!!!!!!!!
    jaa jag har kvar den
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:19:46 följande:
    ja precis, 2 overaller ska jag ha seten med jacka + byxa är ju ett billigt set till dagis och de andra två att byta med. är lite orolig att Molosetet är för litet också...det är strl.98 i AW08 regnbågsjacka + byxor. Ida.T setet är större, också strl.98Katvigjackan och västen är jag inte förtjust i så de är lätta att slitas från. Småfolkjackan kommer jag behålla som en sån där finjacka, bra att man kan göra om till väst också Men kanske borde ha överdragsbyxor ändå till den jackan? Vilken färg i så fall? orange?
    haha du är tokig
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Mosen08
    kexchoklad skrev 2009-07-24 21:20:37 följande:
    Jo, jag har funderat på muddbyxorna också men jag har inte riktigt bestämt mig. Jag köpte den tunikan till dottern och det kommer nog bli en av våra favoriter i höst
    Såklart du ska köpa muddbyxorna
    Neo -06 & Moa -08
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-24 21:19:43 följande:
    Aaa, det är klart!  Blev det piteå idag? Var in på hanséns barn men hittade inget fint. Eller jo multicolor overallen, SÅÅ mycket snyggare IRL!
    Jo, vi var till piteå. Jag köpte ett par vv röd/orange-randiga leggins till Ella, jag tror att de passar bra till pippiklänningen. Jo, jag tyckte faktiskt att multicoloroverallen var ganska fin irl! Hade Ella varit mindre hade jag nog övervägt att köpa den. Och så var vi till luleå också. Jag var ju tvungen att gå in på babyobarn också när jag ändå var i närheten. Jag köpte butterflybodyn med randiga ärmar till min kompis nyfödda bebis. Just det ja, jag hittade ett par billiga molojeans till Elias också. Så det var dagens shopping  
    Elias 070202 Ella 080920
  • LJ2

jag hittade en tröja/jacka idag.. är från i våras tror jag (inte säker) en mörkblå, med sydda konturer av stjärnonr över hela jackan.. som en ziptröja,fast fodrad.. nån som vet vilkenjag pratar om?
    o nån som vet vad en sån kostar ord pris? känns som priset inte stämmer..

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    LJ2 skrev 2009-07-24 21:27:10 följande:
    jag hittade en tröja/jacka idag.. är från i våras tror jag (inte säker) en mörkblå, med sydda konturer av stjärnonr över hela jackan.. som en ziptröja,fast fodrad.. nån som vet vilkenjag pratar om? o nån som vet vad en sån kostar ord pris? känns som priset inte stämmer..
    jag har inte köpt den än, bara span på den..
    * 3 underbara busfrön *
  • Milliz
    Mosen08 skrev 2009-07-24 21:23:48 följande:
    Såklart du ska köpa muddbyxorna
    Jo jag vill ha dem, men jag tycker att höstens muddisar är så stora i midjan. De ramlar av min lilla tös. Måntro om jag kanske skulle prova gå ner en storlek muddarna är ju långa så det kanske skulle funka. Fast då är ju risken att de blir för korta på längden ganska snabbt. Vilka problem jag har Var har du köpt de förresten, eller har du efterbeställt dem?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-07-24 21:21:50 följande:
    haha du är tokig
    tror du att du kan mäta den då? I vilket fall så är ju den jag har för liten, men bra o veta om den är felmärkt när den ska säljas.

Nu har jag iaf bestämt mig för o behålla Hummeln, så nu går vi över till nästa problem Ni får ursäkta om jag är jobbig, ensam hemma o har inte så mycket för mig

Ida.T strl.98 förra året, ingen tvekan om att det kommer passa i år va {#lang_emotions_dreamer}
    http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpd25dui.jpg
    http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpcus6ip.jpg

Molo strl.98, lär vara för litet i år va jämförde o den är ungefär som lurv92
    http://www.familjeliv.se/hem/liljan_o_loppan/gallery/phpnabrc4.jpg
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:21:10 följande:
    mm får se om hon vill testa när hon kommer hem på måndag...det jag mest är oroad för är armlängden, även när det gäller regnbågsjackan. Hon har ju så förblonnat långa armar
    Antingen har hon aparmar eller så är Molos jackärm kort. Jag röstar för det sistnämnda jag För de är korta faktiskt.
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-07-24 21:27:10 följande:
    jag hittade en tröja/jacka idag.. är från i våras tror jag (inte säker) en mörkblå, med sydda konturer av stjärnonr över hela jackan.. som en ziptröja,fast fodrad.. nån som vet vilkenjag pratar om? o nån som vet vad en sån kostar ord pris? känns som priset inte stämmer..
    hmm har sett den i någon webshop {#lang_emotions_undecided} mybaby tror jag...est eller jag minns inte...
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:29:09 följande:
    tror du att du kan mäta den då? I vilket fall så är ju den jag har för liten, men bra o veta om den är felmärkt när den ska säljas. Nu har jag iaf bestämt mig för o behålla Hummeln, så nu går vi över till nästa problem Ni får ursäkta om jag är jobbig, ensam hemma o har inte så mycket för mig Ida.T strl.98 förra året, ingen tvekan om att det kommer passa i år va Molo strl.98, lär vara för litet i år va jämförde o den är ungefär som lurv92
    IdaT setet passar säkert i vinter, det tror jag *älskar att roa mig med vinterkläder*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14