• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:35:43 följande:
    ja visst är det skoj Jag är verkligen tokig i ytterkläder Hallgarderoben är underbar att se.Kappor är jag också galen i...är orolig för den röda ullkappan från ida.T i ärmlängden också, gråter floder om den är för liten i år
    ohh och jag e såå sugen på molos kappa till isabel..
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-24 21:31:49 följande:
    Ja det var ju inte illa, lite shopping iallafall! Vi köpte ingenting alls, såå tråkigt. Men jag sparar ju till buggan och har en beställning på ingående  Tyckte overallen var jättefin faktiskt! Men måste prova storlek på Milla.. Kan hon ha 68an hela vintern (hur jag nu ska kunna veta det?) så köper vi nog förra höstens rosa iallafall. Annars blir det multi i 74
    Jag skulle nog köpa en 74 tror jag. Fast det är svårt det där med storlekar. Man vill ju inte så gärna köpa en ny overall i januari, samtidigt som det inte är så kul om overallen är jättestor i oktober. Jag hoppas att Ella klarar sig med sin hela vintern. Jag köpte en 80 och hon är drygt 70 lång. Men har du kollat på bvc kurvan hur lång hon förväntas vara där i feb-mars? Det är ju inte alltid den stämmer, men på mina barn har den stämt hyfsat.
    Elias 070202 Ella 080920
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:35:43 följande:
    ja visst är det skoj Jag är verkligen tokig i ytterkläder Hallgarderoben är underbar att se. Kappor är jag också galen i...är orolig för den röda ullkappan från ida.T i ärmlängden också, gråter floder om den är för liten i år
    Ytterkläder är roligast ever. Jag skulle kunna ha hur mycket som helst. Både till barnen och till mig *vågar inte räkna mina egna jackor*

Till barnen har jag som sport att inte ha för mycket och bara köpa det finaste och bästa jag hittar. Men i år kommer det att bli någon liten överkonsumtion. Både en snygg designoverall (typ Molo och MAT) och en bra funktionsoverall typ Reima att ha på dagis *bästever*
  • Mosen08
    kexchoklad skrev 2009-07-24 21:37:42 följande:
    Jag skulle nog köpa en 74 tror jag. Fast det är svårt det där med storlekar. Man vill ju inte så gärna köpa en ny overall i januari, samtidigt som det inte är så kul om overallen är jättestor i oktober. Jag hoppas att Ella klarar sig med sin hela vintern. Jag köpte en 80 och hon är drygt 70 lång. Men har du kollat på bvc kurvan hur lång hon förväntas vara där i feb-mars? Det är ju inte alltid den stämmer, men på mina barn har den stämt hyfsat.
    10,6 väger hon
    Neo -06 & Moa -08
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-07-24 21:33:23 följande:
    japp idat kommer funka i år sälj molosarna!! kommer vara för små! jag kan inte mäta för jag är i stugan tyvärr
    ok tack ändå Sätter jag ut måttet i annonsen så får de ju själva kolla om den passar.

Oki summa kardemumma

åker:

Molos regnbågsjacka
    Gröna täckbyxor
    Molos regnbågsoverall
    MAT overall

Stannar
    Hummel overall
    Ida.Tset
    Regnbågs täckbyxor

Behåller täckbyxorna och vill då köpa en annan jacka till dom, vilken tycker ni då? och i så fall 104 i den då, eller kanske t.o.m 110 då det gäller en jacka, gör väl inget om den är liiite stor??

Sen en overall....

Åh vilket dilemma...vad tror ni om blå jacka till täckbyxorna och sen en orange overall? Då kommer hon ha 2 overaller och 2 set jacka+byxa, räcker va?
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Milliz
    Mosen08 skrev 2009-07-24 21:32:08 följande:
    Jag har efterbeställt dom från mysgrodan.. Moa har 86 i sina muddisar hon är ca 80 lång och väger 11,6 hur stor är din dotter?
    Hon är drygt 70 lång. Jag skulle gissa ca 72 och väger runt 8,5-9kg jag har ett par muddisar i 80 som är alldeles för stora i midjan. Måntro om 74 skulle passa, eller om de blir för korta i benen?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-07-24 21:36:35 följande:
    ohh och jag e såå sugen på molos kappa till isabel..
    ja guuud så fin den e! Men F avskydde den när jag visade den Han tycker Maia har nog med kappor...fast några är nog verkligen för små i år.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-07-24 21:36:28 följande:
    tack!! hittade den.. hmm.. hade dom den i våras med då?? annars kan det ju inte stämma.. *fundersam*
    Jo, den fanns i våras också. Jag såg den på rean i somras.
    Elias 070202 Ella 080920
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:40:03 följande:
    ok tack ändå Sätter jag ut måttet i annonsen så får de ju själva kolla om den passar. Oki summa kardemumma åker: Molos regnbågsjacka Gröna täckbyxor Molos regnbågsoverall MAT overall Stannar Hummel overall Ida.Tset Regnbågs täckbyxor Behåller täckbyxorna och vill då köpa en annan jacka till dom, vilken tycker ni då? och i så fall 104 i den då, eller kanske t.o.m 110 då det gäller en jacka, gör väl inget om den är liiite stor?? Sen en overall.... Åh vilket dilemma...vad tror ni om blå jacka till täckbyxorna och sen en orange overall? Då kommer hon ha 2 overaller och 2 set jacka+byxa, räcker va?
    Orange overall är klart läckert tycker jag. Vilken färg gillar hon själv?
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-07-24 21:36:28 följande:
    tack!! hittade den.. hmm.. hade dom den i våras med då?? annars kan det ju inte stämma.. *fundersam*
    De hade samma i våras, jag minns att jag kollade på den då med
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14