• sofializa

Vagn till 5åring?

Jag tänkte leta upp en billig vagn på blocket eller liknande till min brorson när han kommer och hälsar på.
    Jag kan inget om det där. Han är fem år, men ganska storväxt. Vad ska jag leta efter? Heter det sittvagn bara? Eller är det sulky jag ska kolla efter?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-11 18:41
    Min brorson kan inte gå lika bra som andra femåringar, och kan därför vara i behov av en vagn för att slippa ramla eller få ont.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 00:02
    Jag kommer att ha min brorson på besök högst en vecka. Jag ville bara ha något billigt som jag kunde köpa in för den veckan. Hans föräldrar har full koll på vad han behöver till vardags. De har kontakt med habilitering, sjukgymnast, logoped, dietist och allt annat han kan behöva.

Jag måste säga att jag är chockad och ledsen över hur vissa snabbt kastar sig över tangentbordet för att döma, innan de ens har läst vad inlägget rör sig om.
    Detta är förmodligen något som ni med rörelsehindrade barn stöter på dagligen. Respekt!

• Svar på tråden Vagn till 5åring?
  • SaramedM

Svårt, M fick plats i sin race så länge hon åkte men hon slutade när hon var 4 drygt
    Då var hon ca 118 lång

• Lundby87

Hmm pojken är 5 år och har ben vad skall du ha vagn till trodde det va en sandlåde tråd.

• 060810

Brio Sitty kanske? Men behöver han vagn när han är 5 år? Eller han har någon form av funktionshinder som gör att han behöver vagn?

• mammatalman

varför ska han ha vagn? behöver han det? Det är nog svårt att hitta en som passar men testa en paraplysulky.

• SaramedM
    Lundby87 skrev 2009-07-11 17:56:17 följande:
    Hmm pojken är 5 år och har ben vad skall du ha vagn till trodde det va en sandlåde tråd.
    Barn är olika !
    Om ni visste hur många blickar jag fick när jag satte M i vagnen när hon var drrygt 4 år och stor som en 6-7 åring....
  • våg

Min son är 5 år och jag tror inte han får plats i någon vagn, han har vikt sig dubbel och försökt pressa sig i lillasysters vagn, men bekvämt blir det ju inte. Han slutade med vagn när han var 3-4 år

• Camilla D

Såvida han inte har något funktionshinder så behöver han inte någon vagn.
    En femåring klarar av att gå! Det är bara bra för honom.
    Så jag måste också fråga vrför du vill ha en vagn till honom?

• sofializa

Ja, han behöver vagn. Annars hade jag väl inte velat köpa en? :D

Jag ska kolla upp Brio Sitty och paraplysulky.

SaramedM - Vad är race för något? Ett märke eller en annan variant av vagn?
    Vilken djungel det är för någon som inte är insatt ;)

• Trollet Ludenben

Min son satt i vagn till han var 4,5, hade en sitty och den var rymlig och bra.

Till er som undrar varför en 5åring sitter i vagn så finns det massa orsaker. Tänk först, tala sen!!

• SaramedM
    sofializa skrev 2009-07-11 18:00:45 följande:
    Ja, han behöver vagn. Annars hade jag väl inte velat köpa en? :DJag ska kolla upp Brio Sitty och paraplysulky.SaramedM - Vad är race för något? Ett märke eller en annan variant av vagn?Vilken djungel det är för någon som inte är insatt ;)
    Brios lite större sulky, perfekt för oss eftersom det gick att dra upp suffletten långt
Svar på tråden Vagn till 5åring?