• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-07-24 21:27:10 följande:
    jag hittade en tröja/jacka idag.. är från i våras tror jag (inte säker) en mörkblå, med sydda konturer av stjärnonr över hela jackan.. som en ziptröja,fast fodrad.. nån som vet vilkenjag pratar om? o nån som vet vad en sån kostar ord pris? känns som priset inte stämmer..
    Jo, jag har sett den. Den fanns i våras, men jag har för mig att jag har sett den i höstens kollektion också. Men jag är inte helt säker. Pris minns jag inte.
    Elias 070202 Ella 080920
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-07-24 21:27:10 följande:
    jag hittade en tröja/jacka idag.. är från i våras tror jag (inte säker) en mörkblå, med sydda konturer av stjärnonr över hela jackan.. som en ziptröja,fast fodrad.. nån som vet vilkenjag pratar om? o nån som vet vad en sån kostar ord pris? känns som priset inte stämmer..
    Ajabajakids har dem. Där kan du nog se priset!
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-24 21:26:02 följande:
    Jo, vi var till piteå. Jag köpte ett par vv röd/orange-randiga leggins till Ella, jag tror att de passar bra till pippiklänningen. Jo, jag tyckte faktiskt att multicoloroverallen var ganska fin irl! Hade Ella varit mindre hade jag nog övervägt att köpa den. Och så var vi till luleå också. Jag var ju tvungen att gå in på babyobarn också när jag ändå var i närheten. Jag köpte butterflybodyn med randiga ärmar till min kompis nyfödda bebis. Just det ja, jag hittade ett par billiga molojeans till Elias också. Så det var dagens shopping  
    Ja det var ju inte illa, lite shopping iallafall! Vi köpte ingenting alls, såå tråkigt. Men jag sparar ju till buggan och har en beställning på ingående {#lang_emotions_dreamer} Tyckte overallen var jättefin faktiskt! Men måste prova storlek på Milla.. Kan hon ha 68an hela vintern (hur jag nu ska kunna veta det?) så köper vi nog förra höstens rosa iallafall. Annars blir det multi i 74 {#lang_emotions_laughing}
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Mosen08
    kexchoklad skrev 2009-07-24 21:29:02 följande:
    Jo jag vill ha dem, men jag tycker att höstens muddisar är så stora i midjan. De ramlar av min lilla tös. Måntro om jag kanske skulle prova gå ner en storlek muddarna är ju långa så det kanske skulle funka. Fast då är ju risken att de blir för korta på längden ganska snabbt. Vilka problem jag har Var har du köpt de förresten, eller har du efterbeställt dem?
    Jag har efterbeställt dom från mysgrodan.. Moa har 86 i sina muddisar hon är ca 80 lång och väger 11,6 hur stor är din dotter?
    Neo -06 & Moa -08
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:29:57 följande:
    hmm har sett den i någon webshop mybaby tror jag...est eller jag minns inte...
    *letar*
    * 3 underbara busfrön *
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-24 21:29:18 följande:
    Antingen har hon aparmar eller så är Molos jackärm kort. Jag röstar för det sistnämnda jag För de är korta faktiskt.
    ja visst är de? även i tröjor, för baby92 kan hon lätt ha på längd/bredd men ärmlängden är flera cm kort Hon väser alltid ur allt i armarna först
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:29:09 följande:
    tror du att du kan mäta den då? I vilket fall så är ju den jag har för liten, men bra o veta om den är felmärkt när den ska säljas.Nu har jag iaf bestämt mig för o behålla Hummeln, så nu går vi över till nästa problem Ni får ursäkta om jag är jobbig, ensam hemma o har inte så mycket för mig Ida.T strl.98 förra året, ingen tvekan om att det kommer passa i år va Molo strl.98, lär vara för litet i år va jämförde o den är ungefär som lurv92
    japp idat kommer funka i år sälj molosarna!! kommer vara för små!

jag kan inte mäta för jag är i stugan tyvärr
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:32:59 följande:
    ja visst är de? även i tröjor, för baby92 kan hon lätt ha på längd/bredd men ärmlängden är flera cm kort Hon väser alltid ur allt i armarna först
    Jackan har absolut kort ärm.
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-07-24 21:31:10 följande:
    IdaT setet passar säkert i vinter, det tror jag *älskar att roa mig med vinterkläder*
    ja visst är det skoj Jag är verkligen tokig i ytterkläder {#lang_emotions_tongue_out} Hallgarderoben är underbar att se.
    Kappor är jag också galen i...är orolig för den röda ullkappan från ida.T i ärmlängden också, gråter floder om den är för liten i år {#lang_emotions_cry}
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • LJ2
    mortillsju skrev 2009-07-24 21:31:42 följande:
    Ajabajakids har dem. Där kan du nog se priset!
    tack!!
    hittade den..
    hmm.. hade dom den i våras med då?? annars kan det ju inte stämma.. *fundersam*
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14