• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Buttelina
    solouniko skrev 2009-07-26 11:45:07 följande:
    Min kusin är fem år, ganska lång och smal. Hon har 110/116, i molo linnen har jag köpt 122. Annars tror jag 116 är en lagom storlek, men det beror väl på barnet..
    ja jag tror nog också det.. 122 är knankse stort... jag tänkte att isabel snart 4 har ju 110... svårt
  • solouniko

Jo det är svårt det där med storlekar! Jag köpte kläder till Amanda förra sommaren när hon fyllde 4, då hade hon 110. Nu är det 110/116 som gäller..

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • FlowerPowerMama
    Buttelina skrev 2009-07-26 11:30:22 följande:
    vad har man för strl på en molo knapptröja med långärm till en 5åring? funkar 122??generellt då..
    Min 6-åring har både 110 och 116 på sina knapptröjor, men hon är ju ganska nätt och smal, men 116 på en "normal" 5-åring skulle jag tro.
    ~K~Ä~R~L~E~K~
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-07-26 09:12:37 följande:
    Började åska här igårkväll så mannen drog ut alla sladdar. Bara att göra nåt annat då. Hann ju inte svara. Det har varit svårt alla graviditeterna eftersom Emilia inte klarade sej, men med vilja kommer man långt! Tack för dina snälla ord!
    Ja även vi som aldrig gått igenom det ni gått igenom oroar ju oss för att något sådant ska hända hela graviditeten, jag är jättenojig över det! Särskilt inför förslossningen är jag skiträdd då det ju var så nära att vi förlorade Maia...
    Så ni som gått igenom det måste haft ett helvete varje graviditet, inte riktigt kunna njuta av det pga all oro. Hemskt, ibland önskar man att man skulle kunna koppla bort såna tankar o kunna slappna av men jag tror det är omöjligt.

Godmorgon förresten Höll mig vaken hela natten och sov när det blev ljust igen istället
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Buttelina
    FlowerPowerMama skrev 2009-07-26 11:54:23 följande:
    Min 6-åring har både 110 och 116 på sina knapptröjor, men hon är ju ganska nätt och smal, men 116 på en "normal" 5-åring skulle jag tro.
    ok tack!!
    solouniko skrev 2009-07-26 11:48:25 följande:
    Jo det är svårt det där med storlekar! Jag köpte kläder till Amanda förra sommaren när hon fyllde 4, då hade hon 110. Nu är det 110/116 som gäller..
    tack för hjälpen
  • jojoa75

Gomorron.. sovit nästan till nu.. min mamma har sovit här o lät mig sova ut, sååå skönt!

Mätte Emma nu.. hon är för tusan 99 cm lång nu! Men mina Hummeloveraller är i 98 o när hon provade dom så var där rejält växtmån...
    Molo vinterjacka i 98 var oxå stor.
    Har beställt vinterbyxor i 98 oxå, för de jag beställt till Lucas var jättestora i modellen.
    hmm nu blir jag ju orolig att 98 inte räcker.. samtidigt så kan de ju inte var FÖR stora ju, jackan hade absolut inte kunnat vara större, den var ganska stor o större hade blivit otympligt.
    Moloplaggen jag beställt var oxå 98, de sitter bra med växtmån alla...

Ska kanske mäta henne en gång till när mamma kommit hit igen, kanske fuskade hon lite o stod på tå?

♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • jojoa75

hmm Lucas bestämde sig för lurv igår, den mörkgrå el svarta med röda/orange kanter.. Visar sig nu att den troligtvis är brun..

♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • Emmsan
    jojoa75 skrev 2009-07-26 12:24:09 följande:
    hmm Lucas bestämde sig för lurv igår, den mörkgrå el svarta med röda/orange kanter.. Visar sig nu att den troligtvis är brun..
    man vaaaar ser du dem???? vill oxå see jö ;)
  • Buttelina
    jojoa75 skrev 2009-07-26 12:21:44 följande:
    Gomorron.. sovit nästan till nu.. min mamma har sovit här o lät mig sova ut, sååå skönt!Mätte Emma nu.. hon är för tusan 99 cm lång nu! Men mina Hummeloveraller är i 98 o när hon provade dom så var där rejält växtmån... Molo vinterjacka i 98 var oxå stor. Har beställt vinterbyxor i 98 oxå, för de jag beställt till Lucas var jättestora i modellen.hmm nu blir jag ju orolig att 98 inte räcker.. samtidigt så kan de ju inte var FÖR stora ju, jackan hade absolut inte kunnat vara större, den var ganska stor o större hade blivit otympligt. Moloplaggen jag beställt var oxå 98, de sitter bra med växtmån alla... Ska kanske mäta henne en gång till när mamma kommit hit igen, kanske fuskade hon lite o stod på tå?
    haha isabel är 98cm.. och har 104/110 i molotröjor och 116 i sin molojacka mät henne igen fast hummeloverallerna är ganska stora i strl har jag märkt
  • lillronya
    jojoa75 skrev 2009-07-26 12:21:44 följande:
    Gomorron.. sovit nästan till nu.. min mamma har sovit här o lät mig sova ut, sååå skönt!Mätte Emma nu.. hon är för tusan 99 cm lång nu! Men mina Hummeloveraller är i 98 o när hon provade dom så var där rejält växtmån... Molo vinterjacka i 98 var oxå stor. Har beställt vinterbyxor i 98 oxå, för de jag beställt till Lucas var jättestora i modellen.hmm nu blir jag ju orolig att 98 inte räcker.. samtidigt så kan de ju inte var FÖR stora ju, jackan hade absolut inte kunnat vara större, den var ganska stor o större hade blivit otympligt. Moloplaggen jag beställt var oxå 98, de sitter bra med växtmån alla... Ska kanske mäta henne en gång till när mamma kommit hit igen, kanske fuskade hon lite o stod på tå?
    Så skönt att du fått sova ut. Sömn kan göra underverk

Klurigt det där med storlekar.
    Jag köpte en rosa molooverall i stl 98 på salgen och trodde att den skulle bli tokstor. Provade den på A häromdagen och den sitter hur bra som helst...
    Hon är ju bara 90 cm eller nåt sånt.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14